Nieuws:

Toegang krijgen tot meer boards op het forum --> Ledengroepen

Hoofdmenu

Vrouwen begluurd vanaf herentoilet

Gestart door Iwan, 15 oktober 2007, 18:13:47

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Iwan

AMSTERDAM - Sta je als man lekker te plassen bij strandpaviljoen Parnassia in Bloemendaal aan Zee,
sta je plotseling oog in oog met een nietsvermoedende vrouw die zich, recht voor je,
op amper dertig centimeter afstand, voor een spiegel optut. Hoe? Het herentoilet is voorzien
van een doorkijkspiegel: aan de ene kant een raam, aan de andere kant een spiegel.
Geintje van de architect. Vrouwen kunnen het design niet waarderen. "Ik voel me begluurd."

Het strandpaviljoen wordt momenteel druk verbouwd en ook de toiletten zijn flink onder handen genomen.
Zo zijn het herentoilet en de 'optutruimte' gescheiden door een spiegelende wand. "Heel erg mooi",
aldus een vrouwelijke gast. "Alleen hadden ze er even bij moeten vertellen dat het een doorkijkspiegel is.
Mannen kunnen je met hun jongeheer in de hand ongemerkt begluren. Niet netjes, zeker als je van niets
weet.
" Een ander: "Ik krijg er een erg ongemakkelijk gevoel bij." Een bouwvakker die in het paviljoen
een zithoek in elkaar timmert kan het geintje van de architect wel waarderen. "Ik kijk liever naar een mooie
vrouw dan naar konijnen in de duinen tijdens het wateren
", lacht de bouwvakker die uit angst voor
'gedonder met de baas' niet bij naam genoemd wil worden. "Al kan ik me voorstellen dat vrouwen er iets
anders over denken.
" Na klachten van vrouwelijke gasten heeft Parnassia stickers bij de spiegel geplakt
die gasten erop attendeert dat de spiegel aan de andere kant een doorzichtige ruit is.

Uitzicht
Architect Erik Jan Vermeulen betreurt de commotie, al kan hij er zich naar eigen zeggen weinig bij voorstellen.
"Dat komt misschien omdat ik man ben. Waar het om gaat, is dat iedereen van het mooie uitzicht
op de duinen kan genieten. Dus ook de heren die staan te plassen. Het is spelen met conventies.
En er zit een stukje humor in
", aldus Vermeulen die het ontwerp op zijn vriendin heeft getest.
"Ze vindt het geen probleem." Verschil is dat zij weet dat het zo werkt en nietsvermoedende gasten niet,
erkent Vermeulen. Overigens maken medewerkers geen gebruik van de nieuwe gastentoiletten,
omdat ze eigen wc's met meer privacy hebben. Hans Slewe, eigenaar van Parnassia,
was ondanks herhaaldelijk aandringen niet bereikbaar voor commentaar.



Ã,©telegraaf.nl
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Apart........... wat een idioot trouwens, die architect, kan me voorstellen dat vrouwen het niet echt leuk vinden, en ik als man zou het ook niet echt geweldig vinden dat wanneer ik rustig zou staan te plassen ineens een vrouw met haar lippenstift gaat knoeien, omdat zij denkt dat het een gewone spiegel is en niet weet dat ik aan de andere kant op 30 cm van haar met mijn knuppeltje in mijn hand sta.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Kim

Ik vind het wel grapsig!
Misschien omdat ik niet die persoon ben die altijd met haar
make up tasje alles staat bij te werken. Ik ben zo'n persoon
die 1 keer per dag in de spiegel kijkt en de rest van de dag
ze zoveel mogelijk ontwijkt. :P

Iwan

Citaat van: Kim op 15 oktober 2007, 21:17:18
Ik vind het wel grapsig!
Zou je het ook grappig vinden als je je voor de spiegel staat te fatsoeneren
na een toiletbezoek en achter de spiegel staat een meneer met zijn jongeheer in zijn hand?

Ik zou denk ik trouwens niet eens meer kunnen urineren,
als ik het gevoel zou hebben dat iemand naar mij kijkt of zou kunnen kijken.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."