Nieuws:

Toegang krijgen tot meer boards op het forum --> Ledengroepen

Hoofdmenu

Acteur Heath Ledger dood aangetroffen

Gestart door Iwan, 22 januari 2008, 23:33:01

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Iwan

Acteur Heath Ledger is overleden. De ster uit 'Brokeback Mountain' werd dood in zijn bed aangetroffen
in zijn appartement in Manhattan. Dat meldt de politie van New York, zegt CNN. De acteur werd amper 28.

De doodsoorzaak is nog niet officieel bekend. De politie vermoedde aanvankelijk een overdosis drugs,
omdat er in de buurt van het bed van de acteur pillen werden aangetroffen.
Het zou echter gaan om slaappillen, meldt de politie.
Het is nog niet duidelijk of het om zelfmoord gaat.

De acteur werd gevonden door een conciërge die hem kwam wekken voor een afspraak met een masseuse.

Ledger werd geboren in het Australische Perth. Hij heeft een dochtertje met actrice Michelle Williams,
naast wie hij schitterde in 'Brokeback Mountain'. De rol van homoseksuele cowboy leverde hem
een Oscarnomincatie op.


Hij speelde onder andere ook in de films;
10 Things I Hate About You
The Patriot
A Knight's Tale
Monster's Ball
Four Feathers
The Brothers Grimm
Brokeback Mountain

en in nog te verschijnen nieuwe batman film The Dark Knight waarin hij de rol van Joker vertolkt





Ã,©nieuwnieuws.nl
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Maeve


Dity

Als ik eerlijk ben: ik ken hem niet. Maar inderdaad veel te jong
**************************************
Zo af en toe moet je even pas op de plaats maken anders red je het niet
**************************************

Iwan

Wat verschrikkelijk, ik schrok er best wel van toen ik het las,
niet dat ik nu zo'n grote fan was, maar het was een geweldig acteur,
ik vond vooral The Patriot goed, en verschrikkelijk dat hij zo jong is overleden.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

De Australische acteur Heath Ledger is dood gevonden in zijn appartement op Manhattan in New York.

Dat heeft de politie in New York bekendgemaakt, melden diverse Amerikaanse media,
waaronder CNN en entertainment-website TMZ.com. De 28-jarige acteur werd
om 21.26 uur Nederlandse tijd (15.26 uur Amerikaanse tijd) doodverklaard.
Een uur eerder reageerde de hulpdiensten op een oproep van Ledger's huishoudster,
die zijn levenloze lichaam aantrof in het appartement.

Hij is waarschijnlijk overleden aan een hartstilstand, mogelijk als gevolg van een overdosis medicijnen.
Volgens een politiewoordvoerder zijn pillen gevonden bij zijn bed; mogelijk gaat het om slaappillen.
Het onderzoek naar Ledgers dood is nog in gang.

Brokeback Mountain
Ledger, geboren op 4 april 1979 in het Australische Perth, speelde in films als The Patriot (2000),
Monster's Ball (2001) en Lords of Dogtown (2005), maar werd vooral bekend bij het grote publiek
door zijn rol als de homoseksuele cowboy Ennis del Mar in de controversiële film Brokeback Mountain (2005).

Voor deze rol kreeg hij in 2006 een Golden Globe-nominatie en een Oscar-nominatie.
Ledgers laatste afgemaakte film was The Dark Night (het vervolg op Batman Begins),
waarin hij de rol speelt van The Joker. De film moet dit jaar uitkomen. Zijn laatste project
was The Imaginarium of Doctor Parnassus, waarvoor hij zaterdag nog filmde in Londen.

Dochter
De acteur, die veel vrouwelijke fans had, had veelbesproken relaties met actrices Naomi Watts
en Michelle Williams. Met de laatste kreeg hij in oktober 2005 een dochter, Matilda Rose.
Ledger en Williams gingen in september 2007 uit elkaar.





Ã,©elsevier.nl
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Kim


Lynn

Ik zag het net op het nieuws... Vreselijk!
Ik vond het altijd een erg mooie man...

DonWoozy

sjonge jonge en dan nog maar 28 erg hoor!

Iwan

Acteur Heath Ledger is overleden. De ster uit 'Brokeback Mountain' werd dood in zijn bed aangetroffen
in zijn appartement in Manhattan. Een wanhoopsdaad is niet uitgesloten, de familie van de acteur
houdt het op een overdosis slaapmiddelen. De acteur werd amper 28.

Dochtertje
Ledger was verloofd met actrice Michelle Williams.
Ze hadden elkaar ontmoet op de opnames van 'Brokeback Mountain', waarin zij zijn vrouw speelde.
Zij kregen een dochtertje, Matilda Rose, geboren op 28 oktober 2005 te Brooklyn, New York.
Acteur Jake Gyllenhaal is de dooppeter van Matilda Rose. Williams en Ledger gingen in augustus 2007 uit elkaar.

Slaappillen
De doodsoorzaak is nog niet officieel bekend. De politie vermoedde aanvankelijk een overdosis drugs,
omdat er in de buurt van het bed van de acteur slaappillen werden aangetroffen.
Er werd geen zelfmoordbriefje gevonden.

Feesten en flirten
Sinds de breuk met Williams ging het niet zo denderend met Ledger. Hij werd de afgelopen drie maand
gekoppeld aan Helena Christensen en werd vooral feestend en flirtend gezien met een rits (onbekende)
vrouwen, zoals model Gemma Ward. Eén van zijn veroveringen was Lindsay Lohan.

Drugsproblemen
Er waren bovendien problemen met drugs. "Heath heeft erg veel moeite gehad om clean te worden.
Alles was heel duister voor hem. Zijn enige lichtpunt was zijn tweejarige dochter Matilda Rose.
Al het andere was heel zwaar voor hem. Helaas was hij te laat met hulp zoeken
", aldus een vriend van de acteur.

Uitgeput
Ledger raakte ook fysiek en geestelijk uitgeput door zijn jongste rol, als The Joker in de nieuwe Batmanfilm.
De rol van psychopatische massamoordenaar maakte zo'n indruk op Ledger dat hij met slaapproblemen kampte.
"Vorige week sliep ik slechts twee uur per nacht, mijn lichaam was volledig uitgeput", zei de acteur onlangs.
Ledger werd gevonden door een conciërge die hem kwam wekken voor een afspraak met een masseuse.
Hij lag naakt op bed, met zijn gezicht naar beneden.

Home and Away
Ledger koos op de middelbare school voor acteerlessen, maar in 1996 stopten hij en een aantal vrienden
met school en verhuisden naar Sydney. Zijn eerste acteerwerk was in de low-budgetfilm Blackrock waarin
hij een kleine rol speelt. Nadien kreeg hij ook nog enkele rolletjes aangeboden in Australische soaps.
Hij was onder andere te zien in 'Home and Away'.

Naar VS
Vervolgens vertrok Ledger naar de Verenigde Staten, waar hij enkele onsuccesvolle audities deed
en uiteindelijk werd gekozen als de hoofdrolspeler in 'Two hands' en meespeelde in de tienerfilm
'10 Things I Hate About You'.

Zeven vette jaren
Hierop volgden wat serieuzere rollen om zijn tieneridool-imago kwijt te raken.
Hij deed mee in het oorlogsdrama 'The patriot', aan de zijde van landgenoot Mel Gibson.
In 2001 was Ledger te zien in 'A Knight's Tale' en 'Monster's Ball'. Het jaar daarop schitterde hij
in het Brits koloniale oorlogsdrama 'The Four Feathers'. In 2003 volgden 'Ned Kelly' en 'The Order'.

Homo
In 2005 speelde Ledger in de film 'Brokeback Mountain' een homoseksuele cowboy in het Wyoming
van de jaren '60, een rol waarvoor hij in 2006 genomineerd werd voor een Golden Globe en een Oscar.

The Joker
Hij was dat jaar ook te bewonderen in 'Lords of Dogtown', 'The Brothers Grimm' en 'Casanova'.
Daarna acteerde Ledger nog in 'Candy', 'I'm not there', 'Tree of life' en de nog te verschijnen 'The Dark Knight'.
Vooral de rol van The Joker in de deze zomer te verschijnen nieuwe Batman-film eiste veel van de acteur.
De rol had hem naar eigen zeggen fysiek en mentaal uitgeput.




Ã,©hln.be
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Lynn

"Ledger niet in eigen appartement gevonden"

Ledger is gevonden door een huishoudster in het appartement van actrice Mary-Kate Olsen, zo meldde de krant The New York Times op zijn website. De politie brengt zijn dood in verband met drugsgebruik.

Rond zijn bed lagen pillen, meldde een woordvoerder: "Dit wordt bekeken als een mogelijk geval van overdosis, maar dat is nog niet bevestigd."

Bron: Nu.nl

Kim

Staat niks over appartement van Mary Kate in de NYT.
Maargoed alles wordt verandert want in de NYT staat ook
dat hij vlakbij het bed op de grond lag:

The police said Mr. Ledger, 28,
was found naked on the floor near the bed in an apartment in SoHo that he had been renting.

Benieuwd wat er nou wel echt allemaal klopt.  :-\
Blijft afschuwelijk!

Iwan

CNN meld ook niets over dat hij in een ander appartement dan zijn eigen zou zijn gevonden,
maar het veranderd inderdaad steeds, gisteravond zou hij naast zijn bed zijn gevonden,
daarna op zijn bed en nu weer vlakbij zijn bed.
Ze gaan volgens CNN wel een autopy uitvoeren om de doodsoorzaak te achterhalen.


CiteerNEW YORK - An autopsy was scheduled for Wednesday as family and colleagues
mourned the death of Academy Award-nominated actor Heath Ledger.

Ledger was found dead Tuesday of a possible drug overdose in a Lower Manhattan apartment,
the New York Police Department said. Ledger was 28.

His former girlfriend, actress Michelle Williams, who was shooting a movie in Sweden,
was informed of his death late Tuesday night, a movie production company spokesman said.

Williams left early Wednesday morning with 2-year-old daughter Matilda Rose,
the spokesman said. Ledger was the child's father.

Ledger was found by a housekeeper trying to wake him for an appointment with a masseuse,
said police spokesman Paul Browne.

"Pills were found in the vicinity of the bed," he told CNN. 

"This is being looked at as a possible overdose,
but that is not confirmed yet,
" Browne said.

Browne later told reporters some prescription medications were found in the room,
including sleeping pills.

He said the pills were not "scattered around," and he stressed that police have made
no determination of the cause of Ledger's death.

No note was found and there was no indication of foul play, Browne said.
Ledger was found at about 3 p.m., and was pronounced dead at the scene
by emergency personnel about 3:30 p.m.

An autopsy would be conducted on Wednesday, said Ellen Borakove,
spokeswoman for the New York City medical examiner's office.

Ledger's family on Wednesday called his death "very tragic, untimely and accidental."

"Heath has touched so many people on so many different levels during his short life,
but few had the pleasure of truly knowing him,
" Ledger's father, Kim Ledger,
told reporters while standing with the actor's mother and sister in Perth, Australia.

"He was a down-to-earth, generous, kindhearted, life-loving,
unselfish individual extremely inspirational to many.
"
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan


Mogelijk wordt vandaag al duidelijk waaraan Heath Ledger is overleden.
Het stoffelijk overschot van de 28-jarige acteur ondergaat op dit moment een autopsie.

Het vermoeden is dat Ledger door een overdosis slaapmiddelen aan zijn eind is gekomen.
Er werd een pot met pillen gevonden in de kamer waar hij om het leven kwam.
Zelfmoord is vooralsnog uitgesloten door de politie.



-update;
De autopsie op Heath Ledger heeft geen duidelijke doodsoorzaak opgeleverd.
Dat heeft de lijkschouwer van het OM in New York aan CNN laten weten.

De acteur kwam gisteren om het leven.
Het vermoeden is dat Ledger door een overdosis slaapmiddelen aan zijn eind is gekomen.
Er werd een pot met pillen gevonden in de kamer waar hij is overleden.
Zelfmoord is vooralsnog uitgesloten door de politie.

De lijkschouwer denkt nog zeker twee weken nodig te hebben voordat de doodsoorzaak definitief vaststaat.




Ã,©nieuwnieuws.nl
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

De homofobe dominee Fred Phelps en zijn volgelingen plannen een anti-homo protest
op de begrafenis van Heath Ledger, die eergisteren dood in een appartement
in New York werd aangetroffen.

De Westboro Baptist Church van Phelps zegt dat Ledger een pervert was
omdat hij een homoseksuele cowboy speelde in Brokeback Mountain.
De groep beweert dat de overleden Hollywoodacteur God bespotte
en dat God zijn 'walgelijke' film haat. De gelovigen van WBC
zijn ervan overtuigd dat Ledger een eeuwige straf uitzit in de hel.

De kerk van Phelps staat vooral bekend door het verstoren van begrafenissen
van overleden soldaten die in Irak of Afghanistan zijn gesneuveld.
Ze beschouwen dat als een straf van God omdat Amerika homoseksualiteit tolereert.



Ã,©Gaykrant.nl
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Citaat van: Iwan op 24 januari 2008, 12:12:39
De groep beweert dat de overleden Hollywoodacteur God bespotte
en dat God zijn 'walgelijke' film haat. De gelovigen van WBC
zijn ervan overtuigd dat Ledger een eeuwige straf uitzit in de hel.
Dus deze meneer denkt dat hij voor God mag spreken, dat hij mag beslissen wat God wel of niet haat?
Ik ben niet gelovig, maar als er een God bestaat denk ik niet dat hij het prijs stelt als zo'n idioot wel
even gaat uitmaken wat Hij (God) wel en niet goed vindt.
Denk dat hij (indien God bestaat) een grotere kans maakt om in de hel te komen dan Ledger.


"Oordeel niet, dan zal er niet over je geoordeeld worden.
Veroordeel niet, dan zul je niet veroordeeld worden.
Vergeef, dan zal je vergeven worden.

(Lucas 6:23)
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

The masseuse who discovered Heath Ledger's body spoke to the actor's friend Mary-Kate Olsen
twice on the phone before dialing 911, police sources confirm.

Masseuse Diana Wolozin arrived at Ledger's Manhattan apartment to give him a massage
at about 2:45 p.m. on Tuesday. When he didn't come out of his bedroom,
she called his cell phone and got no answer, according to the sources.

She then went inside his bedroom, saw him lying in bed, set up the massage table near his bed,
and shook him. When the 28-year-old actor did not respond, the masseuse ââ,¬â€œ who knew that Ledger
was friends with Olsen ââ,¬â€œ used the speed dial on Ledger's cell phone to call Olsen in California
asking for help, the sources say.

Olsen, 21, initially told the masseuse she would call security people in New York for help.
The masseuse then called Olsen back to say she would call 911 herself, the sources say.

According to reports in the New York Post and New York's Daily News,
Ledger and the Olsen twin were dating.

Wolozin called 911 at 3:26 p.m. (45 minutes after her first call to Olsen.)
She told authorities Ledger was not breathing and she tried to perform CPR
while on the phone, but he was unresponsive.

Emergency aid workers arrived at the apartment at almost the exact same time
as Olsen's security people ââ,¬â€œ seven minutes later.

The source confirmed information first reported by the New York Times.
It also clarifies Olsen's link to the case.
Earlier rumors erroneously said that Ledger had died in Olsen's apartment.




Ã,©people.com
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan




Bronnen dichtbij het onderzoek beweren dat de dood
van acteur Heath Ledger een natuurlijke oorzaak kan hebben gehad.
De Amerikaanse nieuwssite TMZ.com beweert dat de graad van intoxicate
door medicijnen in het bloed van Ledger zo laag was dat het onwaarschijnlijk
is dat die zijn dood zou hebben veroorzaakt.

Verhaal masseuse klopt niet
TMZ meldt ook dat de onderzoekers niet geloven dat de masseuse Heath
heeft horen snurken toen ze rond één uur 's nachts in zijn slaapkamer kwam.
Volgens bepaalde bronnen stelde een brandweerman rond drie uur rigor mortis
(lijkstijfheid) aan Ledgers kaak vast. Aangenomen wordt dat Ledger toen al
drie uur dood was, dus is het zeer onwaarschijnlijk dat zijn masseuse hem
om één uur heeft horen snurken.

Drugs opgeruimd?
Geruchten als zou de masseuse een plot hebben beraamd met de lijfwacht
van Mary-Kate Olsen, om illegale drugs uit het appartement te verwijderen,
worden niet bevestigd door het onderzoek. Dat zou volgens de politie
onmogelijk geweest zijn omdat de politie erbij was toen de lijfwacht
ter plekke was. Naar eigen zeggen contacteerde de masseuse de lijfwacht
omdat ze wist dat hij een erkende verpleger was.





Ã,©hln.be
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Een controversiële video waarin wijlen Heath Ledger praat over zijn drugsverleden
wordt toch niet op de Amerikaanse televisie vertoond.
"Uit respect voor de familie van Heath Ledger hebben 'Entertainment Tonight'
en 'The Insider' besloten de video van Heath Ledger niet uit te zenden
".
Dat is te lezen op de website vanshowbizzprogramma 'Entertainment Tonight',
waarvan 'The Insider' een spin-off is.

Cokefeestje
Fragmenten van de video, waarin overigens niet is te zien hoe de overleden filmster drugs gebruikt,
werden gisteren al vertoond in een Amerikaans nieuwsprogramma. 'The Insider' zou het gehele filmpje
vervolgens gaan vertonen. De beelden tonen een feestje in het beruchte hotel Chateau Marmont,
waarbij Ledger twee jaar geleden aanwezig was. In de clip is onder meer te zien hoe een onbekende man
een lijntje cocaïne snuift.

Vijf joints per dag
Ledger beweert tegenover een onbekend persoon dat hij twintig jaar lang vijf joints per dag rookte.
Uit zijn uitspraken in de video kan worden opgemaakt dat de acteur ook tijdens het feestje de fout
in ging. "Mijn vriendin gaat zo boos op me zijn", zegt hij. "We hebben drie maanden geleden een kindje
gekregen.
" Volgens een voice-over in de trailer lagen Michelle en dochter Matilda Rose boven in het hotel
te slapen terwijl Ledger het feestje bijwoonde.

Berucht hotel
Chateau Marmont, dat naast een hotel negen bungalows omvat, is al sinds begin vorige eeuw geliefd
bij acteurs en muzikanten, onder wie Jim Morrison, Judy Garland, Lindsay Lohan en Britney Spears.
Acteur John Belushi overleed in 1982 aan een drugsoverdosis terwijl hij verbleef in een van de bungalows.

Overdosis?
De video wakkert opnieuw geruchten aan dat de 28-jarige Ledger, die vorige week dood werd aangetroffen
in zijn appartement, langdurig verslaafd is geweest aan drugs. Uit een autopsie kon niet direct worden
opgemaakt waardoor Ledger om het leven is gekomen. Verdere onderzoeken moeten later deze week
de precieze doosoorzaak vaststellen.
Volgens de politie is de acteur waarschijnlijk overleden aan een overdosis medicijnen, waaronder slaappillen.




Ã,©hln.be
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

De Australische acteur Heath Ledger (28) is overleden door "overmatig medicijngebruik".
Dat hebben autoriteiten in New York vandaag meegedeeld. Zijn dood was een ongeluk.

Ledger werd twee weken geleden dood aangetroffen in zijn appartement in die stad.
De medicijnen waren overigens wel voorgeschreven door een arts, maar door verkeerd gebruik
was er sprake van acute vergiftiging, concluderen de onderzoekers. De deskundigen vonden zes
verschillende soorten medicijnen in het lichaam van Ledger, die onder meer furore maakte
als homoseksuele cowboy in de film Brokeback Mountain. Op 22 januari werd de Australiër
dood aangetroffen in zijn bed. Hij lag daar naakt, met naast hem slaap- en kalmeringspillen en pijnstillers.

Door die verschillende middelen door elkaar in te nemen, onstond een dodelijke cocktail,
is de strekking van het onderzoeksrapport. "We komen tot de conclusie dat de dood een ongeluk is,
voortkomend uit het medicijnmisbruik
", zeggen de onderzoekers. Ledger had tot voor kort een relatie
met actrice Michelle Williams. Samen hebben ze een dochtertje, Matilda (2).
Volgens sommigen had Ledger het heel moeilijk met de scheiding en miste hij zijn dochter erg.





Ã,©nieuwnieuws.nl
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Dity

Ik hoorde het op tv dat dit de doodsoorzaak zou zijn.

Die medicijnen waren welliswaar voorgeschreven door een arts maar het schijnt dat je de medicijnen die hij heeft genomen ook zonder recept kunt krijgen in de VS
**************************************
Zo af en toe moet je even pas op de plaats maken anders red je het niet
**************************************