Nieuws:

Volg het Iwaanidee Forum op twitter voor de laatste nieuwtjes omtrend het forum.

Hoofdmenu

Presentator Ernst Paul Hasselbach overleden

Gestart door Iwan, 11 oktober 2008, 19:02:50

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Iwan

RTL-presentator Ernst Paul Hasselbach is in Noorwegen verongelukt.
Hij was daar voor opnames van het televisieprogramma '71 Graden Noord'.
Ook een productieassistente is overleden, meldt RTL zaterdag.
De 42-jarige Hasselbach, die in Suriname werd geboren, zou met zijn auto
in het water zijn beland.

Hasselbach, die een vriendin en dochter achterlaat, heeft verder onder andere
'Expeditie Robinson' en 'Peking Express' gepresenteerd.
Eerder was hij onder meer turncoach, basketbalcoach en tennisleraar,
memoreert RTL de sportiviteit van de presentator. In 1992 begon hij in de media
als freelance journalist. Uiteindelijk stopte Hasselbach met sporten om zich
op zijn journalistieke carrière te kunnen richten.



Ã,©depers.nl
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

jaantje

Vreselijk bericht! Moge hij rusten in vrede.

Iwan

Expeditie Robinson-presentator Ernst Paul Hasselbach (42) is in Noorwegen verongelukt,
samen met de Vlaamse productiemedewerker Leentje Custers (26). Ze waren daar voor
opnames van het televisieprogramma '71 Graden Noord'. De twee zouden vanmorgen
rond 11 uur onderweg naar een opname met de auto in het water zijn beland. Er waren geen
andere inzittenden. De opnames van het programma zijn onmiddellijk stopgezet. De deelnemers,
de copresentatrice Karoline Kamosi en de productieploeg krijgen bijstand van twee Noorse psychologen.

Geboren in Suriname
Hasselbach werd op 23 mei 1966 geboren in het Surinaamse Paramaribo als zoon van een Nederlandse vader
en een Surinaamse moeder. Het werk van zijn vader, die landbouwkundig ingenieur was, zorgde ervoor
dat hij in verschillende landen opgroeide. Hij woonde in zijn jeugd in Nederland, Suriname, Kenia, Indonesië en Canada.
Hasselbach had een relatie met de dochter van televisiepresentator Paul Witteman. Het koppel woonde in Haarlem
en heeft samen een dochter. Hasselbach heeft twee zoons van 19 en 13 uit een eerdere relatie.

Sportman
Naast '71 Graden Noord' presenteerde Hasselbach onder andere ook 'Expeditie Robinson' en 'Peking Express'.
Eerder was hij onder meer turncoach, basketbalcoach en tennisleraar. In 1992 begon hij als freelance journalist.
Uiteindelijk stopte Hasselbach met sporten om zich op zijn journalistieke carrière te kunnen richten.
Zijn broer Harald Hasselbach is een voormalig American footballspeler, die tussen 1994 en 2000 uitkwam voor de Denver Broncos.

Robinson
Hasselbach was van in het begin in 2000 presentator van de Belgisch-Nederlandse co-productie 'Expeditie Robinson'.
Hij presenteerde het programma met Desiré Naessens, Roos Van Acker (bij VT4), Lotte Verlackt en nu met Evi Hanssen
bij KanaalTwee/2BE en vtm. In 2004 lanceerden Hasselbach en Van Acker ook 'Peking Express' op VT4.

71Ã,° Noord
'71Ã,° Noord' is een 2BE-programma waarin vijf bekende Vlamingen en vijf bekende Nederlanders
een zware tocht ondernemen door Noorwegen. De opnames van het programma waren een week aan de gang.
2BE maakt het programma samen met de Nederlandse zender RTL5.




Ã,©hln.be
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Ik keek nooit naar programma's als 71 Graden Noord, Expeditie Robinson en Peking Express
maar ik kende hem wel van het documentaireprogramma Reportage waar ik wel vaak naar keek.
Vond het een goede presentator met een hele opvallende en goede stem. Verschrikkelijk dat hij,
en uiteraard de productiemedewerker Leentje Custers, op zo'n manier en zo jong om het leven zijn gekomen.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

TimT

Ik schrok van het bericht. De man had nog zoveel in zijn mars om internationaal en landelijke veel te bereiken.