Nieuws:

Volg het Iwaanidee Forum op twitter voor de laatste nieuwtjes omtrend het forum.

Hoofdmenu

Sekse baby niet registreren bij aangifte

Gestart door Iwan, 20 juni 2015, 17:45:11

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Iwan



Citaat van: BRN.nl
'Sekse baby niet registreren bij aangifte'

De burgerlijke stand moet een baby bij aangifte niet meer registreren als jongen of meisje, maar gewoon als een nieuwe wereldburger.
Dat vindt GroenLinks in de Tweede Kamer. De partij brengt het donderdag in tijdens een debat over sekseregistratie.

,,De aangifte bij de gemeente is het eerste moment dat je een officieel label opgeplakt krijgt. Je komt daar vervolgens alleen met heel
veel gedoe van af. Kinderen kunnen prima worden ingeschreven zonder daarbij hun sekse te vermelden
", aldus Kamerlid Liesbeth van Tongeren.

Burgers zijn prima te identificeren aan de hand van hun naam, geboortedatum en -plaats en via hun Burgerservicenummer, vindt GroenLinks.

Neutraal
GroenLinks en D66 willen al langer een afschaffing van sekseregistratie op documenten, die zij als doelloos zien. Het kabinet onderzoekt
de mogelijkheid om het vermelden van sekse op officiële documenten af te schaffen of uit te breiden. Die laatste mogelijkheid zou dan de keuze
'neutraal' toevoegen als optie. Gisteren meldde De Telegraaf dat er een Kamermeerderheid voor afschaffing zou zijn, aangezien ook VVD en PvdA dat willen.

De VVD in de Tweede Kamer wil ,,waar mogelijk'' af van de verplichte geslachtsregistratie op officiële documenten.
Voor de VVD gaf de doorslag dat transgenders en Nederlanders met een zogeheten intersekse-conditie zich ongemakkelijk kunnen voelen
bij vermeldingen als 'man' of 'vrouw'. Kamerlid Jeroen van Wijngaarden: ,,Het is helemaal niet belangrijk dat er bijvoorbeeld
op je rijbewijs man of vrouw staat. Je moet kunnen rijden. Datzelfde geldt voor officiële papieren bij de douane of je werk.
Ik kan me voorstellen dat registratie in de gemeentelijke basisadministratie wel noodzakelijk kan zijn.
'

"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

DonWoozy

Tja, het gaat een beetje tegen mijn gevoel in maar ik kan zeker niet ontkennen dat er kinderen zijn die in het "verkeerde" lijf zijn geboren

Iwan

Ik vind het een beetje onzinnig, beetje te groenlinks voor mij om babys als mensjes te gaan benaderen ipv als jongetje/meisje.
Tuurlijk kan iemand in het 'verkeerde' lichaam geboren worden, maar om daar al rekening te houden vlak na de geboorte gaat
mij een beetje ver. Jongetjes kunnen/mogen ook best met poppen spelen en meisjes met autootjes, maar maak er niet zo'n drama
van en laat die kinderen lekker met wat zij leuk vinden.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

DonWoozy

daar heb je ook een punt Iwan, op die manier ben ik het zeker met jou eens!

Iwan

Ik kan me er gewoon aan erger, vorig jaar was er ook zo'n feministische muts die op twitter/Facebook
hele verhalen had over dat haar zoontje van 7 homoseksueel was/is. Alsof zo'n kind dat dan al weet.
Mijn nichtje wilde ook met een meisje trouwen toen ze 8 was..... Laat zo'n kind als het wat ouder is
lekker zelf ontdekken wat zijn/haar seksuele geaardheid is en begin zo'n kind niet al op jonge leeftijd
in een hokje te stoppen. Bij ons thuis vroeger zei mijn moeder altijd, het maakt het uit wat je bent
als je maar gelukkig bent en ik ben net zo blij met een schoonzoon als met een schoondochter.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."