Nieuws:

Volg het Iwaanidee Forum op twitter voor de laatste nieuwtjes omtrend het forum.

Hoofdmenu

Goud voor Ireen Wüst op de 1500m

Gestart door Iwan, 22 februari 2010, 01:34:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Iwan

*FP* Goud voor Ireen Wüst op de 1500m!!!!!!!! *FP*
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Een geweldige race van Wüst, ik was even bang dat Groves haar zou inhalen, maar die schoot gelukkig net te kort.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Citeer
Goud voor Ireen Wüst

RICHMOND - Ireen Wüst heeft op prachtige wijze sportieve revanche genomen voor haar mindere
optredens op de 1000 en 3000 meter. In de Richmond Olympic Oval greep de 23-jarige TVM-rijdster
plotseling uit het niets weer de macht. Deed ze dat vier jaar geleden in Turijn op de drie kilometer,
dit keer was ze in Canada de allersterkte op de olympische schaatsmijl

Ireen Wüst pakt haar tweede olympische titel. Op het koninginnenummer ging Wüst furieus van start
om vervolgens met een geweldige slotronde te finishen; 1.56,89. Aan de reactie van Wüst te zien,
wist ze zelf direct al dat het meer dan goed zat. Publiekslieveling Kristina Groves moest genoegen nemen
met het zilver (1.57,14). Voor de Tsjechische Martina Sábliková (1.57,96) was het brons weggelegd.

Een dag na de verrassende olympische triomf van Mark Tuitert kleurde de Richmond Olympic Oval
dus weer volledig Oranje. Het is alweer het derde goud van deze Winterspelen voor de Oranje-equipe.
Nederland heeft bij het schaatsen nu zowel de koning als koningin in huis.

In de schaduw van..
De overige Nederlanders stonden in de schaduw van Wüst.
Margot Boer reed weliswaar een uitstekend opgebouwde race en was zelfs heel dicht bij het podium.
Zij liet de chronometer stoppen op 1.58,10 en zwaaide direct zichtbaar tevreden naar het Oranje-schaatslegioen.
Toch bleek de eindtijd van Boer net niet voldoende voor een van de medailles. Na respectievelijk de vierde
en zesde plek op de 500 en 1000 meter kwam ze dit keer wederom terecht op plek vier.

Voor Annette Gerritsen was er dit keer in de Richmond Olympic Oval geen hoofdrol weggelegd.
De 24-jarige Control-schaatsster klokte een tijd van 1.58,46 en bleef daarmee ver verwijderd (zevende plek)
van het podium. "Ik had iets sneller willen openen. Ik begon tweetienden te langzaam,
waardoor ik in de hele rit wat snelheid te kort kwam
", aldus de Ilpendamse.

Eerder deze Spelen veroverde Gerritsen wél de zilveren medaille op de 1000 meter.
Zij kwam toen slechts tweehonderdsten van een seconde tekort voor het goud, dat naar Nesbitt ging.

Ook voor Laurine van Riessen bleek de schaatsmijl net iets te lang. Op de 1000 nog goed voor brons,
kwam ze dit keer totaal niet in het spel voor; 1.59,79. Zij eindigde als zeventiende. Saillant detail
was dat regerend kampioene Cindy Klassen, ondanks de aanmoedigingen van de Canadezen,
helemaal stuk ging op de 1500 meter. De thuisrijdster kwam uit op een teleurstellende tijd van 2.00,67
en raakte zo haar olympische titel definitief kwijt.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Dity

Had het ook niet gezien, maar een geweldige prestatie  :app:
**************************************
Zo af en toe moet je even pas op de plaats maken anders red je het niet
**************************************