Nieuws:

Volg het Iwaanidee Forum op twitter voor de laatste nieuwtjes omtrend het forum.

Hoofdmenu

Dierenpark Emmen overspoeld met telefoontjes

Gestart door gj, 24 februari 2007, 10:55:39

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

gjk



EMMEN (ANP) - Het Dierenpark Emmen wordt al een week overspoeld met telefoontjes als gevolg van een oude grap. Bellers vragen massaal of meneer of mevrouw De Leeuw ook aanwezig is. Volgens een woordvoerster gaat het tot nu toe om duizenden telefoontjes.

,,Op piekmomenten krijgen we wel honderd telefoontjes per uur. Wie erachter zit? Tja, wisten we het maar'', zei ze donderdag. De telefoontjes begonnen een week geleden. ,,Veel mensen hebben een sms'je gekregen die zogenaamd door een vriend verzonden is. In het berichtje staat dat meneer of mevrouw De Leeuw voor hem of haar heeft gebeld en of hij die even terug wil bellen.'' Vervolgens staat het nummer van het Dierenpark vermeld.


Na het weekeinde heeft de dierentuin een bericht op het antwoordapparaat opgenomen waarin melding wordt gemaakt van de grap. ,,Daardoor krijgen we nu al een stuk minder bellers voor De Leeuw aan de lijn.'' Wel zit er nog steeds een extra medewerker bij de receptie.

www.home.nl

Iwan

 Ãƒâ€"lol

Wat een enorm leuke grap  Ãâ€"app
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

RHENEN - "Ik ben op zoek naar meneer De Leeuw", hoorden de receptionisten van Ouwehands
Dierenpark de afgelopen twee weken regelmatig. Honderden mensen belden het park na een sms'je waarin
gevraagd werd meneer De Leeuw te bellen, met daarbij het telefoonnummer van Ouwehands.

Het park denkt het slachtoffer te zijn van een sms-grap, zei een woordvoerder woensdag.

"Het is vreselijk, hoe vaak we gebeld werden", aldus de woordvoerder. "Op sommige dagen
werden we om de zes seconden gebeld door iemand die op zoek was naar meneer De Leeuw.
"

Grap
Inmiddels horen mensen die het nummer van het dierenpark draaien een bandje met daarop de tekst:
"Belt u voor meneer De Leeuw, toets dan 1." Daarna legt het park uit dat het gaat om een zogeheten
ketting-sms en dat het gaat om een grap.

Het park vraagt bellers de sms uit hun mobiele telefoon te verwijderen.
Wie verantwoordelijk is voor de grap is onduidelijk.

In februari overkwam dierenpark Emmen hetzelfde, toen ook daar werd gevraagd naar meneer de Leeuw.
Eerder deze maand werd attractiepark de Efteling eveneens platgebeld. Daar vroegen mensen naar meneer Gijs.



Ã,©nu.nl
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Kim

 *G

Ik heb die grap ooit van een caberetier gehoord!
Dacht ik!  Ãâ€"hb