Nieuws:

Toegang krijgen tot meer boards op het forum --> Ledengroepen

Hoofdmenu

Op welke leeftijd kinderen?

Gestart door Iwan, 3 november 2007, 00:40:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Iwan

Op welke leeftijd zouden/zijn jullie aan kinderen begonnen
En waarom op die leeftijd?
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Lynn

Werner en ik denken er ook al over na.
Vooral nu het zo goed gaat met alles (ik heb nu bijvoorbeeld een baan).
Werner is dan ook al 29 (nou ja, morgen dan :P).... Hij heeft het regelmatig over kinderen.
Ik ben nog "maar" 23 en vind mezelf nu nog iets te jong.

We willen eerst gaan samenwonen en dan zal het me niks verbazen als we over 2 á 3 jaar een kind hebben.
Maar ja kinderen neem je niet, die krijg je...

Iwan

De laatste tijd ga ik wel vaker aan kinderen denken,
wellicht omdat veel mensen in mijn omgeving ouders worden.
Maar eerst maar eens een goede partner zoeken.  ;D

Ik hoop wel dat ik binnen nu en 8 jaar kinderen heb.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Dity

Mijn oudste - een dochter - is geboren toen ik 17 was en de tweede - een zoon - toen ik 19 was.
In de ogen van velen was ik natuurlijk veel te jong.

Maar ik denk dat dat voor velen verschillend is, nu moet ik wel zeggen dat ik geestelijk al een stuk verder was als mijn leeftijdsgenoten. Komt misschien ook door de manier zoals ik opgevoed ben.

Maar......... ( en nu komt het  *G ) als je al zo vroeg een kindje krijgt, moet je wel heel goed weten waar je aan begint, het is moeilijker en zwaarder dan je in de eerste instantie denkt en dat is het al als je wat ouder bent.

Maar nu heeft het weer zijn voordelen, ik ben nu 48 en ik kan nog lekker ravotten met mijn 4 kleinkinderen.
**************************************
Zo af en toe moet je even pas op de plaats maken anders red je het niet
**************************************

M_Amarins

Ik heb mijn zoontje gekregen op mijn 19e.
En zoals Dity al zegt, in velen ogen veel te jong.
Maar ik zie veel voordelen in het jonge ouderschap!

Ik ben een alleenstaande moeder, heb het wel wat zwaarder dan mijn klasgenoten, maar daarom presteer ik niet minder in de klas.

Maar het liefste was ik aan kinderen begonnen als ik echt de Ware gevonden zou hebben...
Maar daarom ben ik absoluut niet minder blij met mijn ventje hoor, ik zou hem voor geen goud willen missen !!!

Izzy

Hmm zodra ik en mijn partner er klaar voor zijn want zodra er kids zijn veranderd je leven drastisch,
maar is wel leuk natuurlij kids!.. Ik denk tussen de 25 & 30 jaar aan kids!

XXXX

Wij willen in ieder geval niet te laat kinderen. We zijn nu 21 en 23.
Op het moment hebben we het allebei erg druk met werken, maar opzich zou het ook best welkom zijn! Maar mag nog wel heel even wachten.

DonWoozy

nou als het zou kunnen gisteren nog ;) haha

gjk

Helaas lig ik al geruime tijd in scheiding met mijn ex, ik ben nu 31 en ik zou al graag een kind gehad willen hebben, we hebben het tijdens onze relatie er vaak over gehad.

Nu is het eerst weer wachten tot dat ik een nieuwe relatie heb en dan gaat er nog heel veel tijd over heen voor dat we over kinderen kunnen gaan nadenken, het is helaas niet anders.

XXXX

Ik hoop over ongeveer 6 weken moeder te worden en dan ben ik 23 ;D

Lejah

Ik wilde graag kinderen en het liefst een stuk of wat en op mijn 26e zijn we "bezig" gegaan. Het ging niet zoals wij hoopten en al snel bleek dat het voor ons moeilijk zou worden. Toen had ik gelukkig nog de tijd om de medische molen in te gaan.
Op mijn 30e kwam de eerste, 3 jaar later de 2e en helaas is het bij 2 gebleven. Maar ik ben wel erg blij met die 2! :D

Dity

Citaat van: XXXX op 26 mei 2010, 19:31:42
Ik hoop over ongeveer 6 weken moeder te worden en dan ben ik 23 ;D

Heeee dat is geweldig bericht, nog even volhouden dus
**************************************
Zo af en toe moet je even pas op de plaats maken anders red je het niet
**************************************

Lynn


Iwan



Citaat van: Iwan op  3 november 2007, 17:08:44
De laatste tijd ga ik wel vaker aan kinderen denken,
wellicht omdat veel mensen in mijn omgeving ouders worden.
Maar eerst maar eens een goede partner zoeken.  ;D

Ik hoop wel dat ik binnen nu en 8 jaar kinderen heb.
De helft van de 8 jaar (4 jaar dus) zijn verstreken en ik heb nog niet echt voortgang geboekt.  *G
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

DonWoozy

Als alles goed mag gaan mag ik over ongeveer 8 weken vader worden.

Lynn


carola

ik zelf zou binnen nu en 2,3 jaar wel mama willen zijn, mijn oartner is nu 32 en die zou maximaal 35 willen zijn als die vader wil worden dus ook rond nu en 3 jaar

Iwan

Nog 3 jaar te gaan ...... zou graag rond mijn 35ste toch wel een kind hebben, maar die leeftijd komt nu toch wel erg snel dichterbij.

"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Goitske

Ik heb altijd gezegd niet voor mijn 28ste voorkeur was als ik 30 ben maar dat is niet gelukt (tenzij ik tussen nu en een paar weken ga bevallen ipv eind oktober)

Iwan

Ik mag nu toch wel haast gaan maken.
Toevallig had ik het deze week in de auto met mijn moeder erover dat ik 10 terug ooit eens bedacht heb
dat ik pas kinderen wil wanneer ik mijn leven (financieel) goed voor elkaar heb, maar dat dat zoals het nu lijkt
niet gaat lukken. Nu heb ik eerder zoiets van als ik een partner vind waar ik mijn leven bij zou willen blijven
en die ik mijn kind zou toe vertrouwen en waar ik een kind mee zou willen dan vind ik het al best.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."