Nieuws:

Volg het Iwaanidee Forum op twitter voor de laatste nieuwtjes omtrend het forum.

Hoofdmenu

Invriezen eicellen

Gestart door Iwan, 21 juli 2009, 13:49:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Wat vindt u van het initiatief van het AMC om het voor gezonde vrouwen tussen de 35 en 40 jaar mogelijk te maken hun eicellen in te laten vriezen?

Ik vind dat een goed initiatief.
2 (50%)
Ik vind dat geen goed initiatief.
1 (25%)
Weet niet / geen mening.
1 (25%)

Totaal aantal stemmen: 3

Iwan



Het Academisch Medisch Centrum in Amsterdam wil alleenstaande vrouwen de mogelijkheid geven
hun eicellen in te laten vriezen om op latere leeftijd kinderen te kunnen krijgen.
Het gaat hier om gezonde vrouwen.
Wat vindt u van het initiatief van het AMC om het voor gezonde vrouwen
tussen de 35 en 40 jaar mogelijk te maken hun eicellen in te laten vriezen?
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Het klinkt mij positief in de oren, maar ik heb er toch mijn bedenkingen tegen.
Ik vraag me of het niet vroeg is om eicellen in te vriezen. Bij vrouwen die ziek zijn, bv kanker hebben,
vindt ik het wat anders, die hebben weining keuze, en is dit vaak de enige mogelijkheid die ze hebben
om ooit kindren te krijgen, hoewel de kans op succes vrij klein is. Volgens Emeritus-hoogleraar
voortplantingsgeneeskunde aan de universiteit Utrecht prof.dr. Egbert te Velde, is de kans op succes maximaal 4%.
Bovendien is er een zware medische behandeling nodig om de eitjes te kunnen oogsten.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan



Citaat van: AD.nl
'Eicellen invriezen mogelijk in Nederland'

Vanaf woensdag is het mogelijk om eicellen te laten invriezen in Nederland.
Dat zei Jan Kremer van de Gynaecologenvereniging NVOG in het tv-programma Nieuwsuur.
Volgens Nieuwsuur maakte de Centrale Commissie Mensgebonden Onderzoek (CCMO) bekend
dat ze geen bezwaren meer had tegen het invriezen van eicellen. Afgelopen zomer
had de NVOG dat ook al gedaan. Er zijn nu geen wettelijke bezwaren meer tegen deze behandeling.
De methode is omstreden. Diverse politieke partijen zetten er in het verleden vraagtekens bij
of stelden voorwaarden aan het invriezen van eicellen.

Minister Edith Schippers van Volksgezondheid liet dinsdag in een brief aan de Tweede Kamer weten
dat er een goede basis is voor het invriezen van eicellen aan Nederland.
De vraag is nu of de Kamer het daarmee eens is.

Zolang de Kamer er geen stokje voor steekt, kunnen vrouwen tot 45 jaar in Nederland hun eicellen laten invriezen.
Ze kunnen daarvoor terecht bij de dertien ziekenhuizen in Nederland waar IVF-behandelingen mogelijk zijn.
Tot nu toe moesten ze naar het buitenland als ze eicellen wilden laten invriezen.

Het invriezen van eicellen kan om medische redenen, bijvoorbeeld in geval van kanker,
maar ook als vrouwen wel een kinderwens maar nog geen partner hebben.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

steven

kan altijd wel goed zijn als er vrouwen geen kinderen kunnen krijgen
dan planten ze het zaadcel en eicellen samen en zetten ze het terug
bij de vrouw

Peaches

Op latere leeftijd... Hmmm en bedoelen ze dan als de dames in kwestie nog ongesteld zijn of al 60+...