Nieuws:

Toegang krijgen tot meer boards op het forum --> Ledengroepen

Hoofdmenu

1 op 3 vrouwen vindt snuffelen in mailbox partner oké

Gestart door Iwan, 30 augustus 2012, 19:13:22

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Iwan



Citaat van: AD.nl
1 op 3 vrouwen vindt snuffelen in mailbox partner oké

Meer dan één op de drie vrouwen (37 procent) vindt het aanvaardbaar om te neuzen in de mails en sms'jes van haar partner
om na te gaan of hij ontrouw is. Hopelijk worden zij niet betrapt, want slechts 29 procent van de mannen vindt zo'n controle aanvaardbaar.

Vrouwen worden over het algemeen beschouwd als het eerlijkste geslacht, maar tegelijkertijd zijn ze ook het meest achterdochtig.
Voor hen is het bespieden dan ook de enige manier om gemoedsrust te krijgen.

Signaal
Volgens de Daily Mail doen ze dat vooral door te snuffelen in de e-mails en sms'jes van hun partner. Maar daar blijft het niet bij:
ook de contactenlijsten in de mailbox of gsm moeten eraan geloven. Hetzelfde geldt voor het Facebook-profiel van de partner in kwestie,
want ook daarop gaan vrouwen op zoek naar 'verdachte' dingen.

Volgens relatie-experte Jean Hannah Edelstein is die controle echter niet altijd onschuldig. 'Als je de sms'jes en e-mails van je partner
controleert, dan kan dat een signaal zijn van grotere vertrouwensproblemen in je relatie. Dan is het misschien tijd om te praten
over wat jullie echt van elkaar verlangen.
'

Leeftijd
Gelukkig neemt die achterdocht af naarmate men ouder wordt. Zo vindt 36 procent van de 18- tot 34-jarigen het oké om zijn partner
te controleren, ten opzichte van slechts 26 procent van de 55-plussers. Dat bleek althans uit een rondvraag van de Amerikaanse
datingsite OurTime bij 2.000 volwassenen.

Uit een eerdere studie bleek ook al dat één op de tien (Britse) mannen wel eens inloggen op het Facebook-profiel van hun vriendin
of vrouw om haar te bespieden. De meesten gaven echter toe dat ze daar dingen lezen die ze liever niet wilden weten,
zoals het geroddel met vriendinnen over hun relatie.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Ik zou dat toch ook niet willen dat mijn partner mijn sms-jes, mailtjes of facebook profiel zou controleren.....
Als je elkaar niet vertrouwd dan heb je niet echt een lekkere relatie lijkt mij.....
Voor mij moet een relatie gebasseerd zijn op wederzijds vertrouwen.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."