Nieuws:

Toegang krijgen tot meer boards op het forum --> Ledengroepen

Hoofdmenu

Column-Battle; december 2007

Gestart door Kim, 5 december 2007, 17:33:44

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Kim

Hier kun je je Column voor de maand Oktober posten.

Je hebt tot maandag 31 dec de tijd om je Column te posten.
Het onderwerp voor de maand december is:

Mijn mooiste kerst


en een mooie bijpassende foto van Bo! (L)

Nevyn

Kerst. Altijd maar dat schijngedoe.
Opeens moet iedereen maar lief en aardig tegen elkaar zijn, om twee dagen later weer door te gaan met het oude gebruik. Waarom?

Waarom kan er niet vrede op aarde zijn? Waarom moeten onze Nederlanders altijd vitten op de buitenlanders? Waarom blijft er rascisme bestaan? Waarom altijd maar klagen als we zelf ook wel eens dingen fout doen?
Denkt half Nederland nu echt dat wij het 'heilige' volkje zijn? Maakt het zo voor een Nederlander niet gemakkelijker om iets uit te vreten? Nederland denkt toch wel dat het weer gedaan is door een neger of een marokkaan.

Mijn mooiste kerst is respect voor iedereen. Alle mensen die de kerstgedachte volhouden. Dat er niet meer meteen bij een misdrijf aan een buitenlander gedacht wordt. Dat iedereen als een gelijke wordt gezien en dat het verschil tussen arm en rijk minder wordt. Dat de oorlogen stoppen en iedereen een eigen en gelukkig leven kan opbouwen.

Wanneer dat gebeurt, is mijn kerstgedachte uitgevoerd. Helaas kan ik dan nog even lekker verder dromen. Dat zal ik niet meer mee gaan maken.

Iwan

Voor deze Column-Battle is geen stemronde gehouden omdat er maar 1 inzending was.  ;D
Persoonlijk heb ik voor December geen Column ingeleverd omdat het eind December over het algemeen
nogal druk is en voor mezelf was er nog de extra reden dat ik in de laatste maand van het jaar altijd
een beetje depressief raak en nergens zin in heb en ik dus ook geen zin had om een column te tikken.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."