Nieuws:

Toegang krijgen tot meer boards op het forum --> Ledengroepen

Hoofdmenu

Islam aangeklaagd wegens; belediging, discriminatie, haatspraak en racisme.

Gestart door Iwan, 20 december 2009, 22:15:53

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Iwan

Een groep westerlingen die zich beledigd voelt door de aanhoudende kritiek van moslims op het westen,
heeft besloten een proefproces op te starten. De aanklacht van de westerlingen is neergelegd in vier punten:

De moslims in kwestie wordt ten laste gelegd dat ze:

  • Een groep mensen, te weten westerlingen, opzettelijk beledigd te hebben vanwege hun levensbeschouwing (concreet: christen zijn, seculier wereldbeeld, vrije partnerkeuze) (artikel 137 c)
  • Dat ze hebben aangezet tot haat tegen een groep mensen, te weten westerlingen, wegens hun levensbeschouwing of wereldbeeld. (concreet: materialisme, scheiding van geloof en staat, het zich afzijdig houden van niet-moslims in het dagelijkse leven); (artikel 137 d)
  • Hebben aangezet tot discriminatie van mensen, te weten westerlingen, wegens hun levensbeschouwing of wereldbeeld (concreet: te kennen geven in uitingen dat westerse waarden minderwaardig zijn of althans niet gelijkwaardig aan islamitische waarden); (artikel 137 d)
  • Hebben aangezet tot haat jegens mensen, te weten westerlingen, vanwege hun ras (concreet: moslims zien zich als een wereldwijde natie, een etnische groepering die alle andere groeperingen overbodig zal maken). (artikel 137 d)
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Ik geef de aanklagers weinig kans.
De Islam is weliswaar een intolerante religie, maar dat is elke religie in wezen.
Ik kan me wel wat voorstellen dat deze personen de islam aanklagen, immers de aanhangers van de Islam
klagen ook om de haverklap personen en bedrijven aan. Is het niet om een tekening dan wel om een column
of een andere vorm van kritiek. De Islam is onder de religies nog een puber en daardoor soms wat infantiel.
Over 1000 jaar zal de Islam hopelijk wat meer volwassen zijn en beter tegen kritiek kunnen.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."