Nieuws:

Volg het Iwaanidee Forum op twitter voor de laatste nieuwtjes omtrend het forum.

Hoofdmenu

Zelfbevrediging vrouwen toegenomen

Gestart door Iwan, 11 december 2008, 17:34:17

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Iwan



Citaat van: SpitsNieuws.nl
Zelfbevrediging vrouwen toegenomen

Steeds meer vrouwen bevredigen zichzelf, blijkt uit een onderzoek van
The Gossard Big M Survey in Groot-Brittannië. Negen van de tien vrouwen
neemt regelmatig de tijd om even tot zichzelf te komen.
Dat is het hoogste percentage ooit!

Tweederde van de ondervraagde vrouwen zegt drie keer per week de hand
aan zichzelf te slaan. Maar de dames uit Londen spannen toch wel de kroon.
De gemiddelde Londense vrouw doet het zo'n vier keer per week met zichzelf.

Betasten
Voor het onderzoek moesten ruim duizend vrouwen tussen de achttien en dertig jaar
vragen beantwoorden over hun houding ten opzichte van seks, gewoonten, fantasieën
en frequentie. Opvallend is dat 92 procent zegt zichzelf te betasten, terwijl dat tijdens
hetzelfde onderzoek in 1979 maar 74 procent was en in 1953 zelfs maar 62 procent.

Voordelen
"Eén van de grootste voordelen van masturbatie is dat we er meer zelfvertrouwen
door krijgen als we met een partner naar bed gaan. Ook communiceren we nu beter
in bed en voelen we ons meer bevredigd, iedereen heeft er dus baat bij
",
aldus een cursusleidster voor vrouwen in The Sun.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Ik kan me niet voorstellen dat iemand niet de hand aan zichzelf slaat,
al zal het bij vrouwen ongetwijfeld wat minder voorkomen dan bij mannen.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan



Citaat van: HLN.be
Zin in soloseks is aangeboren bij vrouwen

Testosteron is niet de reden waarom mannen een hoger libido hebben dan vrouwen, een recent onderzoek
weerlegde onlangs deze mythe. Vorsers ontdekten namelijk dat dames met een hoog niveau van deze stof
niet meer zin in seks hebben met hun partner, maar wel vaker masturberen.

105 mannen en 91 vrouwen vulden aan de universiteit van Michigan een vragenlijst in over hun seksleven,
relatie, stressniveau, humeur en hun zelfbeeld. Ook werd via speekselstalen gemeten hoe hoog het niveau
van het geslachtshormoon testosteron en het stresshormoon cortisol was.  Zowel mannen als vrouwen
maken testosteron aan, bij de mannen gebeurt dat in de testikels, bij de vrouwen in de eierstokken.
De vorsers ontdekten dat het niveau hiervan niets niet bepaalde hoe vaak mannen dachten aan masturberen of seks,
hoewel vrouwen met veel testosteron minder vaak dachten aan vrijen met een persoon, maar wel vaker masturbeerden.

Intimiteit
De onderzoekers zeggen dat de resultaten suggereren dat het libido bepaald wordt door heel wat verschillende factoren
waaronder stress. Van Anders zegt dat de resultaten van voorgaand onderzoek dit bevestigen, daaruit bleek namelijk al
dat vrouwen die al lang samen zijn met hun partner een lager niveau van testosteron hebben. Wat kan betekenen
dat het hormoon maakt dat vrouwen intimiteit zoeken bij een vaste partner en geen seks.

Andere invloedenEen hoog niveau van testosteron kan ook een teken van stress zijn omdat de adrenale klier, die ook het hormoon vrijgeeft,
hard werkt tijdens stresserende tijden. De vrouwen die het meeste zin hadden in soloseks hadden het hoogste niveau
van testosteron, wie geen zin had om te masturberen had het laagste niveau. Dit suggereert dat zin in geslachtsgemeenschap
meer beïnvloed wordt door sociale factoren, zin in zelfbevrediging is aangeboren.

Waarom masturberen?
"De resultaten van dit onderzoek zorgen alleen maar voor meer wetenschappelijke twijfel omtrent het libido. Er bestaat dus
geen duidelijk verband tussen masturberen en seksueel verlangen. Mannen bevredigen zichzelf vaker, ze hebben ook meer zin
in seks in vergelijking met vrouwen. Sommige mensen plezieren graag hun partner met seks, anderen plezieren liever zichzelf
",
aldus professor en onderzoeker Sara van Anders.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan



Citaat van: Iwan op 11 december 2008, 17:34:17


Citaat van: SpitsNieuws.nl
Zelfbevrediging vrouwen toegenomen

Betasten
Voor het onderzoek moesten ruim duizend vrouwen tussen de achttien en dertig jaar
vragen beantwoorden over hun houding ten opzichte van seks, gewoonten, fantasieën
en frequentie. Opvallend is dat 92 procent zegt zichzelf te betasten, terwijl dat tijdens
hetzelfde onderzoek in 1979 maar 74 procent was en in 1953 zelfs maar 62 procent.
Ik denk dat vrouwen tegenwoordig er eerlijk voor uit durven te komen dat ze masturberen dan vroeger.
Masturberen is natuurlijk een goede manier om je eigen lichaam te leren kennen, en wat je lekker vind
en daarbij vind ik een masturberende vrouw erg opwindend en mooi om te zien.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."