Nieuws:

Toegang krijgen tot meer boards op het forum --> Ledengroepen

Hoofdmenu

ChristenUnie tegen 'grote' dame in bikini

Gestart door Iwan, 3 april 2007, 23:34:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Iwan



Citaat van: Telegraaf.nl
ChristenUnie tegen 'grote' dame in bikini

UTRECHT - De ChristenUnie in de stad Utrecht maakt zich zorgen over een promotieposter  met een afbeelding van een dame
in een gouden bikini.

De bedoeling is dat de poster van een lingerieketen, tweehonderd vierkante meter groot,  vanaf vrijdag aan een winkelpand
aan de Oude Gracht komt te hangen.

Dinsdag vroeg de partij het college van burgemeester en wethouders om opheldering.
Volgens Mirjam Bikker, fractievoorzitter van de partij, moeten vrouwen een volwaardige plaats  hebben in de samenleving.
"We zijn jaren bezig geweest met de emancipatie van vrouwen.  Zij moeten niet worden beschouwd als lustobject."

De ChristenUnie wil van het college weten of het denkt op te treden tegen reclame-uitingen  in de publieke ruimte die kwetsend
zijn voor vrouwen.

De lingerieketen is het niet eens met de kritiek. "Het is geen blote dame. We zien haar niet als lustobject.
Het is gewoon een mooie dame die geniet van een zonnige dag.
", aldus een woordvoerster.

"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

marcel1970


Iwan

Welke vrouw(en) vindt bovenstaande reclame poster kwetsend?
Ik vind het wel een mooie poster en het heeft tenmiste iets te maken met het product dat men wil verkopen.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Lynn

Ik vind de foto totaal niet kwetsend!
Het is gewoon een mooie foto (en een mooie bikini :))

Dity

Ik zie niet in wat er kwetsend is aan die foto.

Is toch heel mooi genomen?

**************************************
Zo af en toe moet je even pas op de plaats maken anders red je het niet
**************************************

Iwan

Of.... de gedachtengang van de CU moet zijn....
wanneer G'd zou willen dat vrouwen, en met name deze mevrouw op de poster,
bikini's zouden dragen had G'd Eva wel in bikini hebben geschapen.

Deze dame had dus gewoon in Eva's kostuum op de poster gemoeten!  ;D
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

DonWoozy

ik kan mezelf wel scharen onder "het SGP/CU" publiek en daarbij ook goed begrijpen waarom er aanstoot genomen word.
Het artikel wat hierboven staat is dan ook meer mijn motivatie waarom ik mezelf daaraan zou storen.

Iwan

Ik neem aan dat met blote/naakte vrouwen in dit geval bedoeld wordt vrouwen in lingerie en/of bikini, althans daar wordt naar verwezen in de derde alinea.
Ik heb zelf helemaal geen problemen met vrouwen, of mannen, die schaars gekleed in het straatbeeld te zien zijn en in het geval van een reclame-uiting voor
lingerie al helemaal niet. Wat ik wel een vervelende ontwikkeling vind is dat de Nederlandse (westerse) samenleving met haar vrijheid van godsdienst,
gelijkheid van man en vrouw, vrijheid van seksuele voorkeur, vrije seksuele normen, zich schijnbaar moeten aanpassen aan de (mislukte) multiculturele samenleving.
Als iemand zich ergens door gekwetst, beledigd of ongemakkelijk voelt dan zou je het niet moeten doen lijkt de boodschap. En daar ben ik het nou dus totaal niet mee eens.
Iedereen mag zich gekwetst, beledigd of ongemakkelijk voelen, maar dat wil niet zeggen dat je elke uiting waar iemand zich beledigd door zou kunnen voelen moet vermijden.

"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."