Nieuws:

Toegang krijgen tot meer boards op het forum --> Ledengroepen

Hoofdmenu

Vragen over Huisdieren.

Gestart door Iwan, 8 juni 2011, 18:16:15

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Iwan

Poezen ontwormen, ontvlooien, ontteken.

Ik heb 2 poezen, Tyra en Le Petit Pousse. Tyra is de moeder van Le Petit Pousse.
Tyra is veel binnen en heeft bij mijn weten nooit wormen, teken en of vlooien gehad.
Le Petit Pousse is een ander verhaal, zij komt veel buiten en heeft dan ook vaak teken en soms vlooien.

Heb vandaag Exil No Worm gehaald voor de poezen en Frontline Spot on Kat, voor het onvlooien en ontteken.
Ben niet zo'n fan van vlooienbandjes dus die gebruik ik nooit. Bij Le Petit Pousse is het toedienen van pillen of druppels in de nek
geven altijd heel lastig, lukt eigenlijk alleen als ik alleen ben en haar in de houdgreep houd. Tyra werkt beter mee maar die begint
altijd heel erg te schuimbekken van de ontwormingspilletjes.

Weet iemand hoe dat kan dat voornamelijk Tyra zo schuimbekt van de ontwormingspilletjes
en hoe ik gemakkelijk de pilletjes kan toedienen bij Le Petit Pousse,
en wat over het algemeen goede middelen zijn voor het bestrijden van Wormen, Teken en Vlooien?
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Lejah

Wij gebruiken ook Frontline tegen de vlooien.
maar ik moet wel zeggen dat het lijkt of het in de loop der jaren steeds minder goed gaat werken, dat bevestigde de dierenarts ook, want de vlooien lijken resistent te worden. Een buitenkat heeft wat vaker Frontline nodig dan een binnenkat. Ook wel logisch eigenlijk.

Voor, of eigenlijk tegen de wormen gebruiken wij ook een pasta, koop je gewoon bij de dierenzaak. Die pasta krijgen ze niet uit hun bekje, wij liggen vaak in een deuk bij 2 van onze katten, omdat ze van die vreselijke bekjes trekken! Onze andere 2 katten vinden die pasta heerlijk! Die pasta is idd veel makkelijker dan pilletjes.

Voor het toedienen van pilletjes:
Op je onderbenen gaan zitten, kat tussen je bovenbenen klemmen, met een hand kopje omhoog en je vinger in het bekje wurmen, pilletje met de andere hand erin, bekje dichtklemmen en massereb over het keeltje. Hier werkt het zelfs met de grootste tegenstribbelaar goed. Soms werkt de truc met de smeerworst ook, pilletje in de smeerworst, smeerworst schter in het bekje en voila. Maar wij hebben er natuurlijk weer een kat tussen die heerlijk de smeerworst oppeuzelt en het pilletje uitspuugt! ;D

Iwan

Ongeveer 2 weken geleden was mijn kat ziek, ze was stilletjes, reageerde niet als ik tegen haar sprak  en ze kroop ze weg.
Ik wou er eerst maar naar de dierenarts, maar omdat ze ook had overgegeven kreeg ik van een vriendin het advies om even te wachten,
dierenarts kost sowieso €75,- euro, en de vriendin vermoedde dat mijn kat iets verkeerds had gegeten, een dode vogel of een muis.

Twee dagen later was er niets meer aan de hand met de kat, maar toen ik haar aaide toen ik vandaag thuis kwam voelde ik ineens dat mijn kat
ineens een enorm, harde, bult op haar zijde heeft, net achter haar voorpootje. Heeft iemand een idee wat dat zijn kan en of het wellicht met elkaar verband houd?
Toen mijn kat stilletjes was, veel sliep en wegkroop had ze geen rare dingen zoals bulten op haar lijf, dat heb ik uitgebreid gecontroleerd.
Mijn kat doet nu niet anders, ze babbelt gezellig terug als ik wat zeg, ze eet goed en ik mag ook gewoon aan haar komen, ook als ik aan de bult zit.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Lejah

Ik zou toch naar een dierenarts gaan.
Een consult kost vast geen €75,00
De meeste consulten varieren tussen de €25,00 en €45,00
Je kan zelfs even een rondje bellen om uit te vissen waar de consulten het goedkoopst zijn.

Iwan

Het bleek een ontsteking te zijn, waarschijnlijk van het vechten ofzoiets.
De ontsteking/bult is nu weg, maar Le Petit Pousse heeft nu wel een open wond.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Ik wou deze week mijn katten weer gaan ontwormen en ontvlooien.
Ik vermoed dat Le Petit Pousse wormen heeft, maar dat vermoed ik elk jaar en vaak blijkt het wat anders te zijn....

Zal eens kijken of ik de pasta kan vinden voor het ontwormen.... vraag me nog wel af of het eigenlijk kwaad kan
als ik een kat wormenpasta geef en/of ontvlooi als ze geen wormen en/of vlooien hebben.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Le petit Pousse bijt mij vaak, niet echt hard, dus het doet geen pijn. Maar toen ik vorige week in bed lag,
het was bijna middag, toen kwam de kat bij mij op bed en beet mij steeds harder tot het wel pijn deed.
Iemand een idee waarom mijn poes toen wel doorbeet terwijl ze dit anders nooit doet?

Tyra wordt heel enthousiast van smints. Ik eet die veel, maar wanneer de kat ziet dat ik die eet dan zit ze
meteen bovenop mij en gaat dan met haar hoofd heel dicht naar mijn mond, het liefste met haar hoofd in mijn mond.
Ik las op het internet dat katten speels worden van de geur van munt, maar Le petit Pousse heeft er niets mee.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Vanmiddag met Le petit Pousse naar de dierenarts... ze heeft open plekken bij haar staart die niet dicht gaan en die ontstoken zijn.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

mary-kate

Citaat van: Iwan op 10 januari 2013, 13:15:37
Vanmiddag met Le petit Pousse naar de dierenarts... ze heeft open plekken bij haar staart die niet dicht gaan en die ontstoken zijn.
Och wat zielig. Hoe gaat het nu?
ik heb 2 goudvissen en daar heb je al die dingen niet mee,maar wil graag een hondje hebben  :D
Life can be so beautyfull
so follow your heart

Iwan

Le Petit Pousse heeft regelmatig teken... Ik controleer haar wekelijks, en sowieso als ik haar aai kom ik ze wel eens tegen.
Mijn dierenarts gaf het advies, toen ik vroeg naar hoe het beste teken te verwijderen, om de teken te laten zitten,
ze laten zichzelf vallen als ze genoeg bloed tot zich genomen hebben. Maar omdat ik geen teken in huis wil, en ik bang ben
dat ze dan later op mijn andere kat zitten, verwijder ik ze meestal wel met een tekentang.

Is het beter om teken te laten zitten of om ze toch te verwijderen?
Ik ben altijd bang dat ik ze niet goed verwijder, al leven ze altijd nog wel nadat ik ze verwijderd heb,
ik verbrand ze daarna om zeker te weten dat ze dood zijn.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

muisje

Wil niet lullig zijn maar frontline werkt gewoon haast niet meer, de teken en vlooien zijn daar immuun voor geworden. Beter kan je kiezen voor Advantix of Stronghold.