Nieuws:

Toegang krijgen tot meer boards op het forum --> Ledengroepen

Hoofdmenu

Grootste studie over diëten ooit: het werkt niet en is schadelijk

Gestart door Iwan, 10 april 2007, 20:37:32

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Iwan



Citaat van: HLN.be
Grootste studie over diëten ooit: het werkt niet en is schadelijk

Diëten of lijnen helpt niet en je kan er zelfs door overlijden blijkt uit het grootste onderzoek
naar afvallen ooit. Meer dan tweederde van wie een dieet volgt, zit binnen de kortste keren
weer op zijn of haar oude gewicht. De meeste mensen worden zelfs zwaarder door aan de lijn te gaan.
Tegen elke tien kilo die iemand afvalt, komen er uiteindelijk weer vijftien bij.
En daarmee stijgt het risico op hartaanvallen en suikerziekte.

Het gezondst is niet diëten concludeert de universiteit van Californië. Daar werden meer dan dertig studies
over afslanken naast elkaar gelegd. De duizenden afvallers die zijn onderzocht,
vielen binnen de kortste keren vijf tot tien procent af, maar na maximaal vijf jaar waren ze allemaal
zwaarder dan toen ze begonnen te diëten. Het enige wat helpt is meer bewegen en je eetgewoonten
aanpassen, zo luidt de conclusie. Wie dat blijvend doet, behoudt zijn of haar lagere gewicht.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Gelukkig dieët ik nooit, maar het kan inderdaad nooit goed zijn lijkt mij,
als je lichaam ineens zo veranderd (afvalt), maar te dik zijn is ook niet gezond en belast oa het hart.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Dity

Ik heb eerder heel veel aan een dieet gedaan, viel in korte tijd veel af maar kwam met dezelfde gang ook weer kilo's aan. Het bekende jojo effect.

Nu ben ik op aanraden van de cardioloog al een anderhalf jaar bezig met een dieet.
Heel eenvoudig: paar weken dieeten dan stoppen om je lichaam te laten wennen.
Na een week of drie weer beginnen en zo doorgaan.

En ben in die tijd nog geen kilo meer aangekomen ondanks dat het niet snel gaat en dat is maar goed ook *G
**************************************
Zo af en toe moet je even pas op de plaats maken anders red je het niet
**************************************