Nieuws:

Toegang krijgen tot meer boards op het forum --> Ledengroepen

Hoofdmenu

Franse presentator: "Penis van zwarten veroorzaakt hongersnood"

Gestart door Iwan, 10 december 2006, 23:25:33

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Iwan

De Franse schrijver en televisiepresentator Pascal Sevran heeft vrijdag in Frankrijk een hevige polemiek
veroorzaakt nadat hij had geschreven dat "de penis van de zwarten verantwoordelijk is voor de hongersnood in Afrika".

De beschuldigende verklaring schreef hij in het boek "Le Privilège des Jonquilles",
dat in januari verscheen en op 2 december in een interview met de regionale krant Var-Matin werd overgenomen.

De waarheid
Toen hij ondervraagd werd over deze uitspraak, zei de televisiepresentator dat het de waarheid was.
"En dan? Het is de waarheid! Afrika kreunt onder de kinderen, van wie de ouders geen mogelijkheid hebben
om hen te voeden. Ik ben niet de enige die het zegt. Ze zouden de helft van de planeet moeten steriliseren! "
, aldus Sevran.

Klacht
Het Collectifdom, een organisatie die de rechten van de minderheden in Frankrijk verdedigt,
zal een klacht indien wegens racisme. De voorzitter van het collectief, Claude Ribbe,
vraagt dat Sevran geweerd wordt van het scherm van de Franse publieke zender France 2.

De Franse minister van Cultuur, Renaud Donnedieu de Vabres, is "extreem geschokt" en vindt
dat de uitspraken van Sevran "schandalig, ontoelaatbaar en racistisch" zijn.



Ã,©hln.be
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Ik vind het een beetje een rare gedachtengang waarbij als je maar lang genoeg doordenkt en je eindconclusie al vast hebt staan je het op de 1 of andere manier wel kloppend kan maken.
Je zou ook kunnen zeggen als wij in het westen onze welvaart meer zouden delen zou er ook minder hongersnood zijn of als wij ons hier in het westen ons allemaal zouden laten seriliseren zouden ze daar ook meer te eten hebben.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."