Nieuws:

Volg het Iwaanidee Forum op twitter voor de laatste nieuwtjes omtrend het forum.

Hoofdmenu

The King of Pop vs. The King of Rock and Roll

Gestart door Iwan, 28 juni 2009, 20:04:52

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Michael Jackson was groter dan Elvis Presley

Eens, omdat ....
3 (50%)
Oneens, omdat ...
2 (33.3%)
Anders, namelijk ....
1 (16.7%)

Totaal aantal stemmen: 5

Iwan

"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Nevyn

Ik ben het zeker met de stelling eens. Michael was een fenomeen.  Elvis ook wel, maar Michael is toch wel iemand die zich neergezet heeft als persoon. Niemand zal hem ook ooit vergeten.
En je merkt het aan alles. Als ik alleen al naar onze theatershow kijk, zie ik drie liedjes van Michael terug en niet van Elvis. Terwijl ook de muziek van Elvis enorm dansbaar was. En de show is niet snel veranderd door de dood van Michael. De organisatoren hadden de keuze al een half jaar geleden gemaakt.

Iwan

Oneens gestemd.
Ik ben dan ook een Elvis fan en met Michael Jackson had ik echt helemaal niets, hij had wel een paar leuke liedjes,
maar de liedjes van hem die ik echt goed/mooi vind zijn op 1 hand te tellen. Bij Michael Jackson voel ik weinig in de liedjes,
ja het zijn leuke liedjes en ze klinken mooi, maar meer is het ook niet.
Elvis was qua muziek ook veel gevarieerder van Blues, gospel, country, Rock 'n Roll tot Soul en bluegrass.
Ik denk dat over honder jaar Elvis nog veel bekender zal zijn dan Michael Jackson, denk dat Michael meer
een icoon van de jaren 70, 80 en 90 was, wat heeft hij na de jaren 90 nog aan goede muziek gemaakt?
terwijl Elvis meer tijdloos is. Elvis was ook de eerste die een brug sloeg tussen 'witte' en 'zwarte' muziek
en hij 'verkoopt' jaarlijks nog voor miljarden aan muziek, hoewel hij al 30 jaar niets nieuws meer heeft gemaakt.

Maar Michael Jackson staat wel mijlenver ver boven artiesten zoals bv een Britney Spears, maar kan niet tippen
aan artiesten zoals Elvis, Brian Wilson, the Beatles, the Rolling Stones en Bob Dylan. Michael Jackson zou ik het best
omschreven met "the best of the rest", de beste van het op één na hoogste niveau, een soort eerste divisie-artiest,
net als bv een Madonna, ook een geweldige artieste, maar niet één die tot het selecte gezelschap van ere-divisie artiesten behoord.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Citaat van: Dee-E op 28 juni 2009, 22:29:47
Ik ben het zeker met de stelling eens. Michael was een fenomeen. Elvis ook wel, maar Michael is toch wel iemand
die zich neergezet heeft als persoon. Niemand zal hem ook ooit vergeten. En je merkt het aan alles.
Als ik alleen al naar onze theatershow kijk, zie ik drie liedjes van Michael terug en niet van Elvis.
Terwijl ook de muziek van Elvis enorm dansbaar was. En de show is niet snel veranderd door de dood
van Michael. De organisatoren hadden de keuze al een half jaar geleden gemaakt.
Ik geloof niet dat jullie show een goede graadmeter is om af te lezen of Elvis of Michael Jackson een grotere artiest was,
dan kun je net zo goed zeggen; Elvis was groter omdat wanneer je Elvis zegt iedereen meteen weet wie je bedoeld,
als je Michael zegt dan niet, die heeft 2 woorden nodig (voor en achternaam) en Elvis alleen zijn voornaam,
net als hun Titel, MJ werd the King of Pop genoemd, Elvis the King!. Uit jouw redenatie zou je ook de conclusie
kunnen trekken dat elke artiest die gebruikt wordt in jullie show een betere muzikant was dan Mozart, omdat die
niet in jullie show zit. Elvis werd zelfs weer 'tot leven gewekt' voor American Idols, dat geeft wel aan hoe beroemd
hij nu nog is en hoe bekend. Jackson was de zelfbenoemde King of Pop, Elvis werd de King genoemd door anderen
en Elvis heeft meer grootheden oa; The Beatles, Beach Boys, The Stones, U2, Bruce Springsteen om maar eens
een paar te noemen,  beïnvloed. Elvis heeft nooit (officieel) buiten de VS opgetreden, zijn 'speelveld' was dus veel kleiner
dan die van Michael Jackson, toch heeft/had hij meer fans wereldwijd. Elvis verdiende de meeste gouden en platina platen
dan welke artiest ook, Elvis verkocht meer platen wereldwijd, Elvis heeft meer nr 1 hits gehaald dan welke artiest ook
en Elvis heeft het grootste live-optreden ooit gedaan, Aloha from Hawaii.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Dity

Oneens gestemd.

Nu ben ik dan ook met de muziek van Elvis opgegroeid  ;D

Ik vond de muziek van Elvis echt voor het brede publiek echt van jong tot oud.
Terwijl de muziek van Micheal echt op de jeugd afgestemd was.
**************************************
Zo af en toe moet je even pas op de plaats maken anders red je het niet
**************************************