Nieuws:

Toegang krijgen tot meer boards op het forum --> Ledengroepen

Hoofdmenu

Fobie/Angst

Gestart door Iwan, 27 december 2006, 00:28:54

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Iwan

Sommige mensen hebben bijvoorbeeld hoogtevrees...de 1 meer dan de ander...

Mijn vraag is dan ook:Heb je ergens een fobie voor of ben je ergens angstig voor?
Komt het door iets wat je ooit is overkomen of heb je het altijd al gehad?
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Dity

Ik heb last van hoogtevrees, alles wat hoger is dan een meter is voor mij al te hoog  *G

En ik ben echt bang in een lift, ik stap er wel in maar met frisse tegenzin.
En laat nu toch voor een paar maand geleden dat ding halfweg stil komen te hangen. We hebben ongeveer 10 minuten in die lift vast gezeten en wat heb ik gejankt toen we er uit waren, puur van de opgekropte zenuwen
**************************************
Zo af en toe moet je even pas op de plaats maken anders red je het niet
**************************************

Lynn

Ik ben bang voor grote spinnen
Kleintjes maakt mij niet uit, maar bij grote kom ik niet in de buurt :)

Celine

Ik heb vlieg- en vaarangst. Vreselijk he, als je van reizen en eilanden houd.
De vaarangst is denk ik ontstaan omdat ik mijn grenzen destijds te ver verlegd heb. Het was noodweer maar ik wilde toen perse met een heel goedkoop bootticket van Phiphi islands naar Phuket (Thailand) varen. Hele hoge golven, de hele trip heb ik op een bank met ogen dicht gelegen.

Waar de vliegangst vandaan komt, weet ik niet.

Wat ik ertegen doe? Tijdens het vliegen pillen innemen en tijdens het varen zoveel mogelijk voor me uit kijken of zonnebril op en ogen dicht.


Joost

Ik ben eigenlijk nergens bang voor :)

Margje

Ik heb voor zover ik weet geen fobieën of angst ergens voor...Wel lichtelijk hoogtevrees maar dat is eigenlijk niet eens noemenswaardig...het is meer dat ik het soms niet eens altijd niet prettig vind een bepaalde hoogte...maar als ik dan bijvoorbeeld hoger ben dan heb ik nergens last van...vreemd he ....

mary-kate

spinnen en andere ongedierte ben ik bang voor brrrr moet er niet aan denken
kleine spinnetjes gaat wel die mep ik wel kapot maar die grote daar ril ik van
Life can be so beautyfull
so follow your heart

Nevyn

Ik heb niet echt een fobie.. wel een enorme angst...

Ik ben heel bang om mijn zusje kwijt te raken.. En met die mishandelingen van nu, wordt die angst niet minder.. :S

Maeve

Ik heb hoogtevrees en dat heb ik al zolang ik me kan herinneren. Ook ben ik echt als de schijt voor spinnen en muizen. En ik ben bang voor vuur maar dat komt omdat ik daar iets mee heb gemaakt

bertus

ik moet eigenlijk niks van honden hebben, ik weet niet waar het vandaan komt maar het is altijd zo geweest

Layla

Ik ben nergens echt echt bang voor op de manier dat ik het mijn leven laat leiden.

Ik heb wel een vorm van hoogtevrees. Ik ben bang voor hoge gebouwen en grote andere objecten. (vooral bussen en grote trekkers geven me de kriebels)

Maar ik zou daarom niet minder makkelijk naar een flat toe lopen of naast een bus fietsen.
Ik vind het voor mezelf een te "domme" angst om er zelf nog op te reageren

Lynn

Ik ben een fobie vergeten te noemen.

Ik ben als de dood voor wespen (Spheksofobie).
Het is nog net niet zo erg dat ik niet naar buiten durf in de zomer, maar mijn hart bonkt wel als ik alleen maar een wesp zie.
Ik ben vroeger een keer gestoken en kreeg toen een heftige allergische reactie.
Het idee dat zo'n beest vergif in je spuit maakt me echt bang :(

Iwan

Ik heb een beetje hoogtevrees, maar het is niet zo erg dat ik helemaal verstar als ik bv van een toren naar beneden kijk.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Nevyn

Sinds kort heb ik:
faalangst (ik wil ALLES goed doen!)
bindingsangst (omdat ik altijd alles doe voor mijn relatie en het dan toch na een paar maanden weer mis gaat)

DonWoozy

het ligt er een beetje aan waarop ik hoog sta, als het bijv een wiebelende smalle ladder is dan zal ik snel
zoiets hebben dat ik hoogtevrees heb maar anders ben ik niet echt bang voor iets

Tyz

Ik ben bang voor (en heb haat aan):

-Spinnen (hoe die beesten eten en eruitzien, gatverdamme! Andere harige insecten heb ik het trouwens ook niet erg op)

-Darren, horzels, steekvliegen, in welke variant van ras of naam, omdat ik er vreselijk allergisch voor ben. Ooit een opgeblazen schoonmaakhandschoen gezien? Mijn hand is een paar keer twee keer zo groot geweest...

-Onstabiele hoogtes, zoals ladders... ik klim wel omhoog, maar zeker met verhuisdozen of iets anders vast vind ik het best creepy soms.

-Grote groepen mensen, maar dat is meer ergernis tot grote haat afhankelijk van mn humeur. Ik ben wel een beetje een mensenmens, maar meer met bekenden en 1 op 1

-Vliegangst, iig opstijgen en landen... maar ik heb dan ook maar 1 keer gevlogen,(ok, heen en terug) en het is zo goed als voorbij

-Ik heb een schijthekel aan plotselinge keiharde geluiden, vooral mensen die gillen

-Dat mn katten wat overkomt  :-\

-Ik HAAT de vriendin van mn vader, misschien ooit nog een hate-blog over schrijven. Alhoewel dit niet op 1 staat in de volgorde, is dit 'object' voor mij toch echt het allerergst

-Mensen die anderen (in elkaar) slaan om zich te bewijzen en stoer doen in het algemeen. Als je niet wordt geaccepteerd zoals je bent is jouw omgeving geen goede omgeving voor jou.


That's all folks! Ik ben volgens mij de grootste schijtert/hater hier, maar ach. Ik ben ook raar  ;D

En nee, ik weet dat dingen haten niet hetzelfde is als een angst/fobie, maar ik ben te lui om een topic erover te zoeken / aan te maken en zo hebben jullie nog wat te lezen  :P

Iwan

Oké het is geen fobie, maar iets waar ik echt niet tegen kan is piepschuim.
De manier waarop het aanvoelt en het geluid wat het maakt.... krijg al kippenvel als ik alleen al aan piepschuim denk.
Ik raak het liever ook niet, heb bij het opruimen van mijn schuur wel es gehad dat ik iemand erbij moest halen
om het piepschuim voor mij weg te halen voor ik verder kon met opruimen.   *G
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Nevyn

Ik ben bang om belangrijke mensen kwijt te raken..

carola

beetje last van hoogte vrees, en als ik in het water ben, moet ik op gegeven moment ook grond onder me voeten voelen