Nieuws:

Volg het Iwaanidee Forum op twitter voor de laatste nieuwtjes omtrend het forum.

Hoofdmenu

Zelfmoorddrama zanger Arne Jansen

Gestart door Iwan, 10 december 2007, 19:27:57

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Iwan



RIJSWIJK -  De zanger Arne Jansen, vertolker van de hit Meisjes Met Rode Haren, is maandag
in zijn woonplaats Silvolde overleden. Dat maakte zijn manager Menno Muis bekend.

Jansen is 56 jaar geworden. Over de doodsoorzaak zei Muis: ââ,¬Å¾Hij heeft het eeuwige verkozen boven
het heden
ââ,¬Â. ââ,¬Å¾Arne was de laatste tijd depressief, tegen het overspannen aanââ,¬Â, aldus de manager.
"Ik sprak hem nog een paar uur voor zijn dood, we hebben 3 kwartier aan de telefoon gezeten.
We hadden het over de promotie voor zijn nieuwe cd, daar moesten we nog wat dingen voor regelen.
"

Hij vervolgt: "Arne vertelde me dat hij erg in de put zat, hij wist niet goed hoe hij daaruit moest komen.
Hij had veel moeite met ouder worden. En hij heeft in een korte tijd veel vrienden zien wegvallen, zijn broer
en zijn zus zijn het afgelopen jaar overleden. Het was een man die altijd gaf, gaf en nog eens gaf.
Hij heeft zijn verdriet geen plaatsje kunnen geven. Dat is de laatste maanden allemaal naar boven gekomen.
"

Hij wordt waarschijnlijk aanstaande zaterdag begraven.

Jansen scoorde nooit meer zo'n grote hit als Meisjes Met Rode Haren uit 1972, maar gaf nog wel
regelmatig concerten door heel Nederland. Zijn nummer Zeven Brieven werd later gecoverd door
Frans Bauer en Marianne Weber.

Hij noemde zichzelf altijd een 'rasartiest'. ââ,¬Å¾Ik ben wie ik ben. Wie hoog vliegt, kan diep vallen.
Ik heb een vonk met mijn publiek. Ik ben een mensen-mens.
ââ,¬Â

Collega-artiest Marianne Weber is geschokt door het nieuws. ââ,¬Å¾Op de bühne was hij een en al vrolijkheid.
Zo blijkt maar weer wat voor masker artiesten op hebben. Op het podium vergeet je alles, maar de dalen
zijn des te dieper als je eraf stapt. Het contrast is erg groot.
ââ,¬Â Weber en Jansen kwamen elkaar heel vaak
tegen bij optredens in het land. ââ,¬Å¾Arne was een vakman, ik ben misselijk van verdriet.ââ,¬Â

Jansen bracht zijn platen uit bij Telstar, de maatschappij van smartlappenkoning Johnny Hoes.
De familie Hoes heeft in een reactie laten weten ââ,¬Å¾met verbijsteringââ,¬Â te hebben kennisgenomen
van het nieuws. ââ,¬Å¾Hij was een van onze meest dierbare artiesten. Onze gedachten gaan uit
naar zijn lieve vrouw, kinderen en kleinkinderen. Wij hebben een dierbare vriend verloren,
de hemel heeft er een engel bij.
ââ,¬Â

Jansen zou op 22 december optreden tijdens het Giga Piratenfestijn in het Gelredome in Arnhem.
Volgens zijn manager wordt tijdens dat concert zeker stilgestaan bij het overlijden van de zanger.
ââ,¬Å¾Hij was een graag geziene gast tijdens de Piratenfestijnen. Ik denk dat we beeldmateriaal van Arne
laten zien en een opname van hem tonen.
ââ,¬Â







Ã,©telegraaf.nl
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Cheops

Ik kan me dat nummer goed herinderen,ik was 6/7 jaar oud,is wel telkens bijzonder als ik hem hoor Ãâ€"hb
Maar voor de rest kan me het nederlandse muziek gestolen worden å ;D

Maeve

Ik hoorde het toen ik thuis kwam en ik schrok me dood.

TimT

Het was een mooi nummer, een geweldig artiest alleen wist hij duidelijk niet om te kunnen gaan met ouder worden en hij was gewoon minder bekend.
Ik vind het triest voor hem en vooral voor zijn gezin. Maar de woorden van koos Alberts over dat hij zijn gezin achterliet, dat raakte mij meer dan zijn zelfmoordactie zelf. 

Iwan

Hoewel ik maar 1 nummer van hem ken (namelijk; meisjes met rode haren), schrok ik wel van het nieuws.
Had mijn moeder kort daarna aan de telefoon en het haar ook even verteld,
Zij zou mijn zus bellen omdat die is wel eens met hem op stap geweest (toen hij nog bekend was).
Ik kan het (bijna) nooit begrijpen dat mensen zelfmoord plegen,
vooral niet als ze een vrouw, kinderen en kleinkinderen hebben.
In het geval van Herman Brood kon ik me het trouwens wel voorstellen,
bij Herman had ik er alle begrip voor, omdat hij lichamelijk (en geestelijk) een wrak was.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

AMSTERDAM -  De zelfmoord van zanger Arne Jansen heeft een schok teweeggebracht bij zijn collegaââ,¬â,,¢s.
Gerard Joling (47), die Arne de afgelopen 23 jaar regelmatig tegenkwam in het schnabbelcircuit,
zegt dat het nieuws hem heeft getroffen als een mokerslag. ââ,¬Å¾Een vrolijker mens bestond in mijn ogen niet.
Collegiaal en joviaal. Hij was druk met het fokken van zijn ponyââ,¬â,,¢s, leidde politiehonden op en was bezig
met een comeback. Hij zou zijn nieuwe cd gaan promoten in het land. En dan ditââ,¬Â¦
ââ,¬Â
 
Meisjes met rode haren-zanger Arne Jansen heeft, op 56-jarige leeftijd, een eind aan zijn leven gemaakt.
Zijn manager Menno Muis: ââ,¬Å¾Arne vertelde me dat hij diep in de put zat. Hij wist niet goed hoe hij daaruit
moest komen. Hij vond het ouder worden een probleem. Bovendien waren zijn broer en zus afgelopen jaar
overleden. Hij heeft het geen plaatsje kunnen geven.
ââ,¬Â

Dat de zanger uit de Achterhoek zoveel verdriet met zich meedroeg, was bij zijn collegaââ,¬â,,¢s duidelijk niet bekend.
Jeroen van der Boom (35): ââ,¬Å¾Hoe heeft dit kunnen gebeuren? Ik heb Arne afgelopen zomer nog zien optreden
in Scheveningen. Hij zag er toen gelukkig uit en praatte opgewekt. Maar er kan een hele wereld van verdriet
achter liggen, dat blijkt maar weer. Ik vond dat hij er toen goed en jong uitzag en heb nog gezegd dat ik
het verbazingwekkend vond dat je eigenlijk zo weinig van hem hoorde. Volgens mij was hij ook net opa geworden.
Ik schrok me helemaal kapot toen ik het hoorde. De hele business is in shock.
ââ,¬Â

Marianne Weber, die samen met Frans Bauer Arnes lied Zeven brieven coverde, zegt misselijk te zijn
van verdriet. De 52-jarige zangeres: ââ,¬Å¾Ik ben er echt vierkant van ondersteboven. Op de bühne was hij
een en al vrolijkheid. Zo blijkt maar weer wat voor masker artiesten op hebben. Op het podium vergeet
je alles, maar de dalen zijn des te dieper als je eraf stapt.
ââ,¬Â

Koos van Dijk (62), voormalig manager van Herman Brood, die in 2001 zelfmoord pleegde:
ââ,¬Å¾Ik vind het altijd een moedig besluit als iemand zoiets doet. Want als buitenstaander kun je niet
in het hoofd van Arne Jansen kijken. Of zijn situatie beoordelen. Ik zeg dat er een icoon uit de
muziekindustrie is heengegaan. Meisjes met rode haren zal voor eeuwig zijn handtekening zijn
in de Nederlandse muziekgeschiedenis.
ââ,¬Â

De voormalig kapper bracht zijn platen uit bij de maatschappij van de inmiddels 90-jarige smartlappenkoning
Johnny Hoes. De familie Hoes zegt ââ,¬Å¾met verbijsteringââ,¬Â kennis te hebben genomen van het nieuws.
ââ,¬Å¾Hij was een van onze meest dierbare artiesten. Onze gedachten gaan uit naar zijn lieve vrouw,
kinderen en kleinkinderen. Wij hebben een dierbare vriend verloren, de hemel heeft er een engel bij.
ââ,¬Â

ââ,¬Å¾Arne was een warmbloedige collega, die leefde voor zijn paarden, honden en optredensââ,¬Â, vertelt Jan Keizer (58).
De voormalig BZN-zanger vindt het onbegrijpelijk dat Arne zichzelf van het leven heeft beroofd.
ââ,¬Å¾De afgelopen twee jaar heb ik veel aan hem gehad. Hij was een positief ingestelde collega die
me goede tips heeft gegeven voor mijn solocarrière.
ââ,¬Â

Peter Beense (44): ââ,¬Å¾Arne was een goede vriend uit het vak. Als er een was die positief in het leven stond,
dan was het Arne wel. Niemand was zo opgewekt als hij. Het was een binnenvetter. Ik hoorde wel dat hij
overspannen was. En dat hij in een gat zat. Maar de laatste keer dat ik hem sprak, alweer anderhalve
maand geleden, merkte ik daar weinig van. Arne zat waarschijnlijk alleen in zijn hoofdââ,¬Â¦ Als je een feestje
had, moest je hém uitnodigen. Hij kon de boel gek maken. Daarom snap ik er ook helemaal niets van.
ââ,¬Â

Collega Albert West (58) is eveneens erg ontdaan door het overlijden. ââ,¬Å¾De rillingen lopen over mijn rug.
Ongelofelijk. Ik heb hem zaterdag nog vervangen tijdens een optreden in Millingen aan de Rijn.
Er werd mij verteld dat hij ziek was. Ik kende Arne heel erg goed. Zijn band Les Cigales heeft mij vroeger
ook veel begeleid. Op zââ,¬â,,¢n Hollands gezegd: ââ,¬â,,¢Ik begrijp er geen zak vanââ,¬â,,¢. Arne was, in mijn ogen,
een hartstikke positief mens. Echt één brok energie en had ontzettend veel plezier in zijn werk.
Hij was altijd de vrolijkheid zelve.
ââ,¬Â Besluit: ââ,¬Å¾Ik leef heel erg met zijn vrouw en zijn twee kinderen mee.ââ,¬Â

Arne wordt, volgens zijn manager, waarschijnlijk zaterdag begraven in zijn geboortedorp in de Gelderse achterhoek.





Ã,©telegraaf.nl
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Dity

Zo zie je maar, naar de buitenwereld heeft hij niks laten merken, altijd vrolijk en gelukkig zoals gezegt wordt en dan dit plotseling.

Vind het heel erg voor zijn vrouw en kinderen
**************************************
Zo af en toe moet je even pas op de plaats maken anders red je het niet
**************************************

jaantje

Inderdaad erg triest voor zijn nabestaanden :'(