Nieuws:

Toegang krijgen tot meer boards op het forum --> Ledengroepen

Hoofdmenu

Een grote kont is gezond

Gestart door Iwan, 8 mei 2008, 01:45:54

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Iwan



Citaat van: HLN.be

Een grote kont is gezond

Het vet dat zich opstapelt op de heupen en achterwerk kan je
beschermen tegen diabetes, blijkt uit Amerikaans recent onderzoek.

Afvallen door vet
De Amerikaanse onderzoekers verrichtten onderzoek op muizen.
Die kregen vet van hun heupen getransplanteerd kregen naar hun buik.
Als snel bleek dat de muizen afvielen en dat hun vetcellen krompen.
Ook hadden ze een betere suikerspiegel en het niveau van hun insuline
in het bloed verbeterde. De levenstijl van de muizen veranderde niet.

Beschermen
"Deze resultaten zijn zeker verrassend", zegt onderzoeker Ronald Kahn.
"We ontdekten dat het vet op heupen en achterwerk voordelige effecten had,
zeker wanneer je het injecteert in de buik. De studie startte met een onderzoek
naar de effecten van vet uit verschillende lichaamsdelen op metabolische ziekten als diabetes.
"

Wetenschappers weten al langer dat vet aan de buik het risico op diabetes
en hartziekten verhoogt. Mensen met brede heupen en een grote kont daarentegen
hebben minder kans op deze ziekten. Nu blijkt dat onderhuids vet mensen actief
kan beschermen tegen metabolische ziekten.

Niet alle vet is slecht
"Dit onderzoek is heel belangrijk omdat het bewijst dat niet alle vet slecht is.", zegt Kahn.

Nu wil het onderzoeksteam de substanties van vet op heupen en achterwerk
vinden die verantwoordelijk zijn voor deze gezondheidsvoordelen. Ze hopen
een medicijn te kunnen ontwikkelen dat dit effect nabootst nabootsen.
Het is wel geweten dat vet verschillende hormonen produceert,
maar geen van de reeds gekende hormonen zou betrokken zijn in het proces.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

DonWoozy

nou geef mij maar een lekker stevige kont dan heb je tenminste wat om vast te pakken ;)

Iwan

Ik heb ook liever een stevige zachte kont
dan wanneer je er op slaat je je hand pijn doet omdat je op bot slaat.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

DonWoozy

Citaat van: Iwan op  8 juni 2008, 19:15:57
Ik heb ook liever een stevige zachte kont
dan wanneer je er op slaat je je hand pijn doet omdat je op bot slaat.

juistem Iwan jij begrijpt het :) ben ik het namelijk ook volledig mee eens!!

DonWoozy


gjk

een stevige kont is altijd goed! :)

Iwan



Citaat van: AD.nl
Dikke kont houdt vrouwen gezond

Vrouwen mogen ze dan al liever kwijt dan rijk zijn, een dik achterste duidt op een gezonde vrouw.
Amerikaanse wetenschappers publiceerden hun bevindingen over de gezondheidsvoordelen in the International
Journal of Obesity.

Beter wat vet rond je achterste en aan de dijen, dan helemaal geen. Het vetlaagje vermindert het effect van schadelijke eiwitten
die ontstekingen en verstopte slagaders verstoppen. Op die manier krijgen hart-en vaatziekten en diabetes geen kans.

Opgestapeld vet rond het onderlichaam is moeilijker af te breken dan het vet op het bovenlichaam, daar zijn vrijwel
alle dames het over eens. Een sneller afbrekingsproces maakt echter dat er meer proteïnen vrijkomen die gelinkt worden
aan hartziekten en diabetes.

Een langzame vetverbranding maakt dat er meer hormonen vrijkomen die bloedvaten beschermen en een betere
bloedglucose bevorderen. Die gunstige effecten komen eerder bij vrouwen voor omdat testosteron bij mannen
de opslag van vet rond hun dijen, onderdrukt.

Onderzoeker dr. Konstantinos Manolopoulos, van de universiteit van Oxford:
"Het vet rond onze dijen en heupen is anders dan het vet rond onze buik. Er is' goed 'vet en' slecht 'vet - net zoals er
goede en slechte cholesterol.  De cellen in het lagere lichaamsvet werken anders dan de vetcellen in het bovenlichaam
".

"De verdeling van lichaamsvet wordt al langer als belangrijke risicofactor van hart-en vaatziekten aanzien.
Het percentage van de heup- tot maagvet, zoals gemeten door de taille-tot-heup ratio, zou een betere graadmeter zijn
voor hart-en vaatziekten dan de Body Mass Index
".
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Citaat van: AD.nl
Een strakke, sterke kont is gezond

ROTTERDAM - Een welgevormde kont maakt je niet alleen aantrekkelijker, maar dit heeft ook tal
van gezondheidsvoordelen. Daarom geven we je enkele tips van experts hoe je dit kan verkrijgen.

Een mooie kont bepaalt niet aan de aantrekkelijkheid bij vrouwen, ook bij mannen is dit belangrijk.
Bij de heren accentueert dit namelijk de V-vorm, brede schouders en een smalle taille. Bij vrouwen
benadrukt dit de overgang van haar taille naar haar heupen, wat een zandloperfiguur geeft.

Gezondheid
De kont helpt het lichaam voort te stuwen, wat maakt dat we efficiënt kunnen wandelen aan een goede pas.
Een sterke, strakke kont verlaagt ooK de kansen op lagere rugpijn. Usain Bolt en Asafa Powell zijn voorbeelden
van atleten met zo'n kont en dat is niet zonder reden. Dit helpt hen namelijk goede resultaten neer te zetten
op de atletiekpiste. Vooral sprinters en voetbalspel ontwikkelen krachtige kontspieren om goed te kunnen versnellen.

Oefeningen
Om je kont in de juiste vorm te krijgen, is het belangrijk dat je eerst wat vet in dit gebied verliest of dat je wat spieren
kweekt om deze steviger te maken. Om vet in dit gebied kwijt te raken, kun je de gluteaalspieren en je bovenspieren
trainen met specifieke beenspieroefeningen. Probeer dagelijks keer een set van 15 of 20 af te werken. Als je spieren
wil kweken, doe je dezelfde oefeningen met zwaardere gewichten, maar herhaal je ze minder. De meeste kan je uitvoeren
met je lichaamsgewicht als weerstand.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

carola

ik heb een stevige kont, kan mijn partner goed vast houden

Iwan



Citaat van: gjk op  5 januari 2010, 20:56:07
een stevige kont is altijd goed! :)
Vooral wanneer een kont wat groter is het wel fijn als die ook wat steviger is.
Een enorme hangbips vind ik nou niet meteen aantrekkelijk.

Een collega op het gemeentehuis heeft ook een enorme kont....
Zij is zelf niet zo breed en niet zo lang, verder een mooi figuurje, maar met echt
een enorme partij billen. Lijkt bij haar best wel vreemd, omdat ze zelf dus niet zo
breed is.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan



Citaat van: AD.nl

De verrassende redenen waarom mannen op forse konten vallen

Als de popmuziek een indicatie mag zijn, draait alles tegenwoordig rond dikke konten. Vrouwenkonten, welteverstaan.
Wetenschappers zijn daardoor allerminst verrast, maar de reden waarom mannen zich aangetrokken voelen
tot voluptueuze zitvlakken, zal u wel verbazen.

Evolutiepsychologen zoals Gordon G. Gallup van de Universiteit van Albany zit de aantrekking tot grotere billen
bij de man genetisch ingebakken. Evolutie draait niet om de zogenaamde 'survival of the fittest',
betoogt Gallup. Het gaat erom je genen te koppelen met iemand die genen heeft die gezondheid,
vitaliteit en vruchtbaarheid in zich dragen.

Zandloperfiguur = gezond nageslacht
"De reden waarom smalle tailles en brede heupen zo gewaardeerd worden en dus de reden waarom mannen
deze kenmerken aantrekkelijk vinden ook al weten ze niet precies waarom, is tweeledig
", aldus Gallup.
"Als een vrouw een smalle taille heeft, is ze niet zwanger. Als ze brede heupen heeft, is dat een teken
dat ze zonder problemen kinderen kan baren
". Vertaald: het zandloperfiguur is voor mannen een teken
dat een vrouw voor gezond nageslacht kan zorgen, een soort garantiebewijs.

Ook slimmere kinderen
Wat die kinderen betreft: vrouwen met dikkere konten hebben blijkbaar ook slimmere kinderen
en zijn zelf ook intelligenter. Het vet in de vrouwenbillen bevat polyonverzadigde vetzuren die belangrijk zijn
voor de ontwikkeling van de foetus.

"Onderzoek heeft uitgewezen dat de kennisscores van baby's stijgt naarmate hun moeders bredere heupen hebben.
Niet alleen de kinderen, maar ook de moeders scoren hoger op kennistests
".

Mannen mogen zich dan niet bewust zijn van de vrij logische redenen waarom ze zich aangetrokken voelen
tot grotere vrouwenbillen, de aantrekking is er niet minder om.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan



Citaat van: Iwan op 22 oktober 2014, 17:53:32


Citaat van: AD.nl

De verrassende redenen waarom mannen op forse konten vallen

Een grote bips is niet een criteria waarop ik een vrouw selecteer, een te grote kont vind ik ook niet mooi.
Billen moeten voor mij stevig zijn en er moet wel wat vlees op zitten, maar niet te groot.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Nevyn


Iwan



Citaat van: Nevyn op  7 januari 2015, 14:11:27
Wat is dan te groot, Iwan?
2 ex-en van mij hadden nogal een groot achterwerk. Nou is een groot achterwerk niet zo'n probleem,
maar wanneer je weinig beweegt gaan ze hangen en gaat de vorm eruit. Dat merk ik zelf ook bij mij eigen
billen, ik heb geen grote billen, maar het ziet er niet uit.  ;D
Anyway mijn eerste dinnetje waarmee ik de liefde bedreef had ook een tamelijk grote derriere en dat maakte
de eerste keer welk lastig vond ik. Natuurlijk ook omdat ik geheel onervaren was in de liefde. Ze zat op haar knieën
voor me en ik kon haar maar lastig penetreren omdat hij billen in de weg zaten.  ;D
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan



Citaat van: HLN.be
Evolutionair bepaald: man vindt vrouwen met een vol achterste aantrekkelijker

Het is eindelijk bewezen waarom Kim Kardashians achterkant op zoveel mannelijke bewondering kan rekenen.
Alles heeft te maken met de evolutie. Mannen zouden de voorkeur geven aan vrouwen met een gekromde ruggengraat
(of een volle kont) omdat zij beter zouden zijn in het verzamelen van voedsel.

Het is geen geheim dat mannen vrouwen met een smalle taille, lange benen en een goed ontwikkelde boezem verkiezen.
Maar nu voegen wetenschappers ook een gekromde ruggengraat aan dat lijstje toe. Recent onderzoek wees immers uit
dat mannen een ruggengraat met een welving van 45 graden boven het achterste het aantrekkelijkst vinden.

Evolutionair voordeel
Die hoek gaf de vrouw een voordeel tijdens haar zwangerschap. In de periode van de jager-verzamelaars konden deze vrouwen
namelijk langer naar voedsel zoeken. Met een hoek van 45 graden hadden ze minder druk op hun heupen, wat gezondheidsproblemen
en vermoeidheid van de spieren voorkwam. Daardoor konden ze niet alleen langer naar voedsel zoeken, maar liepen ze ook
geen risico op rug letsels. Door die evolutionaire voordelen waren deze vrouwen een stuk aantrekkelijker voor de mannen.

"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Nevyn

Yes! Ik heb het altijd al gezegd!

Iwan



Citaat van: Nevyn op  7 maart 2015, 23:28:03
Yes! Ik heb het altijd al gezegd!
Dat van de gekromde ruggegraat?
Ik weet het allemaal niet met zulke onderzoeken, ik vind wat kleinere borsten juist mooier
en een kont hoeft voor mij ook niet al te groot te zijn. Denk toch dat het een kwestie van persoonlijke voorkeur is en dat die voorkeur per man verschilt.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Nevyn

Natuurlijk is het een kwestie van voorkeur. Maar een vriendin en ik zijn ervan overtuigd dat vrouwen met een grote kont meer aantrekkingskracht op een man hebben dan een vrouw zonder kont.

Iwan



Citaat van: Nevyn op  7 maart 2015, 23:34:47
Natuurlijk is het een kwestie van voorkeur. Maar een vriendin en ik zijn ervan overtuigd dat vrouwen met een grote kont
meer aantrekkingskracht op een man hebben dan een vrouw zonder kont.
Ik denk ook wel dat het voor de meeste mannen het geval is, ik ben graag een uitzondering.
Er moet wel wat vlees op de billen zitten, maar een al te grote kont, zoals de genoemde mevrouw Kardashian vind ik niet mooi.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."