Nieuws:

Toegang krijgen tot meer boards op het forum --> Ledengroepen

Hoofdmenu

Gaat dit speelgoed te ver?

Gestart door Kim, 9 augustus 2009, 16:07:46

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


TimT

Ik weet niet goed wat ik hier van moet denken, bedoel het heeft opvoedkundige waarde ongetwijfeld. Maar niet voor iemand van die leeftijd als het meisje op het filmpje. Zelf zou ik ooit (en ik hoop het) een dochter krijgen zou ze die pop niet krijgen van mij noch meespelen als ze het kreeg.

DonWoozy

tja aan de ene kant zoals Tim ook al zei weet ik niet echt goed of dit te ver
gaat. Omdat het meisje in de film toch een kind in een bepaalde leeftijdscategorie
is wat met zulk soort dingen zal spelen denk ik: "ja dat gaat te ver". Als ik kinderen
mag krijgen dan zullen ze dit soort speelgoed ook niet krijgen

TimT

Citaat van: DonWoozy op 10 augustus 2009, 08:27:37
tja aan de ene kant zoals Tim ook al zei weet ik niet echt goed of dit te ver
gaat. Omdat het meisje in de film toch een kind in een bepaalde leeftijdscategorie
is wat met zulk soort dingen zal spelen denk ik: "ja dat gaat te ver". Als ik kinderen
mag krijgen dan zullen ze dit soort speelgoed ook niet krijgen

Dit is inderdaad apart speelgoed, bedoel ik zie niet de meerwaarde er van in voor een kind van jonge leeftijd om er mee te spelen. Het leert dan dingen, twijfelachtig al hoort het bij de natuur.

DonWoozy

weet je dit soort dingen leer je wel wanneer je kinderen mag krijgen dat hoef
je nog niet te "leren" wanneer je zo jong bent!

Iwan

Kinderen (meisjes) spelen met poppen en die poppen worden tegenwoordig steeds realistischer.
Je had al poppen die je de fles kunt geven en poppen die poepen en plassen, en waarvan je dus
de luier moet verschonen, dit is gewoon de volgende stap daarin. Voor mijn eigen kinderen,
als ik die had, zou ik zelf niet zo'n pop kopen, krijg er toch een beetje een vreemd gevoel bij.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

DonWoozy

kijk naar aanleiding hiervan vind ik het een heel ander verhaal wanneer een kind
naast haar moeder gaat zitten met een pop of een beer en ook net doet of ze
borstvoeding geeft, dat doe ieder klein meisje denk ik. Maar zo op de manier als
hierboven dat stuit me ook enigszins tegen de borst

Iwan



Citaat van: AD.nl

Amerikaanse ouders woedend over Breast Milk Baby

Amerikaanse ouders zijn woedend over de Breast Milk Baby. Deze pop seksualiseert volgens hen jonge meisjes,
omdat deze geconfronteerd worden met borsten. Dit terwijl bij jonge meisjes nog niet eens borsten zijn ontwikkeld.
De fabrikant meent dat jonge meisjes met deze pop de 'magie van het moederschap' ervaren.

Na de push-up bikini voor jonge meisjes zorgt nu deze pop voor ophef in Amerika.
De van oorsprong Spaanse uitvinding wordt pas sinds deze week verkocht en leidt nu al tot boze reacties van ouders.

'Borstvoeding hoort niet bij kind'
,,Alweer een afgrijselijk voorbeeld van hoe de maatschappij kinderen forceert om volwassen gedrag te tonen.
Ze zijn daar nog niet aan toe. De puberteit moet nog beginnen,
" luidt het commentaar in The New York Daily News.
,,Borstvoeding is iets dat op een natuurlijke manier ontstaat bij een vrouw, niet bij een kind."

Fabrikant: Meisjes moeten de nodige kneepjes leren
De fabrikant is het daar niet mee eens. ,,De bedoeling is dat meisjes al van jongs af aan de nodige kneepjes leren,
zodat ze later gezonde baby's op de wereld kunnen zetten. We begrijpen de hele commotie niet
."
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Lejah

Ik vind dit ook te ver gaan.

Maar ik wordt woedend van de zin van de fabrikant: De bedoeling is dat meisjes al van jongs af aan de nodige kneepjes leren,
zodat ze later gezonde baby's op de wereld kunnen zetten


Dus als je een gehandicapt kind krijgt, kan dat komen doordat je als kind deze pop niet hebt gehad?????
:WAB: