Nieuws:

Volg het Iwaanidee Forum op twitter voor de laatste nieuwtjes omtrend het forum.

Hoofdmenu

Geen tegenactie bij vergadering extreemrechtse NVB

Gestart door Iwan, 21 oktober 2007, 03:49:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Iwan

Veertig leden van de extreemrechtse Nationalistische Volksbeweging (NVB) hebben zaterdagmiddag
vergaderd in Velsen-Noord. Er zijn geen acties besproken na het debacle vorige maand in Amsterdam
waarbij drie NVB'ers gewond raakten. Dat laat NVB-secretaris Gerard de Wit zaterdagavond weten.

De extreemlinkse AntiFascistische Aktie (AFA) hield geen tegendemonstratie.
Mogelijk bereiden ze zich voor op een demonstratie van de Nederlandse Volksunie,
die zaterdag in Arnhem tegen pedofilie betoogt, zegt de NVB-secretaris.

We hebben een kleine honderd uitnodigingen verstuurd, zegt De Wit.
Zo'n veertig mensen kwamen en hebben toespraken aangehoord.
"Het was een gezellig samenzijn in de kantine van honkbalclub Rooswijk."
De NVB had onder eigen naam gereserveerd, zegt De Wit.

De politie was op de hoogte van de bijeenkomst en had uit voorzorg een paar busjes
met ME'ers achter de hand voor het geval de openbare orde moest worden gehandhaafd.
De NVB heeft hen nog koffie en broodjes aangeboden, maar dat hebben ze volgens De Wit afgewezen.

NVB-demonstranten werden vorige maand op het Surinameplein in Amsterdam aangevallen
door leden van de AFA. De politie greep in op basis van een noodbevel van burgemeester Job Cohen
en verrichtte zes arrestaties. De betoging werd afgelast. Volgens De Wit hadden drie NVB-betogers
een gebroken neus, en één een gebroken oogkas. Hij verwijt de politie te laat te hebben ingegrepen.




Ã,©compuserve.nl
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Citaat van: Iwan op 21 oktober 2007, 03:49:45
Veertig leden van de extreemrechtse Nationalistische Volksbeweging (NVB) hebben zaterdagmiddag
vergaderd in Velsen-Noord. Zo'n veertig mensen kwamen en hebben toespraken aangehoord.
"Het was een gezellig samenzijn in de kantine van honkbalclub Rooswijk."
De NVB had onder eigen naam gereserveerd, zegt De Wit.

Een gezellig samenzijn, dat is toch niet iets wat bij mij op zou komen
als ik denk aan een vergadering van zulke clubs, had trouwens ook
niet verwacht dat zulke lui vergaderen. Zou daar ranja worden geschonken
of drinken die lui priklimonade? en krijgt iedereen na afloop een zakje snoep mee naar huis?

Citaat van: Iwan op 21 oktober 2007, 03:49:45
De politie was op de hoogte van de bijeenkomst en had uit voorzorg een paar busjes
met ME'ers achter de hand voor het geval de openbare orde moest worden gehandhaafd.
De NVB heeft hen nog koffie en broodjes aangeboden, maar dat hebben ze volgens De Wit afgewezen.

NVB-demonstranten werden vorige maand op het Surinameplein in Amsterdam aangevallen
door leden van de AFA. De politie greep in op basis van een noodbevel van burgemeester Job Cohen
en verrichtte zes arrestaties. De betoging werd afgelast. Volgens De Wit hadden drie NVB-betogers
een gebroken neus, en één een gebroken oogkas. Hij verwijt de politie te laat te hebben ingegrepen.
Goed dat de politie voor de veiligheid van de jongens heeft gezorgt,
ze zouden maar gepest worden door de grote jongens die hun feestje willen verstieren.

Wel jammer trouwens dat de extreem linkse lui altijd weer geweld aanwenden,
ik dacht dat linkse mensen zo tolerant waren, je zou toch denken dat je ze beter
kunt bestrijden met argumenten.Al moeten ze dan geen moeilijke woorden gebruiken
want die begrijpen die rechtsen dan weer niet.  :-\

Extreem links of extreem rechts, 't is allemaal tuig.
(is dat trouwens niet eigenlijk allemaal hetzelfde als je in een cirkel redeneert.)
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."