Nieuws:

Volg het Iwaanidee Forum op twitter voor de laatste nieuwtjes omtrend het forum.

Hoofdmenu

Traditionele Rolverdeling

Gestart door Iwan, 14 maart 2015, 16:01:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Iwan



De traditionele rolverdeling waarin de man de kostwinner is en de vrouw het huishouding doet vervaagt steeds meer
en het traditionele gezin maakt steeds vaker plaats voor tweeverdieners. De verstandshouding tussen mannen en vrouwen
is veranderd en de vrouw is in veel gevallen niet meer financieel afhankelijk van de man.

Mannen met een werkende partner hebben meer depressieve klachten dan mannen waarbij de vrouw het huishouden op zich neemt.
Dat blijkt uit een onderzoek van de Universiteit Gent. Onderzoek wijst er ook voorzichtig op dat stellen die er een traditionele
rolverdeling op nahouden gemiddeld vaker seks hebben dan stellen die taken die traditioneel als mannen of vrouwenwerk worden gezien, delen.
De resultaten zijn best verrassend. Uit eerder onderzoek bleek namelijk dat echtgenoten meer seks hadden wanneer ze meer huishoudelijk werk deden.
Deze onderzoeken suggereerden dat vrouwen ze 'beloonden' voor hun harde werk met behulp van seks.


Hebben jullie een traditionele rolverdeling?
Hoe zit het bij jullie? En ben je er blij mee?
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

carola

bij ons is er geen traditionele rolverdeling; Gert-Jan werkt fulltime 40 uur in de week plus zijn overuren
ik werk parttime 2x in de week een ochtend in de schoonmaak daarnaast werk ik als gastouder elke dag, mits de ouders vrij zijn dan komen de kindjes niet. Het huis houden is niet alleen mijn werk GJ doet ook veel in het huishouden. Ja ben er ook erg blij mee dat het zo gaat mijn droom is uit gekomen omdat ik nu officieel gastouder ben

Nevyn

Bij ons is het ook niet traditioneel. Hij werkt 40 uur en is zo'n 50 uur weg per week. Ik ben zelfstandige en werk vanuit huis, maar maak vaak ook een uurtje of 50. We ondersteunen elkaar en proberen het beste in elkaar naar boven te brengen. Dat doet goed en maakt gelukkig. Je doet het allemaal samen en dat geeft weer vertrouwen.

Kim

Werken beide fulltime (ik tot 18 juli daarna weer zonder baan) en zorgen momenteel samen voor het huishouden al is het heel lastig combineren met 2 kids. Als je thuis komt wil je ook graag tijd doorbrengen met je kinderen.