Nieuws:

Toegang krijgen tot meer boards op het forum --> Ledengroepen

Hoofdmenu

Ireen Wüst is lesbisch

Gestart door Iwan, 18 november 2009, 14:13:27

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Iwan



Citaat van: Spitsnieuws.nl

Ireen Wüst valt op vrouwen. Dat heeft ze volgens Privé toegegeven
in een interview met het blad TVM Helden, een uitgave van haar sponsor.

Wüst voelt zich naar eigen zeggen fantastisch over haar kast-exit.
Ze wil niet zeggen wie haar vriendin is, maar volgens Privé
is het shorttrack-schaatser Sanne van Kerkhof.

Wüst had tot nu toe niet laten blijken dat ze de vrouwenliefde was toegedaan.
Drie jaar geleden werd ze door de bladen nog gekoppeld aan Jantje Smit.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Vroeg me al af waarom ik haar zo heel leuk vond, terwijl ze toch niet echt heel aantrekkelijk is,
maar vandaar dus.  ;D
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Dity

Zolang ze er gelukkig door is, prima toch?
**************************************
Zo af en toe moet je even pas op de plaats maken anders red je het niet
**************************************

Iwan

Ik vindt het vooral mooi dat een topsporter, voorbeeldfunctie, voor zijn/haar geaardheid durft uit te komen.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan



Citeer
Ireen Wüst: 'Ik sta overal voor open'

Ze had lang moeite om voor biseksuele geaardheid uit te komen, maar die tijd is voorbij!
Nu zegt Irene Wüst zonder enige schroom dat zij van personen houdt en dat het voor haar liefdesleven niet uitmaakt
of die persoon een man of een vrouw is! "Ik sta overal voor open. Ik val op een persoon. Het kan alle kanten op."

Vorig jaar was er heel wat te doen rond haar coming out van Ireen toen bekend werd dat ze een relatie had met
mede-schaatser Sanne van Kerkhof. Toen dacht ook nog iedereen dat Irene Wüst lesbisch was, maar in werkelijkheid is zij biseksueel!

Dat Ireen Wüst op vrouwen viel gaf ze toe in een interview met het blad TVM Helden, een uitgave van haar sponsor.
Wüst had tot nu toe niet laten blijken dat ze de vrouwenliefde was toegedaan.
Drie jaar geleden werd nog gekoppeld aan zanger Jant Smit.

Na een aantal erg moeilijke perioden, waarin het voor haar gevoel allemaal niet liep, haalde ze in Vancouver goud op de 1500 meter.
"Een hele goede pleister`, vertelt Ireen. "Goud is dan een hogere berg dan de diepte van alle dalen bij elkaar."

Zichtbaar ontroerd omhelsde ze vorig jaar op het moment dat ze Olympisch goud won de mensen die haar lief zijn.
Vooral haar omhelzing met vriendin Sanne kwam volop in the picture. "Het was geen statement," verduidelijkte Irene in een interview.
"Ik wilde dit moment heel graag delen met de mensen die er voor me waren toen het slecht ging.
Bij die mensen hoort Sanne sinds mei ook. Ik deel veel met haar, zij heeft de hele aanloop naar de Spelen meegemaakt.
"

Vervolgens: "Ik vond die omhelzing heel normaal. Sanne is mijn vriendin, daar schaam ik me niet voor. Ik ben er zelfs trots op.
Ja, het is een meisje en geen jongen, so be it.
"

Toen ze haar gevoelens voor Sanne net ontdekte, bracht dit nog wel wat twijfels met zich mee.
"Je denkt: nou, ik weet het niet hoor, ik heb nog nooit iets voor een vrouw gevoeld. Even is dat lastig.
Je denkt: ik val toch niet op vrouwen, lesbisch vind ik zo'n vervelend woord.
Ik houd niet van hokjesgedoe, maar dat doet men in Nederland nu eenmaal.
Val je op een meisje, ben je meteen lesbisch. Sluit je mannen niet uit, dan ben je meteen bi.
Benamingen doen er voor mij niet toe. Ik viel altijd op mannen, maar nu heb ik een relatie met Sanne.
En dat maakt me gelukkig.
"

Inmiddels behoort haar relatie met Sanne tot het verleden en is ze weer single.
Of haar volgende relatie met een man of een vrouw zal zijn weet Wust niet.
"Ik sta overal voor open. Ik val op een persoon. Het kan alle kanten op," vertelde ze vorige maand bij De Wereld Draait Door!
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."