Nieuws:

Volg het Iwaanidee Forum op twitter voor de laatste nieuwtjes omtrend het forum.

Hoofdmenu

Acteur Wik Jongsma overleden

Gestart door Iwan, 7 november 2008, 20:53:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Iwan


4 april 1943 - 7 november 2008



AALSMEER - Acteur Wik Jongsma (65), vooral bekend om zijn rol als meneer Harmsen
in de RTL-soap Goede Tijden, Slechte Tijden, is vrijdagochtend overleden. Dat heeft tv-producent
Endemol laten weten. Hij overleed aan de gevolgen van een ernstige ziekte.

In de serie bood hij in zijn huis onderdak aan zijn nichtjes Hedwig en Jessica, gespeeld door actrices
Georgina Verbaan en Katja Schuurman. Oom Govert was een van de oudgedienden van de RTL4-soap.
Zijn eerste GTST-scene nam hij in begin 1991 op. Met een paar tussenpozen, wegens zijn ziekte,
bleef hij meneer Harmsen spelen tot januari 2006.

ââ,¬Å¾In al die jaren heeft hij een onvergetelijke rol gespeeldââ,¬Â, zei een Endemol-woordvoerster vrijdag.
ââ,¬Å¾Hij was een geliefd persoon binnen de GTST-familie. We wensen zijn familie veel sterkte.ââ,¬Â

Jongsma studeerde in 1967 af aan de toneelschool in Arnhem. Tussen die datum en 1989
speelde hij vele rollen bij toneelgroep Theater uit Arnhem. Verder acteerde hij bij het RO Theater,
het Nieuw Rotterdams Toneel en het Publiekstheater. In zijn latere woonplaats Den Haag sloot hij
zich onder meer aan bij Literair Theater Branoul. Met zijn hobby kunstschilderen trad hij ook regelmatig naar buiten.





Ã,©telegraaf.nl
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

TimT

Spijtig dat deze acteur is heen gegaan, hij is te vroeg uit ons midden gehaald. Een man die net 65 is gewoon te vroeg. Hij had de kans nog moeten krijgen om te kunnen genieten van het leven. 

Iwan

Ik volg GTST al jaren niet meer, minstens al 9 jaar niet meer,
maar vond hem altijd wel een van de leukste personages uit GTST.
Ik had wel gehoord dat hij ziek was, maar het bericht van zijn overlijden
kwam voor mij toch nog onverwacht.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."