Nieuws:

Volg het Iwaanidee Forum op twitter voor de laatste nieuwtjes omtrend het forum.

Hoofdmenu

Benny Neyman ernstig ziek

Gestart door Iwan, 21 december 2007, 20:04:42

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Iwan

AMSTERDAM -  Benny Neyman is ernstig ziek. De 56-jarige zanger liep al een half jaar rond
met ernstige klachten. Twee weken geleden werd na uitgebreid onderzoek echter pas ontdekt
dat Neyman kanker heeft.
 
De ziekte had zich toen al uitgebreid in zijn botten en rug. Waar de kanker is begonnen
zijn de artsen nog niet achter. De zanger is wel thuis en heeft inmiddels een bestraling
achter de rug, aldus zijn levenspartner Hans.

2007 Is geen goed jaar geweest voor de geboren Maastrichtenaar. Begin dit jaar was Benny,
midden in zijn theatertournee, al tweeënhalve maand zijn stem kwijt. Vlak daarna kwam na 28 jaar
de breuk met zijn manager. De concerttour die gepland stond voor het voorjaar 2008 gaat ook niet door.






Ã,©telegraaf.nl
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Dity

Heb gehoord dat hij inmiddels is opgenomen in het ziekenhuis
**************************************
Zo af en toe moet je even pas op de plaats maken anders red je het niet
**************************************

Iwan

Benny Neyman wil niet langer pijnlijke onderzoeken ondergaan om vast te stellen welke vorm van kanker
hij heeft. "Dat heb ik mijn artsen al meegedeeld", zegt de 56-jarige zanger zaterdag in De Telegraaf.
"Geen lijdensweg voor mij. Gisteren had ik zoveel pijn dat ik dacht 'geef mij maar een spuitje."

Vorige week maakte Neyman bekend dat hij ziek is en genezing praktisch is uitgesloten.
De Limburger liep al tien jaar rond klachten, die steeds werden toegeschreven aan alles van een reuma
tot een burnout. Daardoor voelde hij zich heel lang een hypochonder.

Een aantal weken geleden stelden artsen dan toch vast dat Neyman kanker heeft en inmiddels heeft
de zanger acht bestralingen gehad. Hoewel de pijn soms ondraaglijk is, voelt Neyman zich niet zielig.
"Ik heb geen oorlog meegemaakt, heb een leuke adolescentie gehad en kan terugkijken op een mooie
carrière.
" Ook noemt hij de 25 jaar dat hij samen is met zijn vriend Hans 'de mooiste tijd van mijn leven'.

Neyman is bekend van liedjes als 'Ik weet niet hoe', 'Vrijgezel' en 'Waarom fluister ik je naam nog'.
De concerttournee die de Limburger in het voorjaar had gepland is vanwege zijn ziekte afgelast.






Ã,©nieuws.nl
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan


AMSTERDAM -  Zanger Benny Neyman is op 56-jarige leeftijd aan de gevolgen van kanker overleden.

Na een aantal keren fysiotherapie gehad te hebben, leek het aanvankelijk wat beter te gaan
met de terminale zanger . Helaas bleek de opleving van korte duur te zijn.
Afgelopen december werden in Bennyââ,¬â,,¢s laatste twee ruggenwervels twee metastasen,
uitzaaiingen van de primaire tumor elders in zijn lichaam, ontdekt.
Genezing was praktisch uitgesloten, zo kreeg de 56-jarige zanger te horen.

Benny Neyman werd geboren in Maastricht. Begin jaren '70 volgde hij een opleiding
aan de Kleinkunst Academie in Amsterdam. In de tweede helft van de jaren '70 brak Neyman langzaam door,
maar zijn eerste grote hit scoorde hij pas in 1980 met het nummer "Ik weet niet hoe".
In 1985 scoorde Neyman zijn grootste hit: met "Waarom fluister ik je naam nog" behaalde hij
de nummer 1-positie in de Nederlandse hitparades.





Ã,©telegraaf.nl
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Nevyn


Maeve


Iwan

Niet echt mijn muziek,
maar verschrikkelijk nieuws voor de Nederlandse muziek.
(en uiteraard voor zijn familie en vrienden)
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Celine

Dit nieuws komt hard aan  :o  rust zacht lieve Benny......

Lynn

Erg zeg.... Rust zacht...

Ik moest vroeger, toen ik heel klein was, altijd huilen bij dat liedje dat hij zong voor tekenfilm van David de Kabouter

Dity

Rust zacht.

Hij was niet echt een zanger waar ik een cd van zou kopen, maar een paar mooie nummers had hij zeker wel
**************************************
Zo af en toe moet je even pas op de plaats maken anders red je het niet
**************************************