Nieuws:

Toegang krijgen tot meer boards op het forum --> Ledengroepen

Hoofdmenu

Overvallen

Gestart door Linda2009, 13 september 2011, 20:27:52

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Linda2009

Lieve mede forum gebruikers....

Afgelopen zaterdag, 10 september,  zal voor mij vanaf nu altijd een moeilijke dag blijven....

Ik ben namelijk overvallen in de winkel waar ik werk.

Ik was die dag degene die de leiding had, dus dat hield ook in dat ik de winkel zou moeten openen en zou moeten sluiten... Ook dus de kassa's opmaken evenals de kluis. Ik had dit al veel vaker gedaan ( kruidvat systeem is gelijk aan prijsmepper systeem), dus dat was allemaal geen probleem.

Bij aankomst bij de winkel was er nog geen andere collega, dus ik liep even door naar de achterkant van de winkel waar een kast hangt waar ontwikkelde foto's ingedaan worden.
Toen ik weer voor de winkel stond kwam er een collega aanlopen. Ik noem hem even simpelweg A.  Samen zijn we naar binnen gegaan ( alleen is niet toegestaan).

Op kantoor heb ik de kluis aangezet die met een tijdsklok van 10 minuten werkt.  Daarna heb ik de kassa lades gepakt en deze hebben we allebei geteld. Elke een kassa.   Toen de kluis met tijdsklok afging heb ik de code ingetoetst, maar 1 cijfer niet hard genoeg waardoor de code niet geaccepteerd werd. Dus, de kluis nog n keer aangezet.
ondertussen was collega B ook aangekomen bij de winkel. Collega A heeft B binnen gelaten en hierdoor is waarschijnlijk de deur niet goed in het slot gevallen waardoor de overvaller binnen kon komen.  Ik heb aan B gevraagd of hij alvast beginnen wou met het aanvullen par spullen wat op een kar stond. Dus hij ging de winkel in.   A Bleef bij mij op kantoor.

Toen ik van 1 kassa het papiergeld geteld had en nog in me hand had hoorde ik bij de kantoor deur ineens een harde schreeuw en ineens  was daar de arm om mijn keel en hoorde ik iemand roepen: GELD GELD! DIT IS EEN OVERVAL.  Ik dacht dat collega B een grap maakte en zij voor de grap, zonder op of om te kijken: Nee, krijg je niet.
De overvaller pakt met zijn rechterhand mijn rechter schouder en gooit me zo van de stoel op de grond.   

Toen dacht ik: Oke, dit is geen grap.   Dus ik zeg: Hier hier heb je t geld en ik steek mn arm in de lucht. ( had het geld nog steeds vast ).  Terwjil ik mijn arm in de lucht doe stompt hij met zijn vuist in mijn gezicht en door deze klap klapt mijn hoofd op de grond.  Dit was het enige moment dat ik hem heb gezien. helaas en gelukkig in een flits.   Resultaat: Tand door de lip, een dikke bult op mijn hoofd en de hele dag knallende koppijn.  Daarna beveelt de overvaller dat ik op mijn buik moet gaan liggen en niks mag zien. ik doe dit en sluit mijn ogen.

Collega B doet niet wat de overvaller zegt waardoor de overvaller bij mij weggaat. Ik hoor m roepen:  Ga liggen ik heb een mes en steek je neer.
Ik zeg tegen B: Doe wat hij zegt, ga op je buik liggen. Laat hem alles maar meenemen.

B gaat ook liggen en de overvaller neemt al t papiergeld mee en de paar rolletjes geld wat nog in de kluis lag...
Daarna is de overvaller ervandoor gegaan.


Ik heb gelijk 112 gebeld en ben toen min of meer ingestort... Binnen 1 minuut had ik 2 agenten in mijn winkel staan. Dat was ontzettend snel...

Ik heb gelijk mijn assistent filiaalmaneger belt, want de politie wou de beelden terug kijken maar ik wist niet hoe dat apparaat werkte.  Ook heb ik me filiaalmanager gebeld. Zij zou ook gelijk komen.  ook heb ik mijn vriend gebeld. Hij wou gelijk komen, maar zei tegen hem ik bel wel als de politie weg is. ik had op dat moment niet verwacht dat ik mee zou moeten naar t bureau.

de overvaller is binnen gekomen om 8.23 uur en was om 8.28 uur weer weg.
Collega B was verstijfd van angst in de winkel op de vloer gaan zitten

Tegen 10 uur ben ik met 2 rechercheurs meegegaan naar het politiebureau, onderweg daarnaar toe heb ik me vriend dat gesmst. ik kreeg terug of hij ook moest komen. toen heb ik ja terug gesmst.

ik heb tot 12 uur ongeveer op het politiebureau gezeten. Hierna zijn we naar mijn schoonmoeder gegaan.
Zij heeft lekkere tosti's gemaakt en toen ik de 1e hap wou nemen belde mijn werk.  er was een rechercheur en psychologe onderweg voor een gesprek met het hele team en dat t belangrijk was dat ik er ook bij was.
Ik zei dat ik net bij me schoonmoeder was en n tosti ging eten maar daarna meteen zal komen.

Aangekomen bij het filiaal kwamen de 2 collega's van die ochtend ook net aanlopen.

Binnen zaten alle collega's op 2 na ( 2 kwam later, de ander zit in suriname voor vakantie), de districtsmanager van regio noord-noord holland ( van alkmaar t/m texel), filiaalmanager en gastheer van een filiaal in de buurt. Nog iets later kwam onze eigen districtsmanager ook nog.

Na een 10 minuten praten begonnen de 2 jongens van die ochtend, A & B, of t lang zou gaan duren want ze moesten naar voetbal...  We hebben hun de keuze gegeven: Of blijven en daar je prioriteit leggen, of weggaan en je prioriteit bij voetbal leggen.  Ze kozen beide voor voetbal. Later is besloten om ze op staande voet te ontslaan,  maar dat wisten ze toen nog nies van.

We hebben met z'n allen 2 uur gepraat wat mij erg goed heeft gedaan.

Na dit gesprek ben ik met me vriend, die vanaf het politiebureau al bij me was, naar de eerste hulp gegaan van het Haga ziekenhuis in den haag locatie sportlaan. ( bij ons huis om de hoek zo ongeveer ).
Hier waren we rond 15.30 en ik was pas rond 21.00 uur thuis..  Heb gewoon dik 5 uur zitten wachten op een arts.  eerst n uur in de wachtkamer, daarna nog 4 uur in n behandelkamer...

Ik vind dit persoonlijk zeer schandalig.. Je zou maar met hartkloppingen binnen gebracht worden... dan sterft je spontaan aan een hartstilstand.

Uiteindelijk werd ik door n arts bekeken. Ik had geen hersenschudding, maar kreeg wel een wekadvies voor elke 2 uur mee.


Vanmiddag zijn mijn vriend en ik even terug geweest naar mijn werk. Het was in het begin wel moeilijik maar ben wel blij dat ik gegaan ben...  Vrijdag ga ik proberen om n uurtje te werken...

Kim

Oh wat vreselijk!! Hebben ze geen slachtofferhulp aangeboden? Wat moet jij angsten hebben doorstaan.
Ik probeer wat zinnigs te zeggen, maar heb er gewoon geen woorden voor. Wil je alleen heel veel sterkte
toewensen. Een hart onder de riem steken en zeggen dat ik aan je denk!

Iwan

Heftig verhaal  :o
Ik zou echt niet weten wat ik zou doen wanneer ik overvallen zou worden..... lijkt mij een hele enge situatie.
Belachelijk van je (ex) collega's dat ze gewoon naar voetballen gingen, snap dat echt niet.....

Heel veel sterkte in elk geval de komende tijd, ik hoop dat je er een beetje snel overheen komt.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

StarLight

Wohw, ik heb er ook geen woorden voor. Weet ook niet wat ik moet zeggen.
Maar wens je wel veel sterkte toe.
"Achter iedere traan van verdriet, schuilt een glimlach van herinnering."

Lejah

Och meidje toch!
Ik weet precies hoe je je voelt.
Praat er veel over, rust goed uit en ga zo snel als mogelijk weer aan het werk, event maar voor even, maar ga direct na het werken iets leuks of ontspannends doen!
Ik vind het alleen belachelijk dat je eerst naar het bureau moets en toen pas naar de EH!
Heel veel sterkte!

Linda2009

Iedereen bedankt voor de lieve reacties!!!

Slachtofferhulp is aangeboden. Maandag hebben ze gebeld of ik er nog behoefte aan had en hoe t ging. Omdat ik denk er behoefte aan te hebben, hebben ze mijn gegevens doorgegeven aan t dichts bij zijnde bureau, dat is voor mij n bureau hier zo'n 10 minuten vandaan... Gister hadden ze weer gebeld, maar nu voor n afspraak. Helaas was ik te laat met opnemen...

Iwan

Heb je ze, van slachtofferhulp, uiteindelijk nog gesproken en heb je een afspraak gemaakt?
.... en de het meest belangrijker, hoe is het nu met je?
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

StarLight

Hoe is het nu met je Linda?
"Achter iedere traan van verdriet, schuilt een glimlach van herinnering."

Linda2009

Slachtofferhulp heb ik gesproken, ik heb besloten geen gebruik van ze te maken op dit moment. Ik praat er heel makkelijk over met een ieder die t maar horen wil.  Hun hebben aangeboden om mij juridisch bij te staan als er n dader gevonden word en er n rechtzaak van komt.

Het gaat eigenlijk wel goed met mij. Denk er niet veel meer aan en slapen heb ik de hele tijd al goed gedaan...

StarLight

Dat is mooi om te lezen Linda.
Hoop dat je er later niet alsnog last van gaat krijgen.
"Achter iedere traan van verdriet, schuilt een glimlach van herinnering."

Iwan

Gelukkig dat het geen invloed heeft gehad op je nachtrust, dat scheelt een hoop, want als je 's nachts niet goed slaapt
kun daar veel last van krijgen. Ben blij om te horen dat het over het algemeen genomen goed met je gaat.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Linda2009

Ik ben er ook ontzettend blij mee dat mIjn nachtrust niet is "aangetast". Ik ben namelijk iemand die graag slaapt maar ook iemand die de 8 uur slaap echt nodig heeft om goed te kunnen functioneren in het dagelijks leven

Het gaat nog steeds goed met me.
Denk er niet heel vaak meer aan en her beeld van de overvaller vervaagt ook steeds meer.
Er was de dag van de overval door een vrouw uit de buurt, tevens vaste klant bij ons, een flink geld bedrag gevonden. dit heeft ze naar de politie gebracht en afgelopen zaterdag hebben we dit terug gekregen van de
recherche.  ( de overvaller was zo stom geweest om het geld bij zijn jas in te doen ipv zijn jaszakken of een tas)