Nieuws:

Toegang krijgen tot meer boards op het forum --> Ledengroepen

Hoofdmenu

Komkommers te 'onzedig' voor vrouwen

Gestart door Iwan, 12 december 2011, 00:28:28

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Iwan

Citaat van: FoxNews.com

Komkommers te 'onzedig' voor vrouwen

Een in Europa levende islamitische geestelijke waarschuwt moslima´s om uit de buurt te blijven van bananen, augurken
en gelijksoortige plantaardige producten – opdat ze niet op "onzedige gedachten" zouden komen. Vrouwen, die zulke
levensmiddelen tot zich willen nemen, zouden deze van tevoren door een derde – bij voorkeur door een man in haar omgeving,
bijvoorbeeld haar vader of man – in kleine plakjes moeten laten snijden, bericht de Egyptische internetsite Bikya Masr.
Ook wortels en courgettes zouden op de lijst van verboden spijzen voor vrouwen staan.

Op de vraag hoe vrouwen kunnen voorkomen dat ze bij de inkoop van groente of fruit op de markt zulke verboden zaken
ter hand te moeten nemen, antwoordde de moefti, dat zij dit zelf met Allah zouden moeten uitmaken.

De fatwa in de religieuze publicatie Al-Senousa verbreidt zich op dit moment razendsnel op internet.
Op blogs reageren verschillende moslims spottend: de ene blogger noemt de sjeikh verstandelijk beperkt,
de ander zegt dat het een goedkope pr stunt is. Anderen op hun beurt nemen de fatwa, die islamitische vrouwen voorschrijft
hoe ze moeten omgaan met levensmiddelen, met humor. Helen Hajij, een Deense journaliste van Libanese afkomst,
schrijft op Twitter: "Als islamitische vrouwen zich ver zouden moeten houden van komkommers en bananen,
zouden de islamitische mannen zich dan niet ver moeten houden van meloenen?
"

FoxNews.com
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Als ik dit soort berichten, zoals bovenstaande, lees dan krijg ik wel de indruk dat de Islam, of tenminste de Imams,
nogal een oversekste religie is.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."