Nieuws:

Toegang krijgen tot meer boards op het forum --> Ledengroepen

Hoofdmenu

Rijlessen in ruil voor seks populair in Nederland

Gestart door Iwan, 23 januari 2011, 20:44:22

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Iwan



Citeer

Rijlessen in ruil voor seks populair in Nederland

Verschillende Nederlandse websites bieden de mogelijkheid om rijlessen te vergoeden in natura,
wat vooral bij jongeren populair zou zijn.

Jongeren
Initiatieven als rijbewijs-goedkoopste-in-natura.nl bieden rijlessen aan,
de betaling van de instructeurs gebeurt met seks in plaats van met geld.
Deze manier van ruilhandel groeit gestaag en zou vooral bij jongeren populair zijn, dat meldt ad.nl.
"De betaling gebeurt na de les in de auto of ergens anders", aldus initiatiefnemer Patrick.

Niet strafbaar
De instructeurs die in natura betaald worden, zouden actief zijn in de gebieden rond Zaandam,
Hoorn en Beverwijk. Het Centraal Bureau Rijvaardigheidsbewijzen (CBR) is niet op de hoogte van deze 'trend'
en noemt het "een vreemde manier van werken". Het Openbaar Ministerie reageert dat dit niet strafbaar is
zolang dit op vrijwillige basis gebeurt en de instructeurs bevoegd zijn om les te geven.
Toch besloot de oprichter tijdelijk de website offline te halen door de media-aandacht.

*Betalen in natura
*Betalen in natura II
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Ik vind het een bizarre ontwikkeling, mocht ik een dochter/zoon hebben
die op deze wijze de rijlessen zou betalen dan zou ik dat verschrikkelijk vinden.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Citaat van: AD.nl
BOVAG: Actie nodig tegen seks in ruil voor rijles

Autobrancheorganisatie BOVAG wil dat de overheid actie onderneemt tegen rijscholen en instructeurs die rijlessen aanbieden in ruil voor seks.
,,Je hoeft maar even te googlen en je komt deze figuren al tegen", zegt Frank Hoornenborg, voorzitter van BOVAG Rijscholen.

,,Ze bieden hun diensten in het hele land aan", gaat Hoornenborg verder. ,,Ik vind dat ouders erop moeten kunnen vertrouwen
dat hun kinderen in goede handen zijn wanneer rijles wordt gevolgd.
''

Hij reageerde op berichtgeving van vaksite VerkeersPro die de hand heeft weten te leggen op stukken van de politie
waarin wordt gewaarschuwd voor dit fenomeen.

'Uitschot'
BOVAG klaagt al langer over ,,uitschot'' dat het imago van de branche zou schaden.
,Niemand houdt daar toezicht op en vooral in zo'n geval van seks in ruil voor rijles, en wie weet met minderjarigen,
is dat toch echt een druppel die de emmer doet overlopen.
''

Volgens Hoornenborg doet de brancheorganisatie alles wat in zijn macht ligt ,,maar vele duizenden andere figuren in onze branche
kunnen doen en laten wat ze willen, want die zijn geen lid.
''

In totaal zijn er in Nederland 7500 rijscholen geregistreerd. Een kleine 800 daarvan zijn aangesloten bij BOVAG.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."