Nieuws:

Volg het Iwaanidee Forum op twitter voor de laatste nieuwtjes omtrend het forum.

Hoofdmenu

Beoordeeld worden, positief/negatief, op je geslacht of uiterlijk.

Gestart door Iwan, 24 juli 2010, 22:57:48

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Iwan



Heb je wel eens het gevoel, of denk je dat je (mede) beoordeeld wordt op je geslacht en/of uiterlijk?
Wanneer heb/had je dat gevoel en hoe ging je er mee om,
zei je er wat van of maakte je gebruik van dat eventuele voordeel?
Beoordeel jij zelf mannen anders dan vrouwen?
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

gjk

Ik heb wel eens het gevoel dat ik afgewezen word omdat ik niet al te groot ben, ik heb in ieder geval nooit het gevoel gehad dat ik werd afgewezen op mijn uiterlijk.

Ik zelf oordeel niet zo snel over andere mensen zeker niet als het om uiterlijk en of geslacht gaat, je bent wie je bent en ik vind dat je iedereen gewoon in zijn of haar waarde moeten laten.

Iwan

Ik heb niet echt het idee dat ik beoordeeld wordt op mijn uiterlijk of geslacht.
Het komt volgens mij wel vaak voor, zie dat ook veel in mijn omgeving, dat mannen eerder geneigd zijn
om een vrouw te geloven of iets voor haar te doen. Een (oud) collega voor mij was ook zo, die liep altijd
achter een vrouwelijke collega aan en was het altijd met haar eens, alleen omdat ze tieten had, zo had ik het idee.
Zelf behandelde ik haar niet echt anders dan mijn mannelijke collega's, al denk ik wel dat ik anders tegenover
mijn mannelijke collega's had gereageerd als die aan mijn kont zaten, dat deed ze wel eens.

Maar ook vrouwen zullen mannen die ze aantrekkelijk vinden anders behandelen dan andere vrouwen denk ik.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

carola

ik werrdt wel eens afgewezen omdast ik geen foto model ben, zo heel dun en daar houden de meeste jongens van

ik zelf oordeel niet zo snel, over anderen ik laat mensen zelf bepalen hoe ze zijn, en wat ze doen

Iwan



Citaat van: carola op  4 november 2011, 08:15:55
ik werd wel eens afgewezen omdast ik geen foto model ben, zo heel dun en daar houden de meeste jongens van
Afgewezen door een jongen (voor een relatie) bedoel je?
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Lejah

Ik denk dat heel veel mensen op hun uiterlijk beoordeeld worden. En vaak ook negatief.
Kijk maar naar mensen met een "afwijkend' uiterlijk.
Ik ben zelf ook regelmatig negatief beoordeeld in mijn dikkere periode.

En de buitenwereld kan echt heel belangrijk zijn, bijv naar het zoeken van een baan of als je met de politie geconfronteerd wordt, of met artsen, of hulpverlening oid.

Iwan



Citaat van: Lejah op  3 december 2013, 21:38:44
Ik denk dat heel veel mensen op hun uiterlijk beoordeeld worden. En vaak ook negatief.
Kijk maar naar mensen met een "afwijkend' uiterlijk.
Ik ben zelf ook regelmatig negatief beoordeeld in mijn dikkere periode.

En de buitenwereld kan echt heel belangrijk zijn, bijv naar het zoeken van een baan of als je met de politie geconfronteerd wordt,
of met artsen, of hulpverlening oid.
Ik kan me wel voorstellen dat ik, toen ik mijn eigen slechte gebit nog had, dat ik toen misschien eerder afgewezen werd
voor een bijvoorbeeld een baan. Wanneer je iemand voor je bedrijf hebt werken kan ik me voorstellen dat je liever iemand
heb die je netjes en gezond uitziet dan iemand met een heel slecht gebit. Bij de gemeente hebben ze mij destijds wel eens
gevraagd of ik drugs gebruikte, wat natuurlijk niet het geval was.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."