Nieuws:

Toegang krijgen tot meer boards op het forum --> Ledengroepen

Hoofdmenu

Het oude jaar afsluiten en het nieuwe jaar beginnen - Los Laten !!

Gestart door sterretje, 18 december 2007, 17:03:39

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

sterretje

Het oude jaar afsluiten en het nieuwe jaar beginnen - Los Laten !!

Een traditie bij ons thuis, mijn vader heeft ons dit ooit meegegeven, en dit doe ik nog steeds elk jaar, misschien kunnen jullie er iets mee. Waar mijn vader het vandaan heeft weet ik niet, ik weet alleen dat meer mensen dit doen, ook in andere landen

Het is iets dat ik een ieder wil meegeven voor het Nieuwe Jaar !!




Als je het oude jaar goed af wilt sluiten kun je o.a. dit doen om frustraties en minder leuke dingen die je hebt meegemaakt het afgelopen jaar los te laten :

Schrijf op wat je Niet mee wilt nemen naar het Nieuwe jaar
Gooi deze in de openhaard of een vuurkorf (of welk vuur dan ook), hiermee vebrand je symbolisch de dingen die je liever achter je laat en ga je vol goede moed het nieuwe jaar in.
Probeer het eens  en Ga voor een nieuwe start in  2008 !!

Liefs Esjuh

Dity

Goh, heb er nog nooit van gehoord, maar wel een leuke traditie
**************************************
Zo af en toe moet je even pas op de plaats maken anders red je het niet
**************************************

Nevyn

Ik ga dit zeker doen! Ik kan een hoop dingen opschrijven..

sterretje

Je kan natuurlijk ook de briefjes in de prullenbak gooien he als je geen vuur wilt maken, maar bij ons thuis is de traditie om ze in het vuur te gooien

Iwan

Het is wel een hele leuke traditie om op deze manier het jaar af te sluiten, misschien zal ik dit dit jaar ook eens doen.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

mary-kate

Ja leuk idee. Ik heb ook wel eens ritueel iets verbrand maar ik heb nog niet ervaren dat het hielp.
Ik zag vandaag een programma over tatoeages. Iemand liet een tatoo zetten om te laten zien wie hij was en om een rot periode af te sluiten. Ik zou dat ook willen maar ik denk niet dat dat gaat helpen. Ik sluit denk ik iets af als ik ga verhuizen naar de andere kant van het land. Geen contact meer heb met de mensen die ik nu zie en een nieuw leven ga beginnen met nieuwe / andere mensen en een andere omgeving. Ik dnek dat dat voo rmij een beter gevoel is om iets los te laten
Life can be so beautyfull
so follow your heart