Nieuws:

Volg het Iwaanidee Forum op twitter voor de laatste nieuwtjes omtrend het forum.

Hoofdmenu

Harde val Marianne Timmer

Gestart door Iwan, 13 november 2009, 17:03:00

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Iwan

HEERENVEEN - Marianne Timmer is op de 500 meter sprint bij de World Cup in Heerenveen
hard ten val gekomen. Haar Chinese tegenstandster Jing Yu ging als eerste naar het ijs,
waarna Timmer de Chinese niet meer kon ontwijken.

       

De drievoudig olympisch kampioene leek ernstig geblesseerd te raken bij de val en moest,
evenals als Yu, per brancard de baan verlaten. De rijdster van de Control-formatie
is op weg naar het ziekenhuis. Over de ernst van de blessure van Timmer is nog niets bekend.





Ã,©telegraaf.nl
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

           

HEERENVEEN - De klap bij Marianne Timmer kwam extra hard aan. Na haar ongelukkige val
op de 500 meter hoorde ze vrijdag in het ziekenhuis dat ze 'slechts' een lichte enkelblessure
had opgelopen.

Twee dagen later maakte de opluchting bij de 35-jarige schaatsster alsnog plaats
voor grote teleurstelling, toen uit een mri-scan bleek dat de schade veel groter is.

Timmer heeft meerdere breuken in haar hielbeen en een scheurtje in de enkelbanden.
De revalidatieperiode duurt ongeveer drie maanden, terwijl over zes weken het olympisch
kwalificatietoernooi al wordt verreden. Het gedroomde afscheid, met deelname aan de Spelen
in Vancouver, blijft dus uit voor Timmer.

,,Dit is verschrikkelijk'', reageerde de geboren Sappemeerse na het slechte nieuws.
,,Mijn eerste gedachte ging natuurlijk uit naar Vancouver. Dat vind ik het allerergste.
Ik wilde gewoon naar de Olympische Spelen, Vancouver zit al twee jaar lang in mijn hoofd.
Ik heb daar ontzettend veel voor gelaten en tegenslagen overwonnen. Toen ik vrijdag
op de brancard lag, dacht ik ook: Het kan toch niet waar zijn dat het zo gaat eindigen?
''

Timmer kende vorig seizoen ook al de nodige pech.
Door een scheur in haar lies was ze enige tijd uitgeschakeld.
Daarnaast vielen haar prestaties tegen.

In aanloop naar de Spelen leek ze juist haar goede vorm hervonden te hebben.
Timmer verraste vorig weekeinde bij wereldbekerwedstrijden in Berlijn, waar ze op de 1000 meter
verrassend brons pakte. Haar fitheid noemde de rijdster van het Control-team na afloop van die race
als belangrijkste reden voor het succes. Het was de eerste podiumplek voor Timmer bij een
wereldbekerwedstrijd sinds februari 2008.

Of ze nog een comeback maakt op het ijs, is de vraag. Aanvankelijk was Timmer van plan
haar imposante loopbaan af te sluiten bij de Olympische Spelen, maar nu houdt ze
de mogelijkheid open om haar carrière volgend seizoen op een waardiger manier te beëindigen.
,,Als het aan mij ligt wel. Maar ik moet oppassen dat ik niet iets onherstelbaar kapot maak.
Ik ga eerst netjes doen wat de artsen mij vertellen en dan zien we wel verder. Mijn eerste zorg
is nu dat ik weer gewoon kan lopen. De arts heeft me verteld dat wanneer ik niet oppas ik letsel
heb voor de rest van mijn leven
'', aldus Timmer, die liefst drie gouden olympische medailles veroverde.

In Nagano was de schaatsroutinier bijna twaalf jaar geleden twee maal succesvol, op de 1000
en 1500 meter. In Turijn voegde ze daar in 2006 nog een gouden plak op de 1000 meter aan toe.

Het slechte nieuws kwam ook hard aan bij de ploeggenoten van Timmer. ,,Iedereen is flink aangeslagen'',
sprak Annette Gerritsen, winnares van de zilveren medaille op de kilometer bij de WB in Heerenveen.
,,Dit is vreselijk, vooral voor Marianne zelf.'' Simon Kuipers pakte op diezelfde afstand bij de mannen
ook zilver, nadat hij snel was genezen van een in Berlijn opgelopen liesblessure. Ook bij hem was de
vreugde van korte duur. ,,Dit is verschikkelijk'', zei hij over de pech van Timmer.

http://www.youtube.com/v/g4In-oLPtMw&hl=nl_NL&fs=1&color1=0x006699&color2=0x54abd6




Ã,©ad.nl
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Citaat van: Telegraaf.nl

Timmer stopt per direct

Heerenveen - Marianne Timmer stopt per direct met schaatsen. De drievoudig olympisch kampioene heeft dat
vandaag besloten. Timmer trok zich gisteren na de eerste 500 meter tijdens de KPN/NK sprint in Heerenveen ziek terug
voor het vervolg van het toernooi. De Topsport Commissie Langebaan van de KNSB zou haar voor het vervolg
van het seizoen nog een extra kans kunnen geven in de vorm van een skate-off, maar de kopvrouw van de Liga-ploeg
besloot daarop voor zichzelf dat ze niet afhankelijk wil zijn van de welwillendheid van de KNSB. ,,Ik ben altijd onafhankelijk
geweest en dat wil ik blijven tot het bittere eind. Ik hou de eer aan mezelf
", aldus de schaatsster.

Later vandaag zal ze haar besluit officieel naar buiten brengen en verder toelichten. Timmer (36) had voor dit seizoen
al aangegeven dat dit in principe haar laatste jaar zou worden. Ze heeft aangegeven na dit seizoen in een andere rol
wel bij de Liga-ploeg betrokken te willen blijven.

In haar langdurige carrière veroverde Marianne Timmer driemaal Olympisch goud. In Nagano 1998 won ze goud
op de 1000 en 1500 meter en tijdens de Spelen van 2006 in Turijn veroverde ze opnieuw goud op de 1000 meter.

Timmer werd daarnaast in 2004 als eerste (en enige) Nederlandse vrouw wereldkampioene sprint.
Dat deed ze op 'haar' baan van Nagano.

Begin dit jaar miste Timmer de Olympische Spelen van Vancouver, nadat ze zwaar geblesseerd was geraakt
tijdens een World Cup in Heerenveen.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."