Nieuws:

Toegang krijgen tot meer boards op het forum --> Ledengroepen

Hoofdmenu

Vraagje over denken

Gestart door Iwan, 18 maart 2008, 23:06:47

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Iwan

Ik weet niet helemaal waar dit onderwerp thuis hoort en wellicht een beetje een vreemde vraag,
maar wellicht dat iemand het weet. Wat ik mij afvraag is hoe denken dove mensen?

Ik zelf denk namelijk meestal met een soort stemmetje in mijn hoofd (hopelijk is dat normaal  ;D)
en soms in beelden, maar mensen die vanaf hun geboorte al doof zijn kennen geen klant
dus hoe denken die dan? Denken zij in beelden of in gebarentaal? En hoe dromen blinde mensen?
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Nevyn

Ik denk dat dove mensen eraan gewend raken. Ze weten natuurlijk wel dat ze iets missen, maar het is niet echt een gemis voor hen, omdat ze nooit hebben kunnen horen (de meeste dan). De andere zitten denk ik in het begin in een erg depressieve periode, het lijkt mij verschrikkelijk niets meer te horen.
Maar toch denk ik dat deze mensen erg goed kunnen functioneren. Ze hebben een gebrek, maar kunnen er prima mee leven. Het meest vervelend lijkt mij dat je als dove geen muziek kan horen.

Ik denk dat bij blinde mensen hetzelfde geldt. Zelf hoop ik nooit blind te worden. Het idee dat ik nooit meer een boek kan lezen is voor mij ondraaglijk.

haha, ik kom er nu pas achter dat ik helemaal geen antwoord op je vraag geef. Maar ik denk dat je gelijk hebt met dat stemmetje Iwan. Als ik niks hoor kan ik gewoon nog nadenken en als ik mijn ogen dichtdoe ook. En de doven komen natuurlijk aan de informatie door het lezen van boeken en de blinden door het horen van dingen. Door bijv. iets op een cd af te laten spelen o.i.d.

Dity

Ik denk dat mensen die doof of blind zijn op dezelfde manier denken als wij.

Alleen de communicatie is anders.
**************************************
Zo af en toe moet je even pas op de plaats maken anders red je het niet
**************************************

Iwan

Citaat van: Dity op 22 maart 2008, 21:03:09
Ik denk dat mensen die doof of blind zijn op dezelfde manier denken als wij.

Alleen de communicatie is anders.
Maar hoe kun je denken in geluiden als je niet weet hoe een geluid klinkt?  ;D
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Dity

Citaat van: Iwan op 23 maart 2008, 00:18:23
Citaat van: Dity op 22 maart 2008, 21:03:09
Ik denk dat mensen die doof of blind zijn op dezelfde manier denken als wij.

Alleen de communicatie is anders.
Maar hoe kun je denken in geluiden als je niet weet hoe een geluid klinkt?  ;D

oeps, nou vraag je me wat  ;D
Zou het niet weten  ???
**************************************
Zo af en toe moet je even pas op de plaats maken anders red je het niet
**************************************

Iwan

Citaat van: Dee-E op 19 maart 2008, 21:21:39
haha, ik kom er nu pas achter dat ik helemaal geen antwoord op je vraag geef. Maar ik denk dat je gelijk hebt met dat stemmetje Iwan. Als ik niks hoor kan ik gewoon nog nadenken en als ik mijn ogen dichtdoe ook. En de doven komen natuurlijk aan de informatie door het lezen van boeken en de blinden door het horen van dingen. Door bijv. iets op een cd af te laten spelen o.i.d.
Ik kan ook denken als ik niets hoor of als ik mijn ogen dicht heb, gelukkig wel,
maar mensen die doof zijn en dus niet weten hoe woorden klinken en blinde mensen
die niet weten hoe iets eruit ziet, denken die in beelden, als ze doof zijn en in woorden als ze blind zijn?
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."