Nieuws:

Toegang krijgen tot meer boards op het forum --> Ledengroepen

Hoofdmenu

'Powned-verslaggever mishandeld door diplomaten'

Gestart door Iwan, 21 november 2013, 16:41:38

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Iwan

Citaat van: AD.nl
'Powned-verslaggever mishandeld door diplomaten'

Danny Ghosen, verslaggever van omroep Powned, is vanmiddag mishandeld door de ambassadeur van Angola
en drie van diens collega's. Dat heeft Powned-directeur Dominique Weesie gezegd. 'We zijn echt wel wat duw-
en trekwerk gewend, maar vuistslagen in iemands gezicht gaan alle perken te buiten
', vindt hij.

Nadat de PVV vanmiddag in de Tweede Kamer voorstelde om foutparkerende diplomaten aan te pakken, besloot de omroep
om er een item van te maken. Danny Ghosen zag tijdend de opnames op de 'Lange Voorhout' dat vier auto's
van diplomaten verkeerd geparkeerd stonden. Toen hij deze Angolese diplomaten hierop aansprak ging het mis.

De verslaggever kreeg een aantal vuistslagen van de diplomaten. Hij liep daardoor een losse tand en pijn aan kaak en oor op.
'Danny is best wel een lefgozer, maar hierdoor is hij echt van de kaart,' aldus Weesie.

Aangifte
Ghosen moest naar het ziekenhuis en heeft aangifte gedaan. Of zij hier wat mee kunnen doen is nog maar de vraag,
gezien de onschendbaarheid van diplomaten.

Meerdere camera's hebben het incident vastgelegd, zei de directeur. 'Ik heb de beelden vergeleken met foto's van de ambassadeur.
Ik weet zeker dat hij het was.
' De andere drie betrokkenen zouden de ambassadeursvrouw en twee medewerkers zijn.

Opgepakt
Vorige maand lag Ghosen ook al met diplomaten in de clinch. Toen werd hij opgepakt wegens het veroorzaken van overlast.

"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Kattenhuis

Bewuste diplomaten het land uit wijzen. Andere mensen slaan en dan met onschendbaar zijn weg komen moet niet kunnen.

Iwan

Citaat van: Kattenhuis op 21 november 2013, 21:29:38
Bewuste diplomaten het land uit wijzen. Andere mensen slaan en dan met onschendbaar zijn weg komen moet niet kunnen.
De persoon die de verslaggever van Powned geslagen en geschopt zou hebben, waarbij de verslaggever een gescheurde lip,
losse tand, gekneusde kaak en een lichte hersenschudding zou hebben opgelopen, zou lokale medewerker van de ambassade
zijn, dus de onschendbaarheid is niet op hem van toepassing. Ik ben benieuwd of hij vervolgd gaat worden voor mishandeling.

Mishandeling PowNews-reporter niet door diplomaat


Wat ik vooral verontrussend vind is om te lezen op de FaceBook van het NRC hoeveel mensen het gebruik van geweld tegen
de verslaggever goedkeuren of juist toe juichten. Wat je ook vind van een omroep, een verslaggever of de werkwijze van die
omroep/verslagggever, wanneer je geweld goedkeurt ben je in mijn optiek een behoorlijk fout persoon. Of zoals J.P. Balkende
het zou zeggen: "Geweld heeft in Nederland nooit het laatste woord." Maar daar zijn sommige zieke mensen het schijnbaar
niet mee eens. Als iemand een andere mening heeft, iemand vervelende vragen stelt of als iemand je gewoon niet aanstaat
dan sla je er maar gewoon op.... Zo'n instelling laat een gebrek aan beschaving zien, ik vraag me af of ze hun kinderen
ook zo opvoeden dat geweld tegen anderen prima is als anderen lastig gaan doen.

Facebook NRC
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."