Nieuws:

Toegang krijgen tot meer boards op het forum --> Ledengroepen

Hoofdmenu

Ontbijt op school

Gestart door Iwan, 30 oktober 2007, 16:33:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Een ontbijt op school voor kinderen die thuis niet of onvoldoende te eten krijgen is een goed idee.

Eens, omdat......
3 (42.9%)
Oneens, omdat .....
1 (14.3%)
Geen Mening/Geen Idee
3 (42.9%)

Totaal aantal stemmen: 6

Iwan

CiteerPvda Amsterdam wil gratis ontbijt

Kinderen die thuis niet of onvoldoende te eten krijgen moeten op school kunnen ontbijten en lunchen.
De PvdA doet woensdag een voorstel in de Amsterdamse gemeenteraad om met een proef te starten.

De partij wil dat duizend leerlingen een jaar lang op school kunnen eten.
Het project gaat een half miljoen euro kosten. Uit onderzoek blijkt dat
Eén op de vijf kinderen in Amsterdam Zuidoost zonder ontbijt naar school gaat.


De PVDA wil kinderen die thuis niet of onvoldoende te eten krijgen
op school moeten kunnen ontbijten of lunchen.

Wat vindt je van het idee van PVDA?
Waarom ben je het er mee eens/oneens?
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

jpyjpy

verantwoording van het eten ligt bij de ouders en niet bij de school. ouders dienen ervoor te zorgen dat kinderen eten, dit doe je door voorbeeld te geven. school zou anders duurder worden en wie betaald dat? als de maatschappij dat zou moeten doen dan zouden al die mensen die er bewust voor keizen geen kinderen te nemen mee moeten betalen aan de maaltijden. Laat lekker dan de ouders een bedrag aan school geven en de school beginnen met ontbijtles. oja en als we toch bezig zijn, gelijk schooltijden laten lopen van 7 tot 6, dan leren de kindjes gelijk ook wat wat normale werktijden zijn.

bertus

over het algemeen vind ik dat kleine kinderen thuis moeten ontbijten, dat lijkt mij gewoon een plicht als ouder. Maar als beide ouders fulltime-werken of iets dergelijks ligt het anders

Iwan

Ik vind het wel een goed idee, hoewel ik het de taak van de ouders vindt dat ze hun kinderen te eten geven. De cijfers geven helaas aan dat één op vijf van de leerlingen zonder ontbijt naar school gaat en dat vind ik niet kunnen, dus dan moet de overheid maar ingrijpen door de mogelijkheid te bieden dat kinderen op school ontbijt en/of lunch krijgen, eventueel kunnen ze de kosten dan doorberekenen in het schoolgeld.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."