Nieuws:

Toegang krijgen tot meer boards op het forum --> Ledengroepen

Hoofdmenu

Bij ziekte van jouw kind

Gestart door Iwan, 18 oktober 2011, 18:03:04

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Iwan



Wanneer jouw (kleine) kind ziek zou zijn hoe zou jij het dan regelen.
Zou jij een oppas vragen, schakel je opa/oma in of blijf je zelf, of jouw partner thuis van je/zijn/haar werk?
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Lynn

Bij mij wordt het ook niet zo'n probleem. Ik werk ook op de e-mailafdeling en dat kan eventueel ook thuis. Voor de rest hebben we hier veel moeders werken die het ook wel een meemaken dat hun kind ziek wordt.

Lejah

Bij mij zou het toendertijd erge problemen hebben gegeven. Op kantoor met minimale bezetting ivm bezuiniging krijg je niet makkelijk vrij. Opvang in de vorm van familie was er niet, wij waren erg import in het dorp en familie woont ver weg.
Ik heb daarom bewust gekozen thuis te blijven.
Bij nader inzien maar goed ook, met een kind met een beperking.

carola

ik zou naar mijn werk bellen, en me vrij plannen, ik breng geen ziek kind bij de oppas wil dan  wel zelf bij ons zieke kind blijven mijn baas is gelukkig niet zo moeilijk en mijn clienten kan ik altijd verschuiven  :)

Iwan

Wanneer mijn kind ziek zou zijn, dan zou ik ook oppas regelen, een oma ofzo, of zelf thuis blijven.
Natuurlijk in overleg met de moeder als we nog contact met elkaar hebben.  ;D
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Kim

Als Lars ziek is en het is op een dag dat hij naar opa en oma gaat dan gaan we gewoon werken.
Mits het de hele dag overgeven en koorts boven 40 is....dan blijven wij liever thuis voor hem en
regelen we met het werk dat we een verlofdag afdragen. Dit doen we trouwens om de beurt,
maar gelukkig is Lars na zijn eerste verjaardag niet of nauwelijks ziek geweest!

Op een dag dat hij naar de creche moet blijft 1 van ons thuis! Een ziek kind naar een creche
brengen waar hij andere kinderen ziek kan maken vind ik niet verantwoord.

Iwan

Ik begrijp het niet wanneer ouders hun kinderen niet voor hun werk stellen....
Natuurlijk is er een verschil tussen een griepje en niet lekker enzo, maar wanneer het ernstig is
en vader/moeder stellen hun werk/carriere voor de gezondheid van hun kind....
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Lejah

Citaat van: Iwan op 13 december 2013, 21:56:05
Ik begrijp het niet wanneer ouders hun kinderen niet voor hun werk stellen....
Natuurlijk is er een verschil tussen een griepje en niet lekker enzo, maar wanneer het ernstig is
en vader/moeder stellen hun werk/carriere voor de gezondheid van hun kind....

Toch is dat soms wel gemakkelijk gezegd.
Een kennis van ons heeft haar contract niet verlengd gekregen omdat ze te vaak op het laatste moment vrij vroeg ivm ziekte van haar kind. Nu kan ze nauwelijks rond komen van haar uitkering.

Iwan

Citaat van: Lejah op 13 december 2013, 23:20:35
Citaat van: Iwan op 13 december 2013, 21:56:05
Ik begrijp het niet wanneer ouders hun kinderen niet voor hun werk stellen....
Natuurlijk is er een verschil tussen een griepje en niet lekker enzo, maar wanneer het ernstig is
en vader/moeder stellen hun werk/carriere voor de gezondheid van hun kind....

Toch is dat soms wel gemakkelijk gezegd.
Een kennis van ons heeft haar contract niet verlengd gekregen omdat ze te vaak op het laatste moment vrij vroeg
ivm ziekte van haar kind. Nu kan ze nauwelijks rond komen van haar uitkering.
Maar wat voor ziek zijn had het kind dan, als ik vragen mag en jij het weet?
bv bij een griepje ofzo dan kan ik me voorstellen dat je iemand laat oppassen,
maar iemand van mijn vorige werk die belde doodleuk het ziekenhuis af, haar zoon had een tumor in de arm,
omdat zij moest werken, dat vind ik veel te ver gaan.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Lejah

hersenvliesontsteking met complicaties daarna.
te vaak afwezig daardoor en daarom geen contractverlenging.
Wel heel triest hoor.

Goitske

Ligt aan de situatie, als hij niet helemaal fit is gaat hij gewoon naar de oppas zij is ook heel gemakkelijk er in heeft ook zoiets of hij nou thuis slaapt of bij haar in een bedje... ze belt ook niet direct dat ik moet komen ze geeft het wel door dat hij dan niet lekker is maar niet dat ik hem moet komen halen.
Als hij echt ziek is met spugen ed dan proberen we te regelen dat een van ons twee thuis is (gelukkig nog niet voorgekomen) en anders of opa of oma bij ons thuis kan oppassen zodat hij tenminste lekker in zijn eigen bedje ligt. Gelukkig werken we allebei op een afdeling waar veel mensen met kinderen zijn die ook begrip hebben voor de situatie en dan proberen we ook alles op alles te zetten dat iemand thuis is mits het niet standaard dezelfde is (vaak zie je dat de vrouw geacht wordt thuis te zijn in een relatie)

Sugamilk

Ik ben een thuis blijfmama dus blijf dan gewoon thuis