Nieuws:

Volg het Iwaanidee Forum op twitter voor de laatste nieuwtjes omtrend het forum.

Hoofdmenu

Mysterieuze ziekteverschijnselen bij dierenzaak

Gestart door Iwan, 5 november 2007, 21:59:26

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Iwan

Bij een dieren in- en verkoopbedrijf in Hoogeveen zijn maandag vier bezoekers onwel geworden.
Ze waren duizelig en kregen huiduitslag en zijn vervoerd naar het ziekenhuis. Twaalf mensen
die ook in de zaak waren, zijn in quarantaine opgevangen in een naastgelegen pand.
Vijf hulpverleners zijn uit voorzorg naar het ziekenhuis gebracht, meldt de politie.
Het gebied rond de zaak, het Annen Animal Center, is afgezet en niemand mag het terrein verlaten.

Door welke stoffen de mensen onwel zijn geworden wordt onderzocht door het Rijksinstituut
voor Volksgezondheid en Milieu. De gemeente Hoogeveen laat weten dat mensen nog niet
vervoerd kunnen worden vanwege mogelijk besmettingsgevaar. De mensen in quarantaine
hebben last van trillerigheid, huiduitslag en duizeligheid. Werknemers van naastgelegen bedrijven
mogen het pand niet verlaten. Ook journalisten mogen niet weg.

Volgens RTV Drenthe werden dit weekeinde enkele kaaimannen die in het bedrijf verbleven ziek;
een ervan zou zijn overleden. De oorzaak hiervan is nog onduidelijk.
Of er een relatie bestaat tussen de twee zaken is vooralsnog niet duidelijk.

Bezoekers van de dierenzaak worden verzocht contact op te nemen met de politie.





Ã,©elsevier.nl
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

TimT

Ik heb het net op het nieuws gezien, ik vind het behoorlijk vreemd allemaal. Ik weet niet wat ik er van moet denken. Maar voor die mensen en journalisten moet het vreselijk zijn. Die zitten daar dus gevangen als het ware, zonder antwoorden.

Dity

De 24 personen die in quarantine waren zijn nu onderweg naar het UMC in Groningen voor verder onderzoek.
De rest van de mensen die nog vastzitten zeg maar zo'n 80 gaan naar een buurtcentrum.

**************************************
Zo af en toe moet je even pas op de plaats maken anders red je het niet
**************************************

Iwan

Hoogeveen -  Het gebied rond de dierengroothandel in Hoogeveen, waar maandag tientallen mensen
ziek werden, is opnieuw afgezet. Tientallen dode dieren liggen in de winkel en worden afgevoerd.
Volgens het RTL-programma '4 in het land' gaat het om tientallen dieren.

Eerder vandaag maakte de gemeente Hoogeveen bekend dat de gedupeerden aanspraak kunnen maken
op een schadevergoeding. Naast de 25 zieken gaat het om 86 personen die buiten stonden en het gebied
enige tijd niet mochten verlaten. Als zij materiële schade hebben opgelopen, kunnen ze die verhalen op de gemeente.

In Annen Animal Center (ACC) werden maandag tientallen mensen om nog altijd mysterieuze redenen onwel.
Toen werden 25 mensen naar een Gronings ziekenhuis gebracht nadat ze na een bezoek aan de groothandel
last kregen van onder meer duizeligheid, trillerigheid en huiduitslag.

Na een nacht mochten ze naar huis. De oorzaak van de mysterieuze ziekteverschijnselen is tot op heden
niet duidelijk. Het is onduidelijk waaraan de dieren zijn overleden die donderdag worden geruimd.
Het ruimen duurt volgens '4 in het land' nog zeker tot diep in de nacht.



Ã,©nieuwnieuws.nl
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."