Nieuws:

Volg het Iwaanidee Forum op twitter voor de laatste nieuwtjes omtrend het forum.

Hoofdmenu

Partner wil een kind, jij niet

Gestart door Iwan, 26 augustus 2007, 01:39:50

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Iwan



Je wil graag (nog) een kind maar je partner is er nog niet aan toe, wat doe je?
Je partner wil graag (nog) een kind, maar jij bent er nog niet aan toe, wat doe je?
Praat je er met je partner over, probeer je hem/haar over te overreden?
Of leg je je neer bij de wil van je partner?

Of heb je zoiets meegemaakt en hoe ben je er toen mee om gegaan?


Zou jij een kind willen als jij en/of je partner nog met jouw/zijn/haar opleiding bezig is?
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Als ik een kind wil en mijn partner (nog) niet zou ik er wel met haar over praten,
maar ik zou haar niet proberen mijn mening op te dringen.

Als mijn partner een kind zou willen en ik nog niet dan zou ik er ook met haar over praten,
proberen te achterhalen waarom ze 'ineens' een kind wil en proberen haar te overtuigen
dat het beter is om nog even te wachten met het samen krijgen van een kind,
maar ik zou me er denk ik snel bij neerleggen als zij echt niet wil.
Een kind moet, als het kan, gewenst zijn door beiden ouders vindt ik.

Ik zal niet aan kinderen beginnen zolang ik nog geen vastigheid heb in mijn leven,
en zolang ik geen vriendin heb.  ;D
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Celine

Ik zou erover praten maar zeker niet mijn wil opleggen. Als het moedergevoel toch sterker wordt en de partner wil nog steeds niet zou ik handelen naar hoe het op dat moment gaat. Dat kunnen twee dingen zijn; de leegte zoveel mogelijk invullen met leuke dingen of uit elkaar gaan.

Pinnie

Zelf weet ik 100% zeker dat ik geen kinderen wil, heb er zo mijn redenen voor. Zou mijn partner wel kinderen willen ? heeft ie pech  :)

XXXX

Opzich zou mijn partner het wel willen, alleen ik vind dat ik het nu nog te druk heb met werken. Daar kunnen we goed over praten! Zolang je er beiden niet 100% achter staat, zal het niet gaan.
Maar ik denk wel dat het een probleem wordt als de ene nooit kinderen wil en de ander wel.

Opzich moet een opleiding geen probleem zijn. Zolang het maar financieel haalbaar is.

DonWoozy

nou dat gaat bij ons niet op ;) we willen beiden super graag een kindje krijgen!

Iwan

Als mijn partner op dit moment een kind wil zou ik proberen het haar uit haar hoofd te praten.
Niet dat ik zelf geen kinderen wil, maar op dit moment lijkt het mij geen goed idee om aan kinderen te beginnen.
Ik denk niet dat ik het financieel zou aankunnen op dit moment om een kind te onderhouden.
Voor ik aan kinderen begin te denken zou ik graag eerst een 'vaste' baan willen hebben.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Lejah

Citaat van: Iwan op  3 september 2011, 15:02:13
Voor ik aan kinderen begin te denken zou ik graag eerst een 'vaste' baan willen hebben.

En als je nu nooit een vaste baan krijgt?
En als het financieel altijd net niet makkelijk zal gaan?
Zal dat een reden zijn om niet aan je kinderwens proberen te voldoen?

Ik denk dat je elkaars keuze tot op zekere hoogte moet respecteren. Maar wat als de biologische klok begint te tikken en je blijft er anders over denken? Je jan respecteren dat de ander een kind wil en tegen je zin toch een kind krijgen en welke invloed zal dat op je realtie krijgen, op de relatie met je partner zowel als op de relatie met het kind. Of jij wil wel een kind en je respecteert dat je partner dat niet wil en je blijft kinderloos. Zal je dan het gemis altijd blijven voelen en zal je dat je partner niet ooit gaan kwalijk nemen? Want het is niet iets wat je nu mist en dan na een poosje niet meer, je zal het blijven missen tot en met het gemis aan kleinkinderen zeg maar.

Als mijn partner geen kind had gewild, zou ik hem tijd hebben gegeven, tot de tijd op was, maar dan zou ik toch voor mijn kinderwens gegaan zijn, met of zonder hem. Gelukkig was dat bij ons niet ter sprake.

Financieel zou ik mij ook niet hebben laten tegenhouden. Tuurlijk is het met meer geld gemakkelijker, maar met minder geld komt een kind ook wel groot. Ik denk dat liefde, zorg en warmte belangrijker zijn.

carola

gelukkig komt dit niet voor bij ons, wij willen allebei dolgraag een kindje of meerdere
ja, het moet natuurlijk wel financieel haalbaar zijn

Iwan



Citaat van: Lejah op  3 september 2011, 18:35:59
Citaat van: Iwan op  3 september 2011, 15:02:13
Voor ik aan kinderen begin te denken zou ik graag eerst een 'vaste' baan willen hebben.

En als je nu nooit een vaste baan krijgt?
En als het financieel altijd net niet makkelijk zal gaan?
Zal dat een reden zijn om niet aan je kinderwens proberen te voldoen?
Ik laat mijn 'eis' om eerst een 'vaste' baan te hebben voor ik aan kinderen wil beginnen wel steeds meer los.
Omdat ik ook ouder word, dolgraag een kind of kinderen wil, en ik nog weinig vooruitgang zie in het vinden
van een vaste baan. Nu heb ik zoiets van wat als ik inderdaad nooit een 'vaste' baan vind zou ik dan afzien
van ooit kinderen krijgen? Het antwoord daarop is Nee, ik zou alleen geen kinderen willen als mijn
toekomstige partner ze niet kan krijgen (of ik niet, kan natuurlijk ook) of ze niet wil.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."