Nieuws:

Volg het Iwaanidee Forum op twitter voor de laatste nieuwtjes omtrend het forum.

Hoofdmenu

Voogdijschap

Gestart door Iwan, 19 oktober 2011, 13:29:40

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Iwan



Veel ouders willen iets regelen voor het geval hun iets overkomt.
Wie worden de nieuwe ouders voor de kinderen?
Om te voorkomen dat de rechter dat bepaalt, kun je zelf de voogden aanwijzen.


Misschien niet zo'n leuk onderwerp, maar hebben jullie iets geregeld over de voogdij van jullie kind(eren).
Wat gaat er met hen gebeuren mocht er iets met jullie gebeuren.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Ik heb dan wel geen kinderen, maar als ik kinderen (of een kind) zou hebben dan zou ik of vrienden van mij, of mijn partner,
vragen als voogd van mijn kind of kinderen. In elk geval zou ik het wel fijn vinden als de eventuele voogd een stabiel gezin
zou hebben en zelf ook 1 of meerdere kinderen. Of bv een broer of zus van mijn partner. Mijn moeder zou ik gezien haar leeftijd
niet zo snel vragen als voogd.

Als ik meerdere kinderen zou hebben zou het voor mij wel belangrijk zijn dat de kinderen wel bij elkaar zouden kunnen blijven.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Lynn

Mijn zus en zwager worden voogd van onze dochter.

Lejah

Een goede vriendin zou voogd worden.
maar zij is er niet meer. Ook dat kan helaas gebeuren.
Nu blijkt onze jongste een beperking te hebben, dat is voor veel mensen moeilijk, dan leer je wel waar het hart van bepaalde mensen zit, of niet zit. Dus nu hebben we geen voogd.

carola

ik denk als zo ver is, eerst natuurlijk mijn partner anders mijn zus en zwager of andere leden van ons gezin

Iwan

Mijn zus en haar toenmalige man zijn op een gegeven moment, ik was toen al wat ouder, maar nog niet volwassen,
mijn voogd geworden. Volgens mij was dat toen er bij mijn moeder kanker vastgesteld werd.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."