Nieuws:

Volg het Iwaanidee Forum op twitter voor de laatste nieuwtjes omtrend het forum.

Hoofdmenu

De mens verantwoordelijk voor klimaatverandering?

Gestart door Iwan, 7 december 2009, 01:17:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Geloof jij dat de mens de hoofdverantwoordelijke is voor klimaatverandering?

Ja, de mens is de enige verantwoordelijk voor klimaatverandering.
Ja, maar er spelen ook externe factoren zoals de zon een rol in klimaatverandering.
Nee, de klimaatveranderingen zijn natuurlijk, de mens speelt hierin maar een kleine rol.
Nee, klimaatveranderingen worden niet beïnvloed door de mens.
De invloed van de mens op het klimaar is juist positief voor de mens.
Er vinden helemaal geen klimaatveranderingen plaats. Schommelingen in de temperatuur zijn normaal.
Global Cooling - Global Warming .... gewoon hypes.
Anders, namelijk .....

Iwan


In de jaren '70 werden we door de wetenschap gewaarschuwd voor Global Cooling,
de temperaturen op Aarde zou volgens de wetenschap dusdanig snel afnemen
dat ze concludeerden dat we aan de vooravond van een nieuwe ijstijd stonden.
De gevolgen zouden desastreus zijn; grote gebieden in Noord-Europa en Canada
zouden verdwijnen onder dikke lagen ijs en onbewoonbaar worden.
Het gehele leven zou ontregeld worden op het noordelijk halfrond
wegens gebrek aan elektriciteit, waardoor we teruggeworpen worden naar de prehistorie.
Deze Global Cooling werd veroorzaakt of op het minst versneld door menselijk handelen
volgens de wetenschap.


In de Jaren '90 en de jaren 2000 werden we plots gewaarschuwd voor Global Warming,
de temperaturen op Aarde zou volgens de wetenschap dusdanig snel oplopen
dat ze concludeerden dat de ijskappen zouden smelten en de temperaturen zouden oplopen
met alle desastreuze gevolgen van dien. Grote gebieden in Noord-Europa en Canada
zouden verdwijnen onder meters water en onbewoonbaar worden.
Het gehele leven zou ontregeld worden in deze gebieden
net als buiten deze gebieden door de toestroom van vluchtelingen.
Deze Global Warming, hoewel de temperatuur al zeker 10 jaar niet meer stijgt op Aarde,
wordt veroorzaakt of op het minst versneld door menselijk handelen volgens de wetenschap..


Een grote groep wetenschappers beweerd dat de mens verantwoordelijk is voor
de klimaatverandering op Aarde, welke volgens deze wetenschappers onnatuurlijk is.
Een nog grotere groep wetenschappers geloofd dat de klimaatverandering iets natuurlijks is
wat altijd heeft plaatsgevonden en altijd zal blijven plaatsvinden en waarin de mens
maar een kleine rol speelt. Hoewel deze laatste groep de mening heeft dat de mens
maar een kleine invloed heeft, kunnen de gevolgen van deze relatief kleine invloed
enorm zijn in een wereld die al duizenden jaren min of meer in balans is.
Immers een kleine invloed kan de balans verstoren waardoor de balans doorslaat in een uiterste.





Wat geloof jij?
Geloof jij dat de mens de hoofdschuldige is aan de klimaatverandering?
En als de mens klimaatveranderingen beïnvloed is dat dan wel negatief,
want er staat immers een nieuwe ijstijd voor de deur en dan is alles
waardoor de temperatuur ook maar wat stijgt goed voor ons.
Geloof je dat de zon (zonnestormen e.d.) en vulkanische activiteiten op aarde
het klimaat beïnvloed of geloof je dat er helemaal niets onnatuurlijk is aan de klimaatverandering?
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Ik vindt het klimaatdebat echt geweldig, wel jammer dat je in de reguliere media maar weinig
kritische mensen te horen krijgt. En als je dan een discussie ziet op tv tussen een doemdenker
en een klimaatketter, dat had van mij trouwens het woord van het jaar mogen worden, volgt
gaat het bijna altijd hetzelfde. De klimaatketter wijst erop dat het op Aarde al 10 jaar niet warmer
is geworden, de doemdenker gilt dan, lichtelijk hysterisch, dat de gemiddelde temperatuur nu
hoger ligt dan de gemiddelde temperatuur van 100 jaar geleden, waarop de klimaatketter opmerkt
dat de gemiddelde temperatuur van nu aanzienlijk lager is dan de gemiddelde temperatuur in bv de middeleeuwen.

Door al die tegenstrijdige meningen waarbij de feiten je om de oren vliegen weet ik het niet meer.
Het liefste zou ik de doemdenkers geloven, heerlijk om bij de meerderheid te horen en alles klakkeloos
geloven zonder dat je jezelf erin hoeft te verdiepen. Het liefste zou ik een aanhanger zijn van het grote
nieuwe geloof van messias Gore, maar net als bij elke religie zit mijn kritische aard mij in de weg. Als ik de
klimaatketters hoor die naar het volledige plaatje kijken en zich niet blindstaren op de laatst 100 jaar en
alles wetenschappelijk en historisch onderbouwen dan krijg ik toch sympathie voor wat zij verkondigd.

Maar of je nu wel of niet geloofd in een klimaatverandering die grotendeels veroorzaakt wordt door de mens,
iedereen is het er wel over eens dat de mens het klimaat geen goed doet met haar co2 uitstoot sinds de
industriële revolutie.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan



Citaat van: Spitsnieuws.nl
NASA: klimaatopwarming voorkomt ijstijd

Geologen en klimatologen zijn het er nog steeds niet over eens of er sprake is van opwarming van de aarde,
laat staan of deze door mensen veroorzaakt wordt. De NASA ziet desondanks nu al grote voordelen.

De ruimtevaartorganisatie concludeert uit onderzoek dat de aarde momenteel aan het afkoelen is.
Mogelijk gaan we zelfs richting een nieuwe ijstijd. Dat proces wordt echter door een onbelangrijk detail verhinderd: de mens.
Door de hoeveelheid koolstofdioxide in de atmosfeer op te bouwen, kan de aarde veel meer warmte opslaan.
Daarmee zou de aarde zich wapenen tegen afkoeling. Diederik Samsom, die de NASA eerder citeerde
over klimaatgerelateerde aangelegenheden, heeft nog niet gereageerd op het goede nieuws.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Lejah

Raar stukje hoor.
.....heeft nog niet gereageerd op het goede nieuws..... Welk goed nieuws dan?

Iwan



Citaat van: Lejah op 17 januari 2011, 08:26:01
Raar stukje hoor.
.....heeft nog niet gereageerd op het goede nieuws..... Welk goed nieuws dan?
Dat de opwarming van de Aarde schijnbaar de kleine ijstijd tegenhoud.
Dit stukje komt van SpitsNieuws, onderdeel van GeenStijl, en die hebben wel vaker zulke opmerkingen in hun nieuwsberichten.
Soms haal ik dat soort zinnen weg als ik iets overneem, omdat ze niets toevoegen, maar nu had ik hem schijnbaar over het hoofd gezien.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."