Nieuws:

Toegang krijgen tot meer boards op het forum --> Ledengroepen

Hoofdmenu

Pasen...Wat gaan we doen?

Gestart door Margje, 6 april 2007, 12:40:59

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Margje

Iemand nog leuke plannen voor pasen??? Eieren zoeken, gourmetten met eieren of eieren bakken??

Margje

Vandaag op Goede Vrijdag moet ik nog werken van 14.00-22.00..
Morgen komen 2 vrienden van mij op visite, gaan koken (altijd handig  ;)) en blijven slapen.
Zondag komen mijn broer (Kuiken) en zijn vriendin om eieren te gaan zoeken met de kleine!
En maandag (2de paasdag) moet ik een vroege dienst werken (7.00-15.00)...

Iwan

Zondag heb ik geen plannen, misschien naar mijn moeder toe en maandag moet ik werken.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Lynn

Vanmiddag naar mijn oma in het ziekenhuis.
Morgen oefenen voor een dartoernooi.
Zondag grillen samen met mijn vriend.
Maandag een koppel darttoernooi :)

Iwan

Gisteren ben ik even bij mijn moeder op visite geweest, vandaag was ik lekker vrij.  ;D
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Maandag heb ik een paasbrunch bij mijn zus, verder helemaal geen plannen dit paasweekend.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Lejah

Wij vieren Pasen wel, en volgens mij best wel uitgebreid als ik zo naar anderen kijk.
(en dan zijn wij niet eens kerkelijk)
De kamer heeft Paastakken en een paar andere Paas-versieringen.

Vanochtend heb ik de jongens voorgelezen, dat doe ik altijd op Goede Vrijdag, met een verhaal dat betrekking heeft op Goede Vrijdag. Deze keer een verhaal over de mensen die langs de weg stonden en Jezus hielpen (met een slokje water ed).
En vandaag gaan we ook eieren versieren, die eieren eten we niet op maar laten we als versiering staan.

Op Paaszondag ontbijten/brunchen we uitgebreid. Daarna volgt er een verhaal over de Opstanding en de Hoop, ik probeer elk jaar het standaardverhaal te vertellem, maar ook een leuk en passend verhaal erbij.
Vervolgens mogen de jongens (chocolade) eieren zoeken in de tuin.
Daarna gaan we weer eieren versieren/verven (dat mag, hoeft niet), terwijl de jongens natuurlijk hun chocolade-eieren opsnoepen.
Meestal eten we 's avonds dan uitgebreid en gaan we na het eten noten schieten.
Dit jaar gaan we niet uitgebreid eten en gaan we 'smiddags al noten schieten, want 's avonds gaan we dit jaar uit, we gaan met het gezin naar de musical Mary Poppins.

Iwan

Citaat van: Lejah op 22 april 2011, 14:33:45
.......
Meestal eten we 's avonds dan uitgebreid en gaan we na het eten noten schieten.
Dit jaar gaan we niet uitgebreid eten en gaan we 'smiddags al noten schieten,
want 's avonds gaan we dit jaar uit, we gaan met het gezin naar de musical Mary Poppins.
Wat is noten-schieten?  :juh:
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Lejah

Citaat van: Iwan op 22 april 2011, 14:39:11
Citaat van: Lejah op 22 april 2011, 14:33:45
.......
Meestal eten we 's avonds dan uitgebreid en gaan we na het eten noten schieten.
Dit jaar gaan we niet uitgebreid eten en gaan we 'smiddags al noten schieten,
want 's avonds gaan we dit jaar uit, we gaan met het gezin naar de musical Mary Poppins.
Wat is noten-schieten?  :juh:

Noten schieten, lieve Iwan, is een oud Groningse (volks) traditie rondom Pasen.
Het spel wordt gespeeld met walnoten die je op een rij legt en die je dan met een knikker/kogel allemaal uit de rij porbeert te schieten.
(noten zijn een oud symbool voor Pasen, ivm vruchtbaarheid en het voorjaar)

Ik had toch gedacht dat noten schieten uitgerekend op dit forum met al die noordelingen wel bekend zou zijn. ;D

Iwan



Citaat van: Lejah op 22 april 2011, 14:48:15
Citaat van: Iwan op 22 april 2011, 14:39:11
Citaat van: Lejah op 22 april 2011, 14:33:45
.......
Meestal eten we 's avonds dan uitgebreid en gaan we na het eten noten schieten.
Dit jaar gaan we niet uitgebreid eten en gaan we 'smiddags al noten schieten,
want 's avonds gaan we dit jaar uit, we gaan met het gezin naar de musical Mary Poppins.
Wat is noten-schieten?  :juh:

Noten schieten, lieve Iwan, is een oud Groningse (volks) traditie rondom Pasen.
Het spel wordt gespeeld met walnoten die je op een rij legt
en die je dan met een knikker/kogel allemaal uit de rij porbeert te schieten.
(noten zijn een oud symbool voor Pasen, ivm vruchtbaarheid en het voorjaar)

Ik had toch gedacht dat noten schieten uitgerekend op dit forum met al die noordelingen wel bekend zou zijn. ;D
Ik kende het niet in elk geval, maar ik spreek ook geen Gronings enzo, dus wat dat betreft ben ik niet zo'n echte Groninger.  *G
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Lejah

Citaat van: Iwan op 22 april 2011, 14:52:54


Citaat van: Lejah op 22 april 2011, 14:48:15
Citaat van: Iwan op 22 april 2011, 14:39:11
Citaat van: Lejah op 22 april 2011, 14:33:45
.......
Meestal eten we 's avonds dan uitgebreid en gaan we na het eten noten schieten.
Dit jaar gaan we niet uitgebreid eten en gaan we 'smiddags al noten schieten,
want 's avonds gaan we dit jaar uit, we gaan met het gezin naar de musical Mary Poppins.
Wat is noten-schieten?  :juh:

Noten schieten, lieve Iwan, is een oud Groningse (volks) traditie rondom Pasen.
Het spel wordt gespeeld met walnoten die je op een rij legt
en die je dan met een knikker/kogel allemaal uit de rij porbeert te schieten.
(noten zijn een oud symbool voor Pasen, ivm vruchtbaarheid en het voorjaar)

Ik had toch gedacht dat noten schieten uitgerekend op dit forum met al die noordelingen wel bekend zou zijn. ;D
Ik kende het niet in elk geval, maar ik spreek ook geen Gronings enzo, dus wat dat betreft ben ik niet zo'n echte Groninger.  *G

Ja dat kan.
Ik heb in elk geval alle leuke Groningse tradities gewoon meegenomen naar N-H. ;)

carola


Iwan

Misschien morgen even naar Marum, daar is Kermis.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Lejah

Omdat wij Pasen nogal uitgebreid mar vooral traditioneel vierren, doen we dus hetzelfde als vorig jaar. (behalve de musical waar we vorig jaar als uitzondering naar toe zijn gegaan) Vanavond gourmetten en daarna het noten schieten. Vanmiddag gaan we ook nog naar Qou Vadis kijken.

Metalholic

Beetje bij familie langs enzo. Verder niet teveel. Vooral omdat het werk me nogal achtervolgd.

Iwan

Met Pasen ga ik weer naar mijn moeder, en zus, en even over de kermis lopen.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Kattenhuis


Lejah

Wij vieren het traditiegetrouw w2eer zeer uitgebreid.
Maar omdat manlief moet werken op 1e paasdag gaan we veel verschuiven naar 2e paasdag en dan komt mijn vader met zijn vriendin ook. Ze gaan op tijd weg om na ruim 2 uur rijden hier toch op tijd voor de Paasbrunch te kunnen aanschuiven.
Op 1e Paasdag ben ik alleen met de jongens thuis en gaan we een buffetje maken voor 's avonds en ik denk dat we na ons ontbijt maar de natuur intrekken, een uitgebreide duinwandeling ofzo. En nog een film die betrekking heeft op Pasen, maar die gaan we van de week uitzoeken.

Iwan

Ik ben het paasweekend bij mijn moeder geweest.
Eerste paasdag waren mijn zus, haar vriend en haar kinderen, mijn broer en de vriend van mijn moeder ook bij mijn moeder.
Ik ben nog even met mijn broer naar de kermis geweest, waren al met al gezellige dagen.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Kattenhuis

Uiteindelijk ook niets bijzonders gedaan. 2e Paasdag wel zo'n 2 uur gewandeld. Familie woont een eind weg en mijn ouders leven al lang niet meer dus ik hoef dan ook niets met pasen.