Nieuws:

Toegang krijgen tot meer boards op het forum --> Ledengroepen

Hoofdmenu

Aangerande Saoedische (19) veroordeeld tot zweepslagen

Gestart door Iwan, 6 maart 2007, 01:52:02

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Iwan

Een Saoedische jonge vrouw (19) is veroordeeld tot negentig zweepslagen omdat ze een man ontmoet had
met wie ze geen familiale banden heeft. Ze werd gekidnapt, aangerand door een bende en geslagen voor haar
jonge broer. Dat heeft de krant Saudi Gazette vandaag gemeld.

Chantage
In een interview met de krant vertelde de jonge vrouw, wier naam niet wordt vrijgegeven, dat ze een jaar
geleden gechanteerd werd door een man die haar wou ontmoeten. Hij dreigde ermee haar familie te vertellen
dat ze een buitenechtelijke relatie hadden, wat illegaal is in het ultraconservatieve Saoedi-Arabië.

Veertien keer verkracht
Nadat ze met een auto naar een winkelcentrum gereden waren, nam een groep mannen, gewapend met
messen, de vrouw en de man mee. Ze ontvoerden hen naar een boerderij waar de vrouw door de
ontvoerders veertien keer werd verkracht. Vijf mannen werden aangehouden en zijn veroordeeld
tot gevangenisstraffen die gaan van tien maanden tot vijf jaar.

Sharia
De rechters van de stad Qatif (Oost-Saoedi-Arabië) hebben echter ook beslist om de vrouw en de man
te veroordelen tot negentig zweepslagen omdat ze met z'n tweetjes in een auto werden ontdekt.
In Saoedi-Arabië, waar de sharia geldt, mogen mannen en vrouwen die niet getrouwd zijn met elkaar
of die geen familiale verwantschap hebben, niet met elkaar omgaan in het openbaar.

Geschokt
De vrouw bevestigde dat een van de rechters die haar zaak behandelde, haar zei dat ze nog van geluk
mocht spreken dat ze niet veroordeeld was tot een gevangenisstraf. De vrouw, die naar eigen zeggen
geschokt was door de uitspraak van de rechtbank, ging in beroep. In het interview aan de krant vertelde
ze ook nog dat haar jonge broer haar geslagen had omdat de aanranding volgens hem de familie-eer had geschonden.

"Door haar te veroordelen tot negentig zweepslagen, laten ze uitschijnen dat ze schuldig is.
Geen enkel slachtoffer van een aanranding is schuldig"
, verklaarde militante Fouziyah Al-Ouni verontwaardigd.




Ã,©hln.be
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Metalholic

Sjonge, en dan heeft een van onze ministers het ook nog eens over de sharia gehad. wat een kloten systeem zeg. Ik ben blij dat ik dan een man ben. Want als vrouw ben je in zulke landen met zo een rechtssyteem niets dus.

Iwan

Belachelijk dat je niet in het openbaar met mensen mag omgaan waarmee je geen familieband hebt,
het valt me trouwens mee dat de daders ook nog worden gestraft en dat ze er niet vanaf komen omdat de vrouw het over zichzelf zou hebben afgeroepen.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Cheops

Er wordt ook een vrouw met stenen  dood gegooit,omdat vader haar incest met haar heeft gepleegt  Ãâ€"Ã,µ
Al jaren lang inclusief de familie lag op haar K#t.
Nu heeft ze vader gedood,mot ze dood  omdat het familie dat wil,fuck die familie en mogen ze hangen als Saddam  Ãâ€"app