Nieuws:

Toegang krijgen tot meer boards op het forum --> Ledengroepen

Hoofdmenu

Sint

Gestart door Iwan, 16 oktober 2010, 12:00:25

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Iwan

Sint 2010

St. Niklas (Huub Stapel) is een in ongenade gevallen bisschop.
Hij trekt in de middeleeuwen samen met zijn roversbende plunderend en brandschattend over het platteland.
Als dorpelingen het recht in eigen hand nemen en de bloeddorstige Sint en zijn trawanten vermoorden, zweert Niklas wraak.
Iedere keer bij volle maan op 5 december herrijzen Niklas en zijn bende uit de dood om zich te wreken.
Deze sinterklaasavond is het volle maan. Frank (Egbert-Jan Weeber) en zijn vrienden worden op gruwelijke wijze
geconfronteerd met Niklas en zijn bende. Frank weet ternauwernood aan de moordpartij te ontkomen.
De politie gelooft zijn verhaal echter niet en ziet hem als verdachte. Frank bindt hierop de strijd aan met Niklas,
geholpen door zijn vriendin Lisa (Caro Lenssen) en Goert (Bert Luppes), een rechercheur van politie.
Er volgt een bloedstollende nachtelijke strijd dwars door Amsterdam waarbij maar één ding zeker is:
5 december zal nooit meer hetzelfde zijn...


"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Citaat van: AD.nl

Ook NICAM ontvangt klachten poster Sint

AMSTERDAM - Ook het NICAM, de organisatie die verantwoordelijk is voor de leeftijdskeuring van audiovisuele media
in Nederland, heeft de afgelopen week al tientallen klachten ontvangen over de reclame-uitingen van de horrorfilm Sint.

Klagers spraken hun onvrede uit over het feit dat jonge kinderen van slag zouden raken door de poster van Sint.
Hierop is het silhouet te zien van een grimmige Sinterklaas. De zegsvrouw beklemtoont echter dat het NICAM niets
kan met de klachten.

,,Posters worden nooit geclassificeerd'', legt ze uit. Pas als de film zelf volgens klagers een te lage leeftijdskeuring ontvangt,
kan het NICAM enige actie ondernemen. Het is bij haar weten nooit eerder voorgekomen dat mensen bij het NICAM aan de bel
trokken over de poster van een film.

De Reclame Code Commissie ontving deze week ook tientallen klachten en velt komende week een oordeel over de campagne.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Citaat van: Nieuws.nl
Filmposter Sint opnieuw niet te eng bevonden

Johan Nijenhuis heeft ook in hoger beroep geen gelijk gekregen. De filmposter van Sint is niet angstaanjagend,
bepaalde het College van Beroep vrijdag. Eerder besloot de Reclame Code Commissie dat de omstreden poster
niet verwijderd of aangepast hoeft te worden.

Het college erkent dat kinderen Sinterklaas zullen herkennen in de poster, maar volgens de organisatie
is diens gelaat 'zeer vaag' en 'zeer donker'. "Bij vluchtige beschouwing op een voor een poster in een bioscoop
normaal te achten afstand, zijn geen opvallende details of kenmerken zichtbaar
", oordeelt het college.

Pas als de afbeelding van dichtbij wordt bestudeerd, valt op dat het om een 'afwijkend' gelaat gaat.
"Voor zover men zou kunnen denken dat het om een skelet, zombie dan wel anderszins als 'eng' te beschouwen
persoon gaat, is deze indruk niet zodanig sterk dat de poster de grenzen van het toelaatbare te buiten gaat.
"

Costa!-regisseur Nijenhuis is van mening dat de Sint-poster kleine kinderen de stuipen op het lijf jaagt.
"Als je iets snapt van de ontwikkeling van een kind, moet je deze poster niet ophangen", zei Nijenhuis eerder.
Daarmee is dus ook het College van Beroep het niet eens, onder meer omdat kleine kinderen de poster niet
van dichtbij kunnen bekijken. De sint zit namelijk op zijn paard en staat aan de bovenkant van de afbeelding.

Dick Maas, die de film Sint regisseerde, is allang 'uitgeluld' over de poster. "Het ging de laatste tijd vooral over
andere dingen dan over de film
", vertelde Maas woensdag tijdens een voorpremière van Sint aan Novum Nieuws.
"Op een gegeven moment ben je wel uitgeluld over die poster of over de trailer of wat christelijke splintergroeperingen
in het land van de film vinden
."
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

gjk

Daar ben ik heen geweest, ik vond de film niet tegenvallen, maar ook niet geweldig, er zit trouwens wel een hoop humor in.

Iwan



Citaat van: AD.nl
Meest geklaagd over poster horrorfilm Sint

Met 2400 klachten staat de poster van de horrorfilm Sint bovenaan de top 3 waar de Reclame Code Commissie vorig jaar
de meeste protesten over kreeg. Dit blijkt uit het vandaag gepubliceerde jaarverslag van de Stichting Reclame Code.

Door de vele klachten over de poster van Sint kreeg de Reclame Code Commissie in 2010 een recordaantal klachten binnen,
namelijk 5.893 in totaal, tegenover 1666 in 2009. Op de tweede plaats staat met 114 klachten de sexy wintercampagne
van de winkelketen Suit Supply en de seksueel getinte radiospot van Durex Play (44 klachten).

De drie omstreden reclame-uitingen waren niet in strijd met de reclameregels, laat de Stichting Reclame Code weten.

Stijging
In 2010 werden er 2944 klachten met dezelfde strekking ingediend, veel meer dan voorgaande jaren. De Reclame Code Commissie
nam in 2010 in totaal 1158 beslissingen over 950 verschillende reclame-uitingen. In 411 gevallen bleek de reclame in strijd met de
Nederlandse Reclame Code. In 97% van deze overtredingen besloten adverteerders hun campagne aan te passen of in te trekken.

De forse stijging van het aantal klachten in 2010 is volgens een woordvoerster geheel toe te schrijven aan de campagnes in de top 3.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Zal mij benieuwen of het wat is.
De Sint is sinds vandaag weer in het land, dus dit leek mij een goed moment om de film vanavond eens te gaan bekijken.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Heb de film net gezien.
De film zag er filmisch erg goed uit, maar had het idee dat alsof er in de film heel veel gesneden is waardoor het verhaal een beetje warrig is geworden.
Denk dat het een topfilm was geweest, als de film wat beter uitgewerkt en wat langer was geweest.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

carola

ik heb hem ook gezien, hoorde dat hij heel eng is maar dat valt wel mee, na 1 keer had ik hem ook wel gelijk gezien