Nieuws:

Toegang krijgen tot meer boards op het forum --> Ledengroepen

Hoofdmenu

Dagelijks Ufo-meldingen boven Winschoten

Gestart door Iwan, 11 juli 2007, 17:47:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Iwan

Amateurvideobeelden op de populaire internetsite You Tube tonen een lichtpuntje tegen een donkere hemel
boven Winschoten. De makers van het inmiddels 7500 keer bekeken filmpje zeggen dat er op 19 juni
een Ufo boven Winschoten heeft gevlogen.

Pr-woordvoerder Anne de Boeck (51) van Niburu, een organisatie uit Zuidlaren die zich bezighoudt
met onder meer vliegende schotels en ander nieuws uit de kosmos, vindt het vreemd dat de media
er geen aandacht aan besteden.

Waarom zouden we er aandacht aan moeten besteden?
"We krijgen de laatste maanden zo goed als dagelijks Ufo-meldingen in de buurt van Winschoten.
En niet alleen in Winschoten, maar ook in de hele provincie Groningen. Rond Zuidlaren krijgen we
heel veel meldingen binnen. Het heeft er mee te maken dat er een aanvliegroute is boven het Noorden.
Ze kunnen daar gemakkelijk landen. Er is ruimte. Zo heb ik het tenminste gehoord bij Niburu.
Het is onderzocht. Waar ze precies vandaan komen weet ik niet. In ieder geval uit de kosmos.
"

Is er al een Ufo geland in de buurt van Winschoten?
"Voor zover ik weet niet. Maar misschien gebeurt dat nog."

Ik geloof niets van die Ufo-verhalen...
"In hoeverre u het wel of niet gelooft is niet belangrijk. Er zullen wel meer verhalen zijn die u niet gelooft.
Daarom moet u het wel onderzoeken. Hoe moeten de mensen aan hun informatie komen als de krant niets meldt.
De burgemeesters geven ook geen informatie. Dat is toch vreemd? De mensen die een ufo hebben gezien
hebben het daar moeilijk mee. Ze vragen zich af of ze gek zijn. Zie ik het dan alleen?, vragen ze zich af.
"

Heeft u zelf al eens een Ufo gezien?
"Ja..., ik heb er eentje gezien. In de buurt van Utrecht. Heel kort. Ik was onderweg.
Ik kon niet langer kijken. Er kwam een vrachtwagen aan.
"

Hoe weet u zo zeker dat het een Ufo was?
"Ik heb zoveel beeldmateriaal gezien bij Niburu dat ik het wel geloof.
Ik hoef het niet meer te zien om te weten dat het waar is. Ook als het niet te bewijzen is.
"




Ã,©dagbladvanhetnoorden.nl
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

LEEUWARDEN - Het Friese luchtruim leek er nog van verstoken gebleven, maar vrijdagavond
werd ââ,¬Ëœie dan toch gespot: een ufo. Martha van den Brink-van Tuinen uit de Leeuwarder wijk Camminghaburen
zag met eigen ogen een vliegende schotel.

,,Ik dacht: ik zie ze vliegen, maar ik ben niet gek. Het was toch echt een ufo.''

In buurprovincie Groningen komen al een paar weken de meldingen over ufo's (unidentified flying object).
Boven Winschoten, Hoogezand en Hoogkerk zagen Groningers de buitenaardse transportmiddelen.

Ze zagen ze niet alleen, ze filmden ze ook. Beelden circuleren op internet.
De Groninger Internet Courant meldt: ââ,¬ËœEr gaat eindelijk iets boven Groningen: ufo's'.
Het is een variant op de slogan: ââ,¬ËœEr gaat niets boven Groningen'.

Van de drukte in het luchtruim bij de oosterburen was Van den Brink onwetend. Ze ging vrijdagavond
nog even een luchtje scheppen toen ze iets vreemds ontwaarde in de nacht, een ding met een lichte
kring er omheen komend uit de richting van Drachten.

,,Dat ding kantelde, dan weer vloog het scheef en dan weer recht.'' Ze haalde snel haar echtgenoot,
die al in bed lag. Toen was de ufo al niet meer echt te zien. ,,Het heeft zo'n drie minuten geduurd.''

Het ufo-meldpunt Niburu in het Drentse Zuidlaren kan de stroom meldingen nauwelijks aan,
vertelt woordvoerder Anton Teuben. Ze getuigen van ,,witte bollen en zigzaggende objecten.''
Ook mensen uit de buurt van Sneek hebben zich gemeld. Maar de meeste meldingen komen uit Groningen.

,,Uit diverse ervaringen van mensen blijkt dat Groningen een van de plaatsen is waar op dit moment
het universeel contact wordt uitgebreid
'', vertelt Niburu op zijn site. ,,In Frankrijk is ook zo'n plek.''




Ã,©Leeuwarder Courant.nl
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

LEEUWARDEN - De ufo's (unidentified flying objects) die de laatste weken in Friesland
en Groningen zijn gespot, zijn Thaise geluksballonnen. Dat stelt eigenaar Jorke Tamminga,
eigenaar van ballonnenverkoper UFO Balloons in Arnhem.

In Noord-Nederland zagen tientallen mensen die de laatste tijd onbekende objecten vliegen.
,,90 Procent van wat de mensen hebben gezien zijn Thaise ballonnen, dat weet ik zeker'', aldus Tamminga.

Hij verkoopt de Thaise ballonnen sinds 1 januari in Nederland aan onder meer particulieren.
Ook op het recent gehouden Oerolfestival op Terschelling waren de ballonnen te koop.

De Thaise geluksballon heet eigenlijk khom loi-ballon. De ballonnen zijn gemaakt van rijstpapier
waarop een wens kan worden geschreven. Het is daarna de bedoeling een brandertje te ontsteken
waardoor de ballon wegzweeft naar de goden.
,,Vanaf de grond is het niet als een ballon te herkennen'', zegt Tamminga.



Ã,©ad.nl
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."