Nieuws:

Volg het Iwaanidee Forum op twitter voor de laatste nieuwtjes omtrend het forum.

Hoofdmenu

Abortus

Gestart door Iwan, 25 november 2006, 18:22:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Vind je abortus in sommige gevallen mogelijk moet zijn?

Ja, ......
13 (92.9%)
Nee, ....
1 (7.1%)

Totaal aantal stemmen: 5

Iwan

Wat vind je ervan, moet het in sommige gevallen kunnen of moet het helemaal niet kunnen?
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Ik vind dat abortus mogelijk moet zijn, maar dan in bepaalde gevallen.
Als bijvoorbeeld de moeder en/of het kind gevaar loopt bij de bevallen
of het kind dusdanig gehandicapt is dat het niet levenvatbaar is.
Of als een vrouw/meisje zwanger is geraakt door verkrachting.

Ik vind abortus plegen omdat je 'perongeluk' zwanger bent geraakt niet goed,
dan had je maar beter moeten oppassen.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Metalholic

Dat vind ik ook. Maar uit pure noodzaak. Verkrachting o.i.d. moet het kunnen. Niet voor eigen gerief.

Pinnie

Citaat van: Iwan op 25 november 2006, 20:27:29
Ik vind dat abortus mogelijk moet zijn, maar dan in bepaalde gevallen.
Als bijvoorbeeld de moeder en/of het kind gevaar loopt bij de bevallen
of het kind dusdanig gehandicapt is dat het niet levenvatbaar is.
Of als een vrouw/meisje zwanger is geraakt door verkrachting.

Ik vind abortus plegen omdat je 'perongeluk' zwanger bent geraakt niet goed,
dan had je maar beter moeten oppassen.

Wederom helemaal mee eens   :tU:

Maeve

Ben het ook met Iwan eens. Dit omdat ik het zelf jammer genoeg heb meegemaakt :(.

XXXX

Ja ik vind dat het in sommige gevallen moet kunnen. Bijvoorbeeld na een verkrachting.

Kim

Adoptie moet zeker mogelijk blijven. Ik ben er geen voorstander
van, maar ik zou zelf ook geen kind willen krijgen van bijvoorbeeld
een verkrachter. Ik vind trouwens wel dat het aantal weken terug
mag naar bijvoorbeeld 12 weken. Tegenwoordig is het nog mogelijk
om met 22 weken een abortus te laten plegen. Be-la-che-lijk!

Opvallend nieuws hierbij
Na 22 weken zwangerschap geboren baby mag naar huis
Een baby die toen ze bijna vier maanden geleden in een ziekenhuis in de Amerikaanse staat Florida, vijftien weken te vroeg, werd geboren, 24 centimeter groot was en 284 gram woog, mag dinsdag naar huis. Volgens de artsen die het meisje, Amillia Taylor, behandelen, is het de eerste keer dat een baby die na een zwangerschap van minder dan 23 weken ter wereld kwam is blijven leven. Amillia's moeder beviel op 28 oktober na een zwangerschap van nog geen 22 weken. De baby heeft ademhalings- en spijsverteringsproblemen en heeft een hele kleine hersenbloeding gehad, maar de artsen verwachten niet dat ze daar op de lange termijn hinder van zal blijven ondervinden. "Haar vooruitzichten zijn uitstekend", zei de arts Paul Fassbach, die het meisje sinds de dag na haar geboorte onder zijn hoede heeft. Amillia, die in het ziekenhuis steeds in de couveuse heeft gelegen, zal ook thuis nog een kleine hoeveelheid zuurstof toegediend krijgen. Ook blijft ze voorlopig aan een monitor liggen, zodat haar ademhaling in de gaten wordt gehouden.

Kim

Gisteravond heb ik hier met vriendinnen over zitten praten
en zo gingen we eens rondsnuffelen op het internet. Het
blijkt dus echt te kunnen in Nederland! Tot en met 22 wk
zwangerschap kun je nog een abortus laten plegen!!  Ãâ€"Ga

Weliswaar mag er na 11 weken niemand bij de ingreep
aanwezig zijn om jou te steunen. Vind ik ook niet gek,
want als je op sommige foto's ziet wat eruit komt!
AFSCHUWELIJK! Op sites over abortussen kwamen wij
foto's tegen van abortussen. Het zijn gewoon al echt
baby's die je ziet! Vreselijk!

Waarschuwing vooraf: zeer schokkend beeldmateriaal!

http://www.freewebs.com/antiabortus/abortedbaby12.jpg
http://www.freewebs.com/antiabortus/Baby10.jpg

Celine

Ohh wat vreselijk zeg!! Echt bizar. Nee het aantal weken moet terug naar 12 weken!!

Iwan

Ik vind tot en met 22weken ook te laat om nog arbortus te laten plegen, tenzij er echt een goede reden voor is, bv als het kind niet levensvatbaar is en de moeder gevaar loopt als het kind op normale wijze geboren wordt.

Maar abortus is niet iets waar je 9 maanden de tijd voor hebt om te beslissen of je het wel of niet doet.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

bertus

Citaat van: Iwan op 25 november 2006, 20:27:29
Ik vind abortus plegen omdat je 'perongeluk' zwanger bent geraakt niet goed,
dan had je maar beter moeten oppassen.

Als man is dat natuurlijk vrij makkelijk om zoiets te zeggen omdat je niet 9 maanden zwanger bent.  ;)

Maar vrouwen moeten baas over hun eigen lichaam zijn, waarom zou je wel mbv plastische chirurgie je complete lichaam mogen verbouwen, maar een abortus zou niet etnisch verantwoord zijn.



Iwan

Citaat van: bertus op 10 oktober 2007, 23:15:17
Citaat van: Iwan op 25 november 2006, 20:27:29
Ik vind abortus plegen omdat je 'perongeluk' zwanger bent geraakt niet goed,
dan had je maar beter moeten oppassen.

Als man is dat natuurlijk vrij makkelijk om zoiets te zeggen omdat je niet 9 maanden zwanger bent.  ;)

Maar vrouwen moeten baas over hun eigen lichaam zijn, waarom zou je wel mbv plastische chirurgie je complete lichaam mogen verbouwen, maar een abortus zou niet etnisch verantwoord zijn.
Ik zeg niet dat vrouwen als ze zwanger zijn geen abortus mogen laten plegen,
maar enkel dat ze het niet te licht moeten opvatten. Een arbortus is een uiterste,
en niet een voorbehoudsmiddel. Als vrouw heb je ook de verantwoordelijkheid om of de pil
(die niet altijd werkt) of een condoom (die ook niet 100% is) te gebruiken.
Uiteraard heeft een man daar ook een verantwoordelijk in te dragen,
maar een man kan makkelijk zeggen dat hoeft niet, een man is immers geen 9 maanden zwanger.  8*)
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

jpyjpy

ik persoonlijk ken een aantal vrouwen die pas na 12 weken wisten dat ze zwanger waren, die groep zou dus gewoon buiten de boot vallen met abortus als je norm verlaagd naar 12 weken. alle dames zijn gewoon ongesteld geweest in die weken en hebben nergens last van gehad. ook waren een aantal gewoon nog aan de pil......

als het kind niet levensvatbaar is laat men vaak de moeder ook gewoon bevallen ipv abortus hoor. (ivm afsluiting van het gehele proces enz.) en als de moeder gevaar lopt doet men keizersnede.......

ik vind dat je het niet mag verbieden of de norm moet verlagen want dan ga je krijgen dat iedereen in de illegale abortus gaat met de nodige complicaties van dien! ik neem aan dat iedereen die abortus doet er goed over nadenkt en ook een goede reden heeft om het te doen. vandaar de bedenktijd!!

Iwan



Citaat van: PowNed
PVV: vrouw geen keuze abortus

PVV-Kamerlid Karen Gerbrands heeft een opvallende uitspraak gedaan.
Zij wil dat de abortuswet flink op de schop gaat.
Volgens Gerbrands moeten vrouwen in de toekomst niet meer zelf kunnen beslissen over abortus.
Zij vindt dat het oordeel geheel bij de arts moet komen te liggen.

Gisteren verscheen het boek 'Echo – Prenataal onderzoek en keuzevrijheid' van journalist Maarten Slagboom.
Hierin vertelt Gerbrands, die woordvoerder medische ethiek van de PVV is, "Ik vind dat er een medische afweging
gemaakt moet worden of een zwangerschap al dan niet afgebroken mag worden. Een zwaargehandicapt kind,
het is niet leuk, maar er zijn genoeg gehandicapte kinderen die best een goed leven hebben.
", weet Trouw.

"Het criterium moet zijn: kan het kind een leven leiden zonder al te veel pijn en ellende?
De beroepsgroep moet bepalen in welk geval er wel, en in welk geval er geen voldoende reden is tot abortus
."
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Lejah

Citaat van: PowNed
PVV: vrouw geen keuze abortus

Een zwaargehandicapt kind,
het is niet leuk, maar er zijn genoeg gehandicapte kinderen die best een goed leven hebben.
",

Tsjonge jonge
En dezelfde partij maar bezuinigen op speciaal onderwijs, PGB, thuiszorg, aanpassingen, Wajong, WMO enz.


Daarnaast, nu ik deze discussie lees, wil ik toch even opmerken dat een abortus tot 22 weken vaak een andere reden en achtergrond heeft. Daarnaast sluit een abortus tot 12 weken handicaps en ziektes vaak uit.
Bepaalde ziekte en handicaps vallen pas op na een vlokkentest. Die wordt rond de 12/13 weken gedaan, uitslag duurt 2 weken, dan zit je al op 15 weken, en dan hebben we bedenktijd nog niet meegerekend.
Vaak ook wordt de ernst van een bepaalde afwijking bekeken en bepaald door een uitgbreide echo, die kan pas vanaf 20 weken plaatsvinden. Daar komt dan nog bedenktijd bij.

Ik ben beslist niet pro-abortus. Maar er zijn echt gevallen waar ik er wel begrip voor op kan brengen. Idd bij verkrachtingen, bepaalde ziektes en afwijkingen.

Maar wat is erg?
Dat is al een discussie op zich.
Is een kindje met het Syndroom van Down erg? En als dat kindje verder gezond is, dus geen (andere) lichamelijke beperkingen heeft? En Down en doofheid? Of Down en hartziektes?
Een kindje met Duchenne is dat erg? Een ongeneesbare spierziekte? Die kinderen kunnen nu wel de 30 halen met een goede begeleiding. wat vinden we daarvan? Hebben we dan meegerekend dat het kind zichzelf steeds verder ziet aftakelen? Dat ouders dat nog beter zien en ermee om moeten kunnen gaan?
Of vinden we alleen meervoudige beperkte kinderen erg?
Of alleen kinderen met pijn? Met Lichamelijke pijn? Hoe meet je dat af?

Abortus is naar mijn mening niet iets waar je vaste richtlijnen voor kunt hebben. Abortus is vooral triest.

En abortus als voorbehoedsmiddel ivm carrieres ed vind ik heel cru; het blijft naast het recht in eigen lijf toch ook het doden van een leven en daar moet je naar mijn mening wel een hele goede reden voor hebben.

Lejah

wat heb ik nu mis gedaan met mijn bovenstaande reactie? Want die is van mij, niet van Iwan.
kan iemand dat goed maken?

Iwan

Citaat van: Lejah op 10 februari 2011, 11:44:33
wat heb ik nu mis gedaan met mijn bovenstaande reactie? Want die is van mij, niet van Iwan.
kan iemand dat goed maken?
Je had jouw reactie in mijn quote gezet, daardoor leek het alsof jouw reactie een quote van mij was,
is nu aangepast. (eigenlijk al een tijdje terug aangepast  *G)
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."