Nieuws:

Volg het Iwaanidee Forum op twitter voor de laatste nieuwtjes omtrend het forum.

Hoofdmenu

Pretparken

Gestart door Iwan, 27 december 2006, 04:44:23

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Iwan





Wat voor een soort pretparken vind je leuk om heen te gaan?
Bijvoorbeeld een attractiepark of toch een dierentuin??
Misschien vind je een botanische tuin wel leuk of juist zoiets als het dolfinarium?
En welk park (binnen -en/of buitenland) vind je geweldig?
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Margje

De Efteling blijft altijd leuk/mooi hoe oud je ook bent...
Eurodisney ook leuk om eens heen te gaan (1 keer in de zoveel jaar dan wel)...
Dierentuinen altijd leuk ! Vooral Emmen is mooi...Dolfinarium vind ik ook leuk...

En nu ik een kleine heb zijn parken zoals het Sprookjesbos (Enkhuizen) erg leuk, en ook binnenspeelhallen (vooral als ut regent!)

mary-kate

ik ga ook voor de efteling dat bijft mooi
Life can be so beautyfull
so follow your heart

Dity

De Efteling is en blijft mooi, zowel voor jong al oud.

Ben er zelf voor de eerste keer geweest toen ik een jaar of 8 was daarna met mijn kinderen en ga er nu met mijn kleinkinderen heen   :app:

En Fantasialand in Duitsland is een geweldig park
**************************************
Zo af en toe moet je even pas op de plaats maken anders red je het niet
**************************************

Iwan

Voor mij is de efteling ook de nummer in van pretparken in Nederland.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

mary-kate

de efteling gaat 1 april weer open hoorde ik
ik ga er zeker een keer heen dit jaar ik vind het er erg leuk
Life can be so beautyfull
so follow your heart

mary-kate

Ben gisteren nog naar Slagharen geweest maar vond er niet veel aan
Met 2 uur heb je het er wel gezien en erg veel winkeltjes en snack / snoep tentjes
Life can be so beautyfull
so follow your heart

Iwan

Ik ga binnenkort (waarschijnlijk) met vrienden naar Walibi.
Ben er nog nooit geweest, dus ben benieuwd .......
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Margje

Ik wil graag naar Legoland Denemarken met de kleine man.....alleen ja....het is allemaal niet zo goedkoop  >:(

Lejah

Op zich vind ik pretparken wel leuk. Maar ivm mijn 2 kids (autismespectrumstoornissen) bezoeken wij het mondjesmaat.
Parken zoals Slagharen vinden zij niet veel aan en ik moet zeggen dat Slagharen mij ook tegenvalt. Wij zijn nog nooit in de Efteling geweest.
Wel een x zijn we een paar dagen naar Euro Disney geweest, gelijk een paar dagen idd zodat we niet alles in 1 dag hoefden te proppen. De jongste kreeg toen een speciaal pasje waardoor we niet in die lange rijen hoefden te staan, anders was het geen doen geweest. We zijn niet in de achtbanen geweest, maar in de zgn "mooie" attracties, zoals Pirates of the Carribean, Peter Pan, Starwars ed.

Dierentuinen doen we wel veel, we hebben ze allemaal gehad en ze hebben allemaal iets bijzonders. Artis lekker overzichtelijk, Blijdorp een mooi aquariumtunnel, Ouwehands prachtige waterspeeltuinen en witte tijgers enz.
Het Dolfinarium blijf ik mooi vinden.

Het afgelopen jaar hebben we een abonnement op het Archeon gehad, wel even rijden, maar de jongens vonden het helemaal geweldig! En ik vond het ook leuk.

Onze allergrootste wens van kids en mij:
Het Harry Potter park in Orlando, maar dat zal wel een wens blijven... ;D


Tip voor Legoland Denemarken:
Wij zijn daar een x in de meivakantie geweest, dat viel voor de Denen toen precies tussen Pasen en hun voorjaarsvakantie in, dus heel erg laagseizoen daar. Wij huurden een huisje een uurtje bij Legoland vandaan, ontzettend goedkoop. Eten mee in de kofferbak, want eten was daar erg duur, maar op de terugreis hadden we allemaal buitenspeelgoed in de kofferbak, heuse zandhappertjes om op te zitten zijn daar spotgoedkoop. Legoland was heel rustig in dat laagseizoen en we hoefden nergens te wachten en hadden na een dag eigenlijk alles in een rustig tempo gedaan. Helemaal geweldig.



Iwan

Wij gaan misschien komende zaterdag naar Walibi
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

carola

de efteling blijft mooi, dolfinarium lijkt me nog leuk om heen te gaan

little_mermaid

De Efteling, neem er ook jaarlijks een abonnement op  ;D

carola

Wat voor een soort pretparken vind je leuk om heen te gaan?
Efteling, Helledoorn

Bijvoorbeeld een attractiepark of toch een dierentuin??
Efteling, Helledoorn, dolfinarium,
Misschien vind je een botanische tuin wel leuk of juist zoiets als het dolfinarium?
dolfinarium vind ik het leukste, toen mijn schoonmoeder ging trouwen, zijn we ook in een soort kas geweest waar vlinders en andere dingen te zien waren

En welk park (binnen -en/of buitenland) vind je geweldig?
zie vorige vragen

Nevyn

Ik ben gek op pretparken. Ik ben toevallig afgelopen zaterdag nog in de (winter)Efteling geweest. Moet zeggen dat ik behalve de kou het niet zo winters vond. Wel enorm genoten van de sfeer en gezelligheid.

Verder ben ik geweest in: Movie World, Phantasialand, Europapark, Bobbejaanland, Walibi en Duinrell. Ben ook nog geweest in Archeon, maar dat valt volgens mij niet onder de noemer pretpark. Was overigens wel heel mooi.

Toch, Efteling blijft altijd favoriet. De aankleding, de sfeer, het gevoel. Ik heb dat bij nog geen enkel ander park gehad.

mary-kate

De efteling vind ik geweldig
Ik ben 1x in euro Disney geweest maar daar vond ik niet zo veel aan na die ene keer heb ik het wel gezien
Life can be so beautyfull
so follow your heart

Jetheu

De Efteling en Disneyland (Parijs en Amerika)

Iwan

Ik zie dat hier veel liefhebbers van de Efteling zijn, zaterdag 18 Juli houden we een forummeeting in de Efteling,
dus misschien een mooie kans om weer eens naar de Efteling te gaan en meteen een aantal forumleden te ontmoeten.  ;D
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Willeke

Efteling staat hier ook op nummer 1. Ga er aanstaande zaterdag weer heen met familie. Dat is sinds 5 jaar ons jaarlijks uitje :)
Slagharen ben ik een paar keer geweest maar valt tegen. In een paar uur heb je alles wel gezien.
Vorig jaar nog naar Bobbejaanland geweest, dat was een leuk park! Wel wat verouderd maar ach, we hebben veel lol gehad.

Voor mensen die van mooie tuinen houden, je hebt een hele mooie in Utrecht, vlakbij de Uithof. Ben even kwijt hoe het heet maar het is er zo waanzinnig mooi! Je kan er echt heerlijk wandelen.

DonWoozy

van de parken waar ik nu geweest ben dan blijft de Efteling toch ook wel het leukste park!