Nieuws:

Toegang krijgen tot meer boards op het forum --> Ledengroepen

Hoofdmenu

Actievoerster Richelle overleden

Gestart door Iwan, 23 november 2009, 09:54:54

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Iwan



Richelle Laurijsen uit Harderwijk, die de campagne 'Kanker verziekt je taal', begon,
is zaterdag op 16-jarige leeftijd overleden. Dat laat haar familie op haar website weten.
Richelle leed aan een zeldzame vorm van botkanker.

De scholiere van het Groevenbeek College in Ermelo begon eind oktober de actie tegen
het gebruik van het woord 'kanker' in scheldwoorden en vloeken. Ze ergerde zich vooral
aan jongeren die kanker als modewoord gebruiken. ,,En het zou mooi zijn als zij vervolgens
hun ouders op het gebruik van dit scheldwoord willen wijzen
'', zei ze bij het begin van haar campagne.

Het idee een poster te ontwerpen om op school te gebruiken, kreeg een ander karakter toen ze
1,5 jaar geleden te horen kreeg dat ze zelf kanker had. Haar ouders besloten Richelle te helpen
met haar idee en richtten onder meer de stichting Rilax op om alles in goede banen te leiden.





Ã,©depers.nl
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Ik heb haar een paar maal op tv voorbij zien komen met haar actie.
Afschuwelijk dat een jonge meid door zo'n rotziekte zo vroeg het leven wordt ontnomen.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Dity

Heb haar ook een paar keer op TV gezien en vond het een goede actie dat ze dit heeft gedaan.

Het cinische ervan is dat ze nu zelf door die rotziekte is komen te overlijden
**************************************
Zo af en toe moet je even pas op de plaats maken anders red je het niet
**************************************

Iwan

Citaat van: Dity op 23 november 2009, 16:37:39
Heb haar ook een paar keer op TV gezien en vond het een goede actie dat ze dit heeft gedaan.

Het cinische ervan is dat ze nu zelf door die rotziekte is komen te overlijden
Ze had toch eerst de ziekte, en wist dat ze daar aan ging sterven, voor ze de actie op touw zette?
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Dity

CiteerHet idee een poster te ontwerpen om op school te gebruiken, kreeg een ander karakter toen ze 1,5 jaar geleden te horen kreeg dat ze zelf kanker had. Haar ouders besloten Richelle te helpen met haar idee en richtten onder meer de stichting Rilax op om alles in goede banen te leiden.

Omdat ik dit stukje zag staan dacht ik dat ze er al langer mee bezig was en het heeft doorgezet toen haar ziekte eenmaal een feit was.

**************************************
Zo af en toe moet je even pas op de plaats maken anders red je het niet
**************************************

Iwan

Citaat van: Dity op 23 november 2009, 16:58:38
CiteerHet idee een poster te ontwerpen om op school te gebruiken, kreeg een ander karakter toen ze 1,5 jaar geleden te horen kreeg dat ze zelf kanker had. Haar ouders besloten Richelle te helpen met haar idee en richtten onder meer de stichting Rilax op om alles in goede banen te leiden.

Omdat ik dit stukje zag staan dacht ik dat ze er al langer mee bezig was en het heeft doorgezet toen haar ziekte eenmaal een feit was.
Ja inderdaad, vreemd, dacht dat ze al een tijdje wist dat ze kanker had en niet meer lang zou leven
en dat ze daarom die actie was begonnen. Ik las het eerst zo dat ze voor school een poster moest ontwerpen
en dat ze toen ze hoorde dat ze zelf kanker had heeft besloten om het over het scheldwoord kanker te doen.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."