Nieuws:

Volg het Iwaanidee Forum op twitter voor de laatste nieuwtjes omtrend het forum.

Hoofdmenu

Vermiste kanoër duikt na 5,5 jaar op

Gestart door Iwan, 4 december 2007, 05:07:46

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Iwan



Citaat van: RTLNieuws.nl
Vermiste kanoër duikt na 5,5 jaar op

Een Brit die zou zijn verdronken tijdens een kanotocht, is na 5,5 jaar weer opgedoken.
John Darwin kwam in maart 2002 niet terug van zijn kanotocht voor de kust van Cleveland.
De resten van zijn kano werden later wel teruggevonden, maar het leek erop dat Darwin
het tochtje niet had overleefd. Een grootscheepse zoektocht leverde niets op.
Totdat hij dit weekeinde ineens opdook bij het West End Central politiebureau in Londen.

Waar hij al die tijd is geweest, is onduidelijk. Darwin kan zich niets herinneren,
ook niet waarom hij zich nu heeft gemeld. De 57-jarige Darwin heeft een vrouw en twee kinderen.
Zij hebben hem geïdentificeerd.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

AMSTERDAM -  De zaak rond de Engelse kano-man die vijf jaar na zijn vermissing plots opdook,
heeft mogelijk met levensverzekeringsfraude te maken.

De echtgenote Anne blijkt plotseling met onbekende bestemming vertrokken.
Uit eerste onderzoek blijkt al dat de bankrekening van de 'vermiste' man in 2005 en 2006 is gebruikt.

John Darwin meldde zich dit weekend op een politiebureau in Londen, met de mededeling
'ik geloof dat ik op de lijst vermiste personenen sta'.

Darwin verdween vijf jaar geleden van de aardbodem na een kanotochtje in het noorden van Engeland.
Alleen een kapotte kano werd teruggevonden van de voormalig leraar en gevangenbewaarder.

Zijn vrouw gaf de vader van twee kinderen als vermist op en liet hem later dood verklaren.
Iedereen nam aan dat hij verdronken was. Tot de 57-jarige plots opdook in Londen.
Darwin zegt zich niks te kunnen herinneren, maar een medisch onderzoek leverde
geen bijzonderheden op. 'De man is gezond'.

De politie wil ook zijn vrouw Anne horen, maar stuitte op een dichte deur.
Tegen vrienden had de doktersassistente gezegd dat ze naar Panama ging verhuizen,
maar familie hoorde Jamaica of Barbados.

De man die haar huis heeft gekocht, vertelde dat Anne grote haast had met de overdracht van de woning.
De koper zag dat Anne een studie Spaans aan het volgen was toen hij het huis bezichtigde.

Zijn nu 90-jarige vader hoorde ook pas dit weekend dat zijn zoon weer is opgedoken.
Hij heeft in de afgelopen jaren meerdere malen gezegd dat de zaak stonk, maar werd door niemand geloofd.

de politie beschouwt John als verdachte en zal hem de komende dagen verhoren.






Ã,©telegraaf.nl
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

AMSTERDAM - De kano-man die vijf jaar plots na zijn verdwijning opdook is gearresteerd.
John Darwin blijkt in 't geniep jarenlang in Panama gewoond te hebben.

Hij zou zijn eigen dood in scene hebben gezet om de levensverzekering te kunnen laten opstrijken.
Maar er gaan nu ook verhalen dat hij destijds via internet verliefd was geworden op een vrouw
ver weg en dat hij een nieuw leven wilde beginnen. Er zouden emails uit die tijd zijn opgedoken.

Het bedrog van de man kon ook nooit lang duren. Alle Engelse media doken bovenop dit buitenkansje.
Het verhaal dat hij vijf jaar de weg kwijt was en zich plots bij de politie meldde, was te mooi om waar te zijn.

Gisteren vond Sky nieuws al recente foto's van de 57-jarige John in Panama. Toen bleek ook dat zijn 55-jarige
vrouw Anne in het complot zat, want de twee zaten lachend naast elkaar bij een door het stel gehuurde woning...

Nu blijkt dat zij de levensverzekering opstreek, en bovendien een kleine twee ton aan nabestaanden
pensioen kreeg van het ministerie van justitie waar haar John werkte.

Darwin werd een jaar na zijn verdwijning in noord Engeland (alleen zijn kano werd gevonden) dood verklaard.
Daarna kon zijn 'weduwe' de verzekeringspenningen krijgen.

Gisteravond ontkende Anne in Panama nog tegenover verslaggevers die bij haar belden dat ze wist
van de fraude. 'Ik ben net zo verbaasd als iedereen dat hij nog leeft'. Zes weken geleden verkocht
ze plots haar huis in Hartlepool voor een ton of zeven en vertrok met onbekende bestemming.

De foto die bewijst dat het paar vorig jaar juli in Panama was, staat op een website van een makelaar
bij een verhaal van een succesvolle verhuur van een woning in dat midden-Amerikaanse land.

John Darwin houdt nog steeds vol dat hij aan geheugenverlies lijdt. Hij meldde zich bij een politiebureau
600 kilometer van Hartlepool waar hij maart 2002 verdween.

De komende week moet duidelijk worden wat zich precies heeft afgespeeld.
Want als hij verliefd was op een ander en een nieuw leven wilde beginnen,
hoe kan dan opeens zijn vrouw opeens weer in het verhaal opduiken?

De Engelse media, die een beetje balen van de Maddie-affaire die veel te lang begint te duren,
hebben ieder geval een nieuw slachtoffer gevonden: John Darwin. Anne maakt vooralsnog niet
veel aanstalten om naar Engeland te komen. De kans op uitlevering is ook niet groot.

Elke steen zal bovenkomen...






Ã,©telegraaf.nl
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

AMSTERDAM - De vrouw van de 'verwenen' kano-man heeft in tranen bekend dat ze in het complot zat.

Een verslaggever van de Daily Mail confronteerde Anne Darwin met een achttien maanden oude foto
waarop ze lachend stond met haar toen al jaren officieel vermiste man John. Ze brak uit in tranen en
zei: 'Mijn zoons zullen me nooit vergeten. Ze zullen me haten'. De kinderen wisten namelijk van niets...

Het spel is ook uit voor de 55-jarige Anne die tegen de krant zei dat ze naar Engeland zal terugkeren.
'Ik heb geen zin in een leven als vluchteling'. De hoge bloeddrukmedicijnen en de winterjas staan dan
ook al klaar om meegenomen te worden naar het koude thuisland.

Volgens de Mail heeft ze het huis waarin ze nu woonde in Panama voor ruim 40.000 euro gekocht.
Onlangs betaalde ze ook een nieuwe auto met ruim 25.000 euro cash.

Anne houdt nog wel vol dat ze oorspronkelijk niks wist van de verdwijning van haar man.
Pas 'een paar jaar later' hoorde ze dat hij nog leefde. Dat voedt het verhaal dat John
waarschijnlijk eerder is gevlucht naar een internetliefje.

Op de vraag of ze nog steeds van hem houdt, zegt ze: 'Ja, en daarom zit ik nu in deze problemen'.
Meer wil ze niet zeggen, alleen dat het niet allemaal 'rozengeur en maneschijn' is geweest tussen de twee.





Ã,©telegraaf.nl
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

DonWoozy


Dity

Ze hadden beter kunnen blijven zitten waar ze heen waren gegaan, hadden ze nu niet in de shit gezeten  *G
**************************************
Zo af en toe moet je even pas op de plaats maken anders red je het niet
**************************************

DonWoozy

precies maar dan nog steeds loop je vroeg of laat tegen de lamp naar mijn mening

Iwan

Een fantasierijke Britse man die zijn eigen dood in scène had gezet
met een 'kano-ongeluk', moet de gevangenis in, net als zijn mede-oplichtster/echtgenote.
John en Anne Darwin werden vandaag veroordeeld omdat ze door hun bedrog
verzekeringsgeld hadden ontvangen.

           

De man woonde al langer in Panama, waar zijn vrouw zich later bij hem voegde.
De fraude was zo opgezet dat het moest lijken alsof John in maart 2002
tijdens het kanoën in de Noordzee was verdronken.
De kinderen wisten niets van het bedrog van hun ouders.

Drie ton ontvangen
John (57) moet zes jaar en drie maanden naar de gevangenis,
Anne (56) drie maanden langer, oordeelde een Engelse rechter.
De man dook eind 2007 op bij de politie en verklaarde dat hij
zijn geheugen was verloren. Zijn vrouw beweerde aanvankelijk
dat haar man haar had gedwongen mee te doen.
Zij incasseerde ruim 300.000 euro aan levensverzekeringen.





Ã,©spitsnieuws.nl
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."