Nieuws:

Volg het Iwaanidee Forum op twitter voor de laatste nieuwtjes omtrend het forum.

Hoofdmenu

Tips voor een sexy plat buikje

Gestart door Iwan, 26 december 2006, 07:14:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Iwan



De zomer komt eraan.
En daarmee het moment dat we onze dikke, gemakkelijke en vooral alles verhullende kleding
kunnen verwisselen voor een luchtigere maar - helaas - alles onthullende outfit.
Kortom, het is het moment waarop we meer van onszelf laten zien.


En niet allemaal zijn we in vorm zoals we dat gehoopt hadden.
We nemen ons aan het einde van iedere zomer steevast voor tijdens de komende winter
om extra aandacht aan ons lichaam te besteden. Maar vaak komt het er niet van.
De kou, het werk en de studie vormen een bron van stess, en dan troosten we onszelf maar weer
met iets lekkers... en als het pijpenstelen giet, is het meer dan logisch dat we de sportschool
voor een keer verstek laten gaan.

Het resultaat?
Met het mooie weer zijn we blij, maar met de luchtige zomerkleding vaak wat minder.
En om maar niet te spreken voor de gevreesde bikini-test die ons binnenkort te wachten staat.

Wat te doen?
Wanhopen helpt niet, ook omdat er - laten we eerlijk zijn - belangrijkere problemen in de wereld zijn
dan (niet) hebben van een wespentaille.
Maar het is natuurlijk nooit te laat om er iets aan te doen. Het weer wordt beter,
de dagen worden langer en warmer, we hebben minder trek... allemaal ideale omstandigheden
om naar een fantastisch zomerlijf toe te werken.

In dit artikel willen we je een aantal suggesties geven.
Volg ze dagelijks en met een beetje goede wil ga je de zomer in met een stevige buikspieren
en een sexy plat(ter) buikje.

suggestie 1
Een uiterst banale, maar wel heel effectieve suggestie: schrijf je in bij de sportschool.
De beste manier om resultaten te bereiken is onder het (strenge) toeziende oog van een ervaren trainer.
In de sportschool heb je bovendien beschikking over de juiste instrumenten.

suggestie 2
Zorg voor voldoende lichaamsbeweging.
Probeer te lopen of te fietsen in plaats van de auto te pakken.
Ga met de trap en niet met de lift als het niet nodig is.
Profiteer van de mooie dagen om wandelingen of fietstochtjes te organiseren.
Het zijn heel effectieve manieren om overtollig vet te verbranden,
zonder dat je je er compleet voor in het zweet moet werken.
Bovendien geeft een stevige wandeling of een flinke fietstocht een goede impuls aan je metabolisme
dat tijdens de winter wat 'vertraging' kan hebben opgelopen.

suggestie 3
Wijd 5 minuten per dag aan het trainen van je buikspieren.
Wat je alleen moet doen, is de oefeningen elke morgen, als je net wakker bent,
voor tenminste vijf minuten uitvoeren. Iedere dag zul je vooruitgang boeken.
misschien heb je de eerste dagen met spierpijn te kampen, maar daarna zullen je spieren al snel veel sterker zijn.
Hoe meer resultaten je bereikt, hoe meer gemotiveerd je zult zijn om je dagelijkse oefeningen te doen.
Bovendien zul je na verloop van tijd je buik beter kunnen inhouden.
Allemaal redenen om die oefeningen toch maar iedere dag te doen.
En met iedere dag bedoelen we: iedere dag!
Wat zijn nu vijf luttele minuutjes per dag?

suggestie 4
Probeer zo min mogelijk alcoholische drankjes en frisdranken met suiker te drinken.
Vermijd vooral frisdrankjes met suiker en prik.

suggestie 5
Maak er een goede gewoonte van om veel te drinken.
Zorg ervoor dat je altijd een flesje water bij de hand hebt.
Drink ook - of beter: vooral - als je geen dorst hebt (als je dorst hebt, is het al te laat!).
Van water word je niet dik en het helpt om je afvalstoffen in je lichaam af te voeren.
Verder lijkt het erop dat je metabolisme, als je te weinig vocht binnenkrijgt, minder snel werkt.
En dat willen we nu juist niet!

suggestie 6
Als je lange dagen achter je bureau doorbrengt, probeer dan af en toe je buikspieren even aan te spannen.
Niemand zal het merken, maar ondertussen stimuleer jij ze nog eens extra, en zet je weer een stap verder
op de weg naar een superstrakke buik.

suggestie 7
Vermijd zo veel als mogelijk levensmiddelen die een opgezette buik kunnen veroorzaken.
Zo zijn er mensen die niet goed tegen melkproducten kunnen.
Weer anderen kunnen niet tegen sommige groenten, enzovoorts.
Iedereen weet wel van zichzelf waar hij of zij niet tegen kan.
Vermijd daarom deze levensmiddelen, zeker als je je strakke shirtje aan wil
of een dagje strand op het programma staat.

suggestie 8
Beperk zoveel als mogelijk de consumptie van vette voedingsmiddelen en wees op je hoede voor eetbuien.
Probeer je maaltijden evenwichtig over de dag te verdelen.
Drie maaltijden en twee (gezonde) snacks per dag is ideaal.
Zorg ervoor dat je altijd een appel, een wortel of een andere lichte snack bij de hand hebt
voor het geval je opeens trek krijgt. Let verder op de kleine dingetjes: magere yoghurt en melk
in plaats van volle yoghurt en melk, jam zonder suiker, biscuitjes in plaats van roomboterkoekjes,
bakken in olie in plaats van boter (of beter nog: liever koken, stomen of grillen dan bakken).
Het scheelt echt.

suggestie 9
Mocht het je om een of andere reden toch toegeven aan een eetbui of 'vergeet' je een paar dagen
je buikspieroefeningen te doen, voel je dan niet schuldig, maar pik de draad zo snel mogelijk weer op.

Probeer de bovenstaande suggesties maar eens op te volgen.
Je moet er natuurlijk geen wonderen van verwachten,
maar als je ze voor een langere periode - min of meer -in praktijk brengt,
mag je zeker op resultaten rekenen. proberen kan geen kwaad, toch?

*Bron: TrendyStyle.net

"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

gjk

Vrouwen met een plat buikje daar hou ik wel van is ook erg sexy om te zien. :D

Iwan

Citaat van: gjk op  2 augustus 2010, 10:39:56
Vrouwen met een plat buikje daar hou ik wel van is ook erg sexy om te zien. :D
Dat ben ik met je eens, maar een vrouw met een 'wat meer' buikje vindt ik ook wel wat hebben,
daar kun je lekker met je hoofd op liggen.   ;D
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan



Citaat van: Nina.be

Zo krijg je een platte buik - voeding en gedrag

Het bikiniseizoen komt eraan en we moeten er niet om liegen: ons lichaam is daar nog niet klaar voor.
Ruim acht op tien vrouwen krijgt 'bikinistress' van het idee alleen al. De buik baart de meerderheid zorgen.

Goede vetten
Goede vetten zijn onontbeerlijk in een evenwichtig en gezond dieet.
Noten, avocado's, vette vis en olie mogen elke dag in beperkte mate op het menu staan.
Ze helpen om vet te verbranden rond de middel en maken zo de buik platter.
Vermijd ten alle tijden transvetten en verzadigde vetten.

Neem een bad
De leukste platte buiktip ooit: ga in bad!
Voeg een of twee koppen Epsomzout toe aan comfortabel warm water en ontspan.
De zouten doen vanzelf hun werk: het onttrekken van giftige stoffen aan het lichaam.
Een of twee baden per week zou het gewichtsverlies moeten versnellen.

Lenteschoonmaak voor je innerlijke zelf
Ook je organen en darmen hebben recht op een lenteschoonmaak.
De westerse levensstijl zorgt er bijvoorbeeld voor dat er meer slechte bacteriën
in de darmen zitten dan goed is voor ons. Een goede ratio is 85-15.
Ook de maag kan toe zijn aan een filtering na een zware winter.

Lenteschoonmaak:
1)    Drink gefilterd water
2)    Schakel over op biovlees en -groenten om de inname van schadelijke stoffen te vermijden
3)    Schrap alcohol: het bevat dikmakende suikers en doodt probiotica
4)    Breng een antibioticakuur in evenwicht met een probioticakuur. Antibiotica doden alle bacteriën, ook de goede.
5)    Vermijd medicatie
6)    Eet vezelrijke voeding (voor de darmflora) en yoghurt
4)    Overkoken
Kook groenten en aardappelen niet te lang, om verlies van voedingsstoffen en vitamines te beperken.
De helft van de dagelijkse groentenconsumptie (300 gram) zou moeten bestaan uit rauwe groenten,
wie wil kan alleen maar rauwe groenten eten. Andere opties zijn het stomen, blancheren of roosteren van de groenten.

Let op gluten
Glutenrijke voeding kan je darmwand week en traag maken, en maagproblemen veroorzaken.
Wie glutenintolerant is zonder het te weten, kan een opgezwollen buik hebben door een ontsteking van de darmen.
Gluten zitten in veel normale voeding, zoals brood, pasta, cornflakes, gebak, ontbijtkoeken, alcohol, smeerkazen,
dressings en sauzen en zelfs ketchup.

Slaap
Onze tweede favoriete platte buiktip: slapen!
Voldoende slaap vermindert de nood aan snoepen en houdt de eetlust beter onder controle. Vier tips:

1. Bereid je voor op je slaap. Zet op tijd je laptop, gsm, iPhone, iPad en TV uit, en ban deze zeker uit de slaapkamer.
    Dim de lichten, volg een vaste routine en ga zoveel mogelijk op hetzelfde uur slapen.

2. Verlucht je slaapkamer, en hou de temperatuur onder controle. Tussen 16 en 18 graden zou ideaal zijn.

3. Indien mogelijk: hou korte dutjes overdag. Maximaal 15 minuten, waarbij je je ogen sluit en rust.
    Geen elektronica, boeken of muziek.

4. Maak van je slaapkamer een donkere, stille ruimte. Koop gordijnen die licht blokkeren, installeer dubbel
    of driedubbel glas om geluid buiten te houden. Wie dat niet kan of wil, kan altijd een oogmasker en/of oordoppen proberen.

Voeding die je een platte buik geeft
Deze konden niet ontbreken op de lijst: voeding die je buik plat maakt,
doordat ze stress verminderen en het stresshormoon cortisol niet de kans krijgt om je buik op te blazen.

1)    Eet elke dag een handjevol blauwe bessen
2)    Kies voor groene groenten: hoe groener hoe beter. Ook rood, oranje en geel zijn aanraders
3)    Zet kalkoen op het menu: het bevat een aminozuur dat het gelukshormoon serotonine triggert
4)    Drink tot 2 liter plat water, liefst op kamertemperatuur
5)    Geniet van biologische, niet-gesuikerde yoghurt
6)    Verwerk vette vissen als zalm, tonijn of makreel in je maaltijden
7)    Voeg noten als amandel, pistache en walnoten toe aan je salade. Maximum een handvol per dag!
8)    Eet vaker avocado
9)    Smul zonder zorgen van meloen, frambozen en aardbeien
10)  Rundsvlees zit barstensvol ijzer, zink en vitamines B.
        Beperk jezelf tot twee porties per week en kies zo vaak mogelijk voor bio.
        Vermijd verwerkte versies en kies voor puur vlees: liever carpaccio dan gehakt!

Beperk het aantal uren voor het scherm
Jobs draaien rond de pc, de vrije tijd rond Facebook , iPhone en tv. Alles samen zitten we dus véél voor een scherm.
Vermoeiend, maar ook verwarrend voor de hersenen. Gun jezelf echte vrije tijd: ga sporten, wandelen of fietsen,
nodig vriendinnen uit of date met je partner.

Snij de vampieren weg
Je kent ze wel: de vrienden die de energie uit je wegzuigen, die er zijn als zij jou nodig hebben maar niet omgekeerd.
Die negatief in het leven staan, je niets gunnen of je zelfvertrouwen onderuit halen. Het leven is te kort daarvoor.
Vriendschap is een tweerichtingsrelatie: steek tijd in mensen die hetzelfde doen voor jou.
En waarmee je evenzeer en ongegeneerd plezier kan maken.

Laat  je masseren
Een massage is in stressvolle tijden geen luxe maar een noodzaak: laat de stress wegmasseren,
en geef de kans aan de goed gevoel-hormonen. Het hoeft niets te kosten: schakel je partner, zus of beste vriend(in) in!

Time-out
Maak bewust tijd voor jezelf, al is het maar een halfuurtje per dag.
Dan lees je wat je wil, kijk je dromerig naar je tuin, speel je met je katten of praat je met je partner of je moeder.
Wat het ook is dat je ontspant.

Ontbijt altijd
Het schiet er al te vaak bij in, maar we blijven het benadrukken: het ontbijt is echt belangrijk.
Heb je geen tijd, sta dan vroeger op (en ga vroeger slapen). Ontbijt evenwichtig, met een stuk fruit en iets calciumrijk,
zoals melk of een yoghurt. Het vermindert de kans op snacken en maakt dat je lichter luncht, wat altijd een effect heeft op de buik.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

carola

ik heb een iets meer buikje, kan mijn partner mooi op liggen met zijn hoofd  ;)

Iwan

Ik zal eens kijken of hier suggesties tussen zitten die ik kan gebruiken en met een beetje mazzel
en doorzettingsvermogen heb ik weer een strak buikje voor ik naar het strand ga. Al valt mijn buikje
helemaal niet op als ik sta of lig.  ;D
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."