Nieuws:

Toegang krijgen tot meer boards op het forum --> Ledengroepen

Hoofdmenu

Zwangere vrouw valt, krijgt miskraam en bekeuring

Gestart door Iwan, 14 maart 2012, 13:04:44

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Iwan



Citaat van: Telegraaf.nl
Zwangere vrouw valt, krijgt miskraam en bekeuring

GRONINGEN - Toen een 21-jarige zwangere Groningse bij het uitstappen uit een bus
ten val kwam op een druk perron, waarbij later bleek dat ze haar ongeboren kind verloor,
kon ze niet rekenen op de helpende hand van toegesnelde agenten. In plaats daarvan
kreeg de vrouw een boete omdat ze haar identiteitsbewijs niet bij zich had.

Het noodlot slaat op 3 maart toe toen een klein meisje plotseling langsrent.
De vrouw, die liever anoniem blijft, wil het meisje ontwijken, verliest haar evenwicht
en valt plat op haar buik. "Ik voelde meteen een gemene steek", vertelt ze aan de Stentor.

De vrouw vertelt de toegesnelde omstanders en de buschauffeur over haar zwangerschap.
De chauffeur belt daarop direct een ambulance. Ook agenten komen op de heisa af.
Maar op hulp van de politiemannen hoeft de Groningse niet te rekenen.
Of ze een identiteitsbewijs bij zich heeft, willen de dienders weten.
"Toen werd ik boos, heb ik geschreeuwd van niet. Ik lag met pijn op de grond!"

Daarop besluiten de agenten de vrouw een boete te geven, tot groot ongeloof van de 21-jarige.
"Als ik toen had kunnen staan, had ik ze een stomp verkocht.
Ze bleven niet eens wachten tot de ambulance er was.
"

In het ziekenhuis wordt haar angst werkelijkheid.
"Ik had onderweg in de ambulance nog gebeden dat het niet waar zou zijn,
maar ik voelde het al. Het kindje was dood.
"

Het kleine meisje dat de val onbedoeld veroorzaakte, komt 's avonds op bezoek met haar ouders.
"Dat meisje, een jaar of vijf denk ik, bleef maar zeggen: sorry mevrouw. Het spijt me zo mevrouw.
De politie? Niks meer van gezien of gehoord.
"

De vader van de Groningse heeft inmiddels een advocaat in de arm genomen
om de bekeuring ongedaan te maken. De politie kan het verhaal niet bevestigen.

De politie Groningen kan de boete niet vinden en zet sterk haar vraagtekens bij het verhaal.
Er is dinsdag, toen het nieuws uitlekte, hard gezocht naar de boete, maar zonder resultaat.
Ook de KLPD kan zich niet voorstellen dat er een boete is uitgeschreven.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Ik kan me voorstellen dat de agenten om haar identiteitsbewijs hebben gevraagd, maar kan me niet voorstellen
dat ze haar een bekeuring hebben willen geven omdat ze geen identiteitsbewijs bij haar had...

Dat ze niet bleven wachten tot de ambulance er was is belachtelijk natuurlijk.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Lejah

Haha bij mij net andersom!
Ik kan me niet voorstellen dat je aan een gewonde die op de grond ligt een ID vraagt.
Ik kan me wel voorstellen dat iemand een bekeuring krijgt omdat ie geen ID bij zich heeft.

Maar in dit geval zal het me niet verbazen als het verzonnen blijkt...

Iwan

Citaat van: Lejah op 14 maart 2012, 14:51:34
Haha bij mij net andersom!
Ik kan me niet voorstellen dat je aan een gewonde die op de grond ligt een ID vraagt.
Ik kan me wel voorstellen dat iemand een bekeuring krijgt omdat ie geen ID bij zich heeft.

Maar in dit geval zal het me niet verbazen als het verzonnen blijkt...
Ik bedoel dat ik me het niet kan voorstellen in deze situatie.
Dat ze ID hebben gevraagt in deze situatie kan ik me voorstellen wanneer de vrouw
niet aanspreekbaar is omdat ze paniek is of omdat ze bang zijn dat ze haar bewustzijn verliest.

Maar aan de andere kant kan iemand natuurlijk ook prima geholpen worden door het ambulancepersoneel
wanneer haar identiteit onbekend is.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan



Citaat van: Telegraaf.nl
Twijfel over verhaal zwangere vrouw

GRONINGEN - Het opzienbarende verhaal dat woensdag in de media opdook over een zwangere vrouw
die in Groningen na een val haar baby verloor, en op de plek van het incident een bon kreeg, blijkt niet waar.
De politie deed na de aantijgingen uitgebreid onderzoek.

Hoewel de jonge vrouw bij haar verklaring blijft, is het na bevraging van alle denkbare betrokkenen zeker
dat de vrouw in ieder geval geen bon kreeg omdat ze geen id-pasje wilde overleggen. Dat zou gebeurd zijn
nadat ze uit een bus was gevallen. Ze was veertien weken zwanger en zou door de val haar kindje hebben verloren.
Agenten zouden echter niet naar haar hebben geluisterd toen ze aangaf zwanger te zijn en door de pijn van de val geen id te willen pakken.

Ook de familie van de vrouw, die haar aanvankelijk geloofde, twijfelt nu. De Groningse politie en de spoorwegpolitie
zaten woensdag zeer met de kwestie in de maag. De suggestie dat agenten een vrouw in nood zouden hebben laten barsten
werd gezien als uiterst pijnlijk. ,,We werden zelfs uitgemaakt voor 'moordenaars' en sommige getuigen van misdrijven
kondigden aan niet meer met de politie mee te werken
'', aldus een zegsman van de Regiopolitie Groningen.

De vrouw had een gedetailleerde verklaring afgelegd. Maar eventuele ambulancemedewerkers, buschauffeur,
getuigen of het koppel verbalisanten werden na twee dagen speuren niet achterhaald. Voor de vrouw wordt hulp gezocht.
Het is niet duidelijk wat de aanleiding was het verhaal te vertellen. In Groningen wordt gesproken van een vooral persoonlijk drama.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Metalholic


rtvnoord.nl
CiteerBekeuring zwangere vrouw blijkt niet waar
15:01 uur, donderdag 15 maart 2012
GRONINGEN - Het verhaal van de 21-jarige zwangere vrouw, die na een val uit een bus waarbij ze haar baby zou hebben verloren, door de politie zou zijn bekeurd, blijkt niet waar te zijn. Dat concludeert de politie na onderzoek.

De vrouw beweerde dat zij, terwijl ze een miskraam kreeg, door twee agenten was bekeurd, omdat zij geen legitimatiebewijs bij zich had. Daarna zouden ze haar aan haar lot hebben overgelaten. De vrouw zou daarna door een ambulance naar het ziekenhuis zijn gebracht, waar geconstateerd werd dat ze haar baby had verloren.

De politie heeft uitgebreid onderzoek gedaan naar het verhaal. In het eigen systeem en bij het Korps Landelijke Politiediensten was niets terug te vinden over de bekeuring. Ook bij busvervoerder Q-Buzz was niets over het incident bekend. Verder bleek er geen ambulancerit te zijn geweest tussen het Hoofdstation waar het gebeurd zou zijn en een ziekenhuis.

Familie van de vrouw die met de onderzoeksgegevens werd geconfronteerd, heeft uiteindelijk verklaard dat het verhaal verzonnen is. Voor de vrouw wordt hulp gezocht.